Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beeza
Jeg skal bruge ny skærm til en stue der er 5meter bred. Hvis jeg hovedsaglig prioriterer billedkvalitet og den skal være en samsung, hvilken skal jeg da vælge?

I skal se bort fra prisen. Jeg tænker om f.eks. 63" er for stort? Er plasma modellerne med det bedste billede? Er der en finesse ved den ene variant som gør at den skal vælges? Umiddelbart hælder jeg mest til ps58B855, men det er mest efter at have læst testen her på siden. Men kom gerne med input på de nævnte.

Jeg kan vælge blandt disse:

PS58B685
PS58B855
PS63B685

LE55B655
LE52B755

UE55B7050
UE55B7070
Af jbplum
PS-58B855 er Samsungs topmodel, og har, som du selv er inde på, fået rigtig gode anmeldelser her på sitet.

Hvis du prioriterer billedkvalitet over alt andet, ville jeg nok vælge det. Det har så yderligere også den fordel, at det kun er 30mm dybt.

jbplum
Af Beeza
Og det er tilmed også den skærm med det flotteste design - right?

Hvad er argumenterne for IKKE at vælge 63" modellen? Bliver den for stor? Er billedet væsentligt "dårligere" end ps58b855?

Kunne jo være fedt med 63" for lirets skyld, men den skal være til at se på.
Af thcleaner
lcderne og "lederne" har nok den bedste sort samt kontrast men mangler lidt shadowdetail
Af jbplum
Beeza skrev:Og det er tilmed også den skærm med det flotteste design - right?

Hvad er argumenterne for IKKE at vælge 63" modellen? Bliver den for stor? Er billedet væsentligt "dårligere" end ps58b855?

Kunne jo være fedt med 63" for lirets skyld, men den skal være til at se på.
63"-modellen er jo et helt andet fjernsyn. Billedet er ikke lige så godt, og designet er slet ikke lige så godt (det er meget dybere).
Af jbplum
thcleaner skrev:lcderne og "lederne" har nok den bedste sort samt kontrast men mangler lidt shadowdetail
Det er vist ikke helt korrekt. Plasma har generelt det bedste sortniveau, og det mener jeg også, er tilfældet her. B855 er på dette forum anerkendt som værende et tv med meget god billedkvalitet på niveau med V10 og kun lige under 5090H.
Af Beeza
Så jeg skal uddrage at hvis man vælger en 63" så er det mere for størrelsen end for kvaliteten?

Jeg hælder mest til 855'eren, med mindre der kommer input der siger at man ligeså godt kan skyde efter 63" ??

Jeg kan ikke finde hverken 855 eller generelt TV i størrelser over 55" udstillet nogen steder, så derfor må jeg spørge her...
Af jbplum
Beeza skrev:Så jeg skal uddrage at hvis man vælger en 63" så er det mere for størrelsen end for kvaliteten?
Det ville være min konklusion, ja
Af Beeza
Det bliver så en 58b855

Så går jagten på om det skal være 3600 eller 4600 bluray...
Af noxity
Beeza skrev:Det bliver så en 58b855

Så går jagten på om det skal være 3600 eller 4600 bluray...
3600 giver dig 7.1 analog output, BD-wise og Wifi dongle er incl.

4600 giver dig 2 analog output, og et slankere design.

Ellers er de ens.
Af Beeza
Det bliver så en 3600. Bliver en spændende julegave jeg er ved at skrue sammen til mig selv :)
Af Junkwavepete
Hi-Fi Klubben på Gl. Kongevej 178 på Frederiksberg har den nævnte Samsung PS58B855 fremme lige pt... Dog skal man være obs på at de tynde plasma'er fra samsung kan brumme noget fra strømforsyningen, men det har du vel læst lidt om hist og her...