Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Eftersom jeg selv har købt et B755 med forholdvis dårlige synsvinkler, så kunne jeg godt tænke mig at vide om LED modellerne er ligeså dårlige, eller med andre ord kun middelgode?!

Jeg syntes nemlig det er mega irriterende, at sort niveauet mistes ved blot få graders afvigelser fra midten af billedet på B755.

Men jeg vil gerne blive ved Samsungs modeller, eftersom jeg syntes deres menuer, design, medie afspiller formater og features er super gode og fungere godt.

SLL
Af Nick_S
Så er jeg bange for du er nødsaget til at købe plasma skærm ligesom "alle os andre" ;)
Selvom betragtningsvinklerne muligvis er en smule bedre i 8050 er de langt fra perfekte.
Brugeravatar
Af CrazyA
Hej SLL

Sjovt du lige har oprettet denne tråd, jeg skulle lige til at gøre det samme selv. Stod i Fona og kiggede på UE40B8050 igår, og syntes umiddelbart at betragtnings vinklerne var bedre. Syntes heller ikke jeg bed mærke i det fnidder, som jeg ser ved panoreringer og sorte ting der bevæger sig.
Af SLL
haha... jamen så kom jeg først med denne tråd ;)

Takker begge to.

@Nick
Det med plasma er ikke mig. Jeg bryder mig ikke med billedet i forhold til LCD. De Plasma modeller jeg har set på, ligner mere eller mindre mit gamle Phillips 32" CRT billede. Det er ikke skarpt på samme måde som et LCD er. Så derfor er jeg 100% på LCD vognen.

@CrazyA
Jeg mener også på et tidspunkt og have læst, at synsvinklerne skulle være bedre på 8050, selvom panelet vidst nok er det samme som på vores B755. Det med panorerings fnidder har jeg ikke lagt mærke til.

Desværre koster 8050 jo en hel del mere, og muligvis mere end jeg vil give for et TV. Jeg havde en grænse på omkring 10kilo for et godt TV. Men jeg mener, at 8000 serien koster omkring 14-15kilo, hvilke er i overkanten for mig.

Jeg går også med tanken om, at aflevere TVet tilbage til Bilka, og glemme alt om LCD i år. Vente til næste års C modeller kommer frem, og se hvad de byder på.

Jeg vil tage ud og kikke på 8000 serien, og håbe på jeg ikke bliver alt for vild :-)

SLL
Brugeravatar
Af CrazyA
Ha ha

Kender alt for godt til det med at blive "for vild"
Og ja det er surt at skulle op med 5 mere af de lange, for et næsten tilsvarende TV. (Sikkert med dårligere lyd)
Det fnidder jeg ser, oplever jeg som en slags dithering specielt over mørke ting. Lagde specielt mærke til det igår, da jeg så en person med mørkt krøllet hår. Han stod og rystede med hovedet, og der var det helt hen i skoven :(( Over og mellem krøllerne opstod kraftigt fnidder, pixelering, dithering eller hvad det nu end er.
Så ligesom du overvejer jeg også kraftigt at levere tilbage. Bliver spændene om vi nogensinde bliver tilfredse.
Ha en god dag.
Af lennon
SLL skrev:haha... jamen så kom jeg først med denne tråd ;)

Takker begge to.

@Nick
Det med plasma er ikke mig. Jeg bryder mig ikke med billedet i forhold til LCD. De Plasma modeller jeg har set på, ligner mere eller mindre mit gamle Phillips 32" CRT billede. Det er ikke skarpt på samme måde som et LCD er. Så derfor er jeg 100% på LCD vognen.

@CrazyA
Jeg mener også på et tidspunkt og have læst, at synsvinklerne skulle være bedre på 8050, selvom panelet vidst nok er det samme som på vores B755. Det med panorerings fnidder har jeg ikke lagt mærke til.

Desværre koster 8050 jo en hel del mere, og muligvis mere end jeg vil give for et TV. Jeg havde en grænse på omkring 10kilo for et godt TV. Men jeg mener, at 8000 serien koster omkring 14-15kilo, hvilke er i overkanten for mig.

Jeg går også med tanken om, at aflevere TVet tilbage til Bilka, og glemme alt om LCD i år. Vente til næste års C modeller kommer frem, og se hvad de byder på.

Jeg vil tage ud og kikke på 8000 serien, og håbe på jeg ikke bliver alt for vild :-)

SLL
Jeg havde selv overvejet Sonys 52Z5500. Men efter at min mor anskaffede sig et LCD, blev jeg også noget lunken overfor specielt synsvinklen ( helt galt op og ned). I det hele taget må jeg nok erkende at jeg ikke bryder mig om LCD teknikkens sterile skarphed og pumpede farver til almen TV brug og film. Her er de bedste plasma meget mere "rigtige". Men til foto (- og pc), - som jeg gør meget i - er LCD bedre.Og så står man igen med et kompromis valg. . . .
Af SLL
Jeg har aldrig haft et fladskærms TV før nu hvor jeg har købt det her Samsung LE40B755. Og jeg indrømmer gerne, at der ikke er noget støj/sne i det digitale billede, samt at man kan få nogle store skærme til stuen.

Men mit gamle Philips stod cirka ligeså godt (dog kun 32"), eftersom jeg altid har haft et super godt analog signal. Synsvinklerne er 150% gode, og det bruger kun 100 watt i tændt tilstand. Ligeledes ser mine Sony analog Recordere optagelser 1:1 gode ud når der optages. Og der er ikke problemer med mangle på en DVB-C tuner i recorderen, som jeg mangler nu til mit fladskærms TV :-)

Men en gang skal være den første, og der var en del kanaler der kun lå digitalt igennem Yousee. Så jeg sprang ud i det, selvom jeg ikke rigtig vidste hvilke TV jeg skulle købe. B755 havde jeg læst meget godt om. Også, at synsvinklerne ikke var specielt gode. Men jeg trode ikke det for mig lå under middel karakter.

Men jeg kunne nok godt finde på, at betale lidt mere for et TV, for at være 100% tilfreds. Jeg er perfektionistisk anlagt, og er ikke vild med småting når jeg først har opdaget dem :-)

SLL
Brugeravatar
Af CrazyA
SLL skrev:Jeg vil tage ud og kikke på 8000 serien, og håbe på jeg ikke bliver alt for vild :-)

SLL
Glæder mig til at høre om du kommer frem til det samme som jeg O-O
CrazyA skrev:Stod i Fona og kiggede på UE40B8050 igår, og syntes umiddelbart at betragtnings vinklerne var bedre. Syntes heller ikke jeg bed mærke i det fnidder, som jeg ser ved panoreringer og sorte ting der bevæger sig.
Brugeravatar
Af CrazyA
Hej SLL

Her i fredags fik jeg nok af mit LE40B755, kunne simpelthen ikke leve med slør, dårlige betragtningsvinkler, bleeding og det unaturlige udseende.
Så nu har jeg anskaffet mig en sand perle nemlig Samsung PS50B855, til den kan jeg simpelthen kun sige WOW.
I det får jeg alt det jeg leder efter ved TV. flot og skarpt billed uden at virke unaturlig, ingen problemer med betragtnings vinkler, da det er plasma, lækkert design (Helt fladt 3cm) gode menu´r / indstillings muligheder.
Eneste minus er lyden (Jeg kan dog leve med den), men har du ekstern lyd er det jo intet problem.
Så alt i alt kan jeg kun sige, at har du plads til 50". Så skynd dig at anskaffe det, tror ikke du vil fortryde :)
Af xcardman
CrazyA skrev:Hej SLL

Her i fredags fik jeg nok af mit LE40B755, kunne simpelthen ikke leve med slør, dårlige betragtningsvinkler, bleeding og det unaturlige udseende.
Så nu har jeg anskaffet mig en sand perle nemlig Samsung PS50B855, til den kan jeg simpelthen kun sige WOW.
I det får jeg alt det jeg leder efter ved TV. flot og skarpt billed uden at virke unaturlig, ingen problemer med betragtnings vinkler, da det er plasma, lækkert design (Helt fladt 3cm) gode menu´r / indstillings muligheder.
Eneste minus er lyden (Jeg kan dog leve med den), men har du ekstern lyd er det jo intet problem.
Så alt i alt kan jeg kun sige, at har du plads til 50". Så skynd dig at anskaffe det, tror ikke du vil fortryde :)
ja tænk hvor stor forskel der kan være på et tv fra samme producent.
en grund til det er en gang fis, med plasma/lcd.
det er komplet lige meget, men køber det tv med det bedste billede
tillykke med den
Brugeravatar
Af CrazyA
Tak for det xcardman
Af xcardman
sll

vi er så nogen som synes et plasma netop giver samme billede og det er hele grunden til et købe et plasma. HD er så bare meget bedre.
analog er noget der var engang, ser faktisk kun HD efterhånden. kun lige dr1 og tv2 digital.
netop grunden til jeg aldrig vil købe et lcd, at det ikke ligner et crt tv.
Men smag og behag
Af SLL
Takker gutter for indblik i jeres nyindkøb. Hmm.. måske jeg skulle kikke på Plasma endnu engang. Jeg har set på en Plasma skærm 3-4 gange, hvor jeg efter få sekunder har tænkt... "plasma er ikke mig". Ganske simpelt fordi jeg syntes Plasma billedet lignede mit gamle analog CRT billedet meget, bare større. Det var flydende, havde gode synsvinkler. Men samtidig syntes jeg Plasma billedet havde dem samme form for uskarphed og lidt grumset/støjet look som mit CRT tv har.

Men efter hvad du nu skriver CrazyA, så vil jeg helt sikkert tjekke Plasma ud igen, og mere dybdegående :-)

jeg har nemlig også bestemt mig for, at aflevere B755'eren tilbage til Bilka på Torsdag. Synsvinklerne, skæv fod og summende baglys/strømforsygning irritere mig så meget, at jeg dropper det. Og så ved jeg faktisk ikke om jeg bare vender tilbage til CRT indtil næste års modeller, eller jeg skal handle igen.

Men der er nogle ting ved Plasma jeg ikke er så vild med. Strømforbrug, blæser støj, burnin, mere grumset SD TV billedet, farve udbrændthed efter >3-4år. Men måske er det hele blevet bedre med tiden?

SLL
Brugeravatar
Af CrazyA
Hej SLL

Mht. De problemer du skriver. Så kan jeg sige, at det med grumset var også grunden til, at jeg i første omgang valgte at skifte fra plasma til LCD. Men der var så bare så mange andre ting jeg ikke kunne leve med, bla. Dem som du også omtaler ang. Dit LCD.
Da jeg så læste testen af 855 sprang jeg ned til den lokale Expert og tog et kig. Og så var jeg total fortabt, for mig at se er det, det bedste billed jeg har set på plasma. Har indstillet det efter indstillingerne på siden her, dog har jeg hævet skarpheden til 10. Billedet står ekstremt flot, det skarpt, har en god dybde og sort niveau samt rigtig flotte farver. Absolut ingen grums.

Hvad ang. Blæser støj, så tror jeg ikke du vil opleve det på dette TV, da jeg ikke mener der er blæser i.

Burnin, tjae chancen er der naturligvis. Meen, jeg tror nu ikke det er noget der sker så ofte mere. Jeg oplevede det heller ikke på mit sidste TV.

Strømforbrug, så tror jeg ikke på, at din strømregning vil blive meget mere end 100,- højere om året med dette TV i forhold til LCD.

Men hvorom alting er, så syntes jeg du skal gøre dig selv den tjeneste at tage et kig på det. Specielt da jeg lidt har på fronemmelsen, at vi 2 har lidt de samme krav til billed, efter de debatter vi har haft omkring LE40B755 :)
Ved ikke rigtigt om det skinner igennem, men jeg er total glad for for mit nye TV. Kalder det sågar den store "Helt" flade (B