Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tenkin89
Hej!

Min søn ønsker sig en ny computer skærm i julegave. Han siger at den helst skal være 24", have en responstid på 2ms og kunne kære fuld HD. Han kan umiddelbart ikke bestemme sig for om det skal være en 16:9 eller 16:10 skærm.

Han spiller mest World of Warcraft og så lidt skyde og strategispil en gang imellem, derudover ser han serier på computeren og surfer på nettet.

Er der nogen som kan komme med et forslag på hvilken skærm jeg skal give ham i julegave? (forslag må gerne være baseret på egen erfaringer med skærmen og/eller en anmeldelse på dansk/engelsk)

Tusind tak for hjælpen på forhånd!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg fik for nyligt kigget lidt på Asus VW246H, der faktisk overraskende mig positivt. Asus leverer forholdsvis pæne farver og hurtig responstid. Modellen har tilmed HDMI indgang.

Når din søn fortrinsvis spiller World of Warcraft er en lidt høj opløsning at foretrække, og selve responstiden på skærmen mindre vigtig. Du vil formentlig finde - også her i vores anmeldelse af skærmen - at Samsung 2233rz er den bedste gamerskærm på markedet. Men det er også udfra forudsætningen om, at responstiden er den vigtigste.

Prøv at tjek vores liste med anbefalinger her. Der indgår også Asus VX246H samt et par andre 24" bud: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Af tenkin89
Hej Rasmus

Asus VW246H ser ganske fornuftig ud, har du selv erfaringer med denne eller andre Asus skærme? Vi har aldrig haft en Asus skærm her i hjemmet, så den skal helst kunne måle sig med Samsungs kvalitet.

Jeg har forhørt mig omkring Samsung 2233rz hos min søn før jeg oprettede denne tråd, men den var han ikke ligefrem den store tilhænger af. Han mente den var "overrated" og havde en for lille opløsning/mangel på fuld hd.

jeg har selv surfet lidt rundt på nettet og fundet en LG W2486L-PF som også ser fornuftig ud og derudover adskillige BenQ skærme som lever op til min søns krav. Jeg har dog ingen erfaringer med hverken LG eller BenQ - så hvis der er nogen som kan stå inde for at de laver skærme af god kvalitet ville det være en stor hjælp! :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, jeg har haft flere Asus skærme stående og de leverer ganske fin ydelse. Ikke så lige overskruede farver som Samsung og LGs skærme og ganske fine spilegenskaber.

Samsung 2233rz har en for lav opløsning til din søns behov, ja.

W2486L vil jeg ikke anbefale. Du kan eventuelt læse vores anmeldelse af 22" varianten W2286L her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1254386250
BenQ laver også fine skærme, som er meget i stil med Asus. De er dog tit og ofte ikke verdens kønneste. :)