Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mathiastemplar
Hej allesammen:)
Jeg har nu i et par måneder nydt mit KDL W405500 Sony tv.
Nu står jeg så og skal finde et godt 5.1 surround system til omkring 1000kr (fattig studerende q_q).
Siden jeg er komplet n00b på "lyd-området" ville jeg gerne have nogle fif herinde om hvad jeg skal se efter.

Ok, lige et par spørgsmål:
- Hvordan fungerer et surround system. Altså, 5.1 sættes til via HDMI såvidt jeg ved.
Men hvis jeg fx købte dette system http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... i1%29.html , skal det bare smækkes i HDMI i tv'et, fordele højtalerne og så er det klar?

- Ville det system i linket være godt sammen med mit tv?

Jeg har det tilsluttet til PS3 og TDC-TVboks(hometrio).

Tak for kigget, håber i kan hjælpe! ^__^
Af noxity
For det første så har det givne system ingen HDMI out, men kun scart.
For det andet så tror jeg ikke du finder ordentligt 5.1 surroundsound sæt til ca. 1000kr.

Hvordan har du tænkt dig at det skulle fungere ?
Vil du bruge det i forbindelse med TV-kiggeri eller udelukkende som lydsystem i forbindelse med DVD-film ?

Hvis du vil bruge det til TV-kiggeri (Lyd fra TV til afspiller), skal du være opmærksom på hvad dit TV har af lyd-output porte. Så vidt jeg ved, så er det ikke alle TV der vil bruge HDMI som lyd-output. Her er det nødvendigt at bruge en optisk eller analog udgang. Og surroundsystemet skal selvfølgelig kunne tage imod disse.

Noget helt andet er om du ikke skulle kigge efter et bluray system i stedet for et DVD-system ? Det er jo den eneste måde du kan udnytte din fladskærm fuldt ud :)
Brugeravatar
Af Johnjohn
måske skulle du tjekke om der var nogen pc højtaler der kan bruges
logitec har et nogle 5.1 sæt under 1000 på deres hjemmeside
måske det var noget ?
Af mathiastemplar
Tak for svarene,
Jeg opdagede det med hmdi ja.. Må jo bare finde et med HDMI,
Men jeg ender nok med at vente til jeg kan tillade mig at bruge lidt mere på det.