Log ind med sociale netværk
08 dec 2009, 12:04
noxity skrev:Det lyder som om din DVD/Bluray afspiller står til at outputte i 4:3 format og ikke 16:9 ?Det syntes jeg også jeg har tjekket, så det kan næsten heller ikke være det. Prøvede at sætte Die hard 4 på, her var der ingen problem. Jeg har som tidligere nævnt også problemer med de ting jeg har optaget på min harddisk optager, ved dog ikke om det er fordi den har stået til opløsning 1024x768 som mit PX80 kørte med.
08 dec 2009, 12:57
noxity skrev:Det kunne godt tyde på at det er der den ligger. Det er jo netop et 4:3 format.Tjae måske hvad angår det som jeg har optaget på HD. Men det undrer mig ved DVD, jeg ved at dengang Matador og jul i den gamle by blev lavet, da fandtes der kun 4:3. Men har som sagt ikke haft problemer med at få mit PX80 til at scallere op, på begge tv bruger/brugte jeg HDMI kabel. Skal dog siges at det er ting jeg kan leve med, og hvem ved måske er det bare en indstillingsfejl
08 dec 2009, 14:01
noxity skrev:Det lyder som en indstillingsfejl, måske det er nødvendigt at du vælger 4:3 format på TVet, hvis din dvd-afspiller ikke har opskalering til 1080.Det har den, da jeg som sagt ikke har problemer med nye dvd-film, kan også se den er sat til 1920x1080i ved afspilning. Min afspiller er en Sony RDR-HX650
08 dec 2009, 15:06
Jeg har set bedre analog recorder billeder på LCD TVs, så jeg tænker på, om der er nogen forskel i at bruge HDMI og SCART RGB output fra en recorder, billedkvalitets mæssigt? Min ældre recorder har nemlig kun SCART RGB output, som jeg køre ind i TV'ets SCART RGB ind.
Er der nogen indstillinger på TVet, som kan gøre billedet bedre?
SLL
CrazyA skrev:Hvordan ser dit analog recorder billede ud på Samsungen? Jeg syntes, at mit eller så gode Sony RDR- HX910 recorder billeder ser noget grimt ud på Samsungen. Jeg har ikke troet, at det stod så grimt, eftersom det stod perfekt på mit gamle CRT TV.noxity skrev:Det lyder som en indstillingsfejl, måske det er nødvendigt at du vælger 4:3 format på TVet, hvis din dvd-afspiller ikke har opskalering til 1080.Det har den, da jeg som sagt ikke har problemer med nye dvd-film, kan også se den er sat til 1920x1080i ved afspilning. Min afspiller er en Sony RDR-HX650
Jeg har set bedre analog recorder billeder på LCD TVs, så jeg tænker på, om der er nogen forskel i at bruge HDMI og SCART RGB output fra en recorder, billedkvalitets mæssigt? Min ældre recorder har nemlig kun SCART RGB output, som jeg køre ind i TV'ets SCART RGB ind.
SLL
P5K deluxe, Q6600, Geforce 8800GTS 640mb, 4GB ram, XP pro, Dell 2007FP, Dell U2410, Philips 32" pw8717 CRT TV, Samsung LE40C755
08 dec 2009, 15:11
SLL skrev:Det ved jeg faktisk ikke, da jeg kun har tilsluttet den med HDMI. Og jeg kan desværre ikke engang teste det, da jeg intet scartkabel har liggende.CrazyA skrev:Hvordan ser dit analog recorder billede ud på Samsungen? Jeg syntes, at mit eller så gode Sony RDR- HX910 recorder billeder ser noget grimt ud på Samsungen. Jeg har ikke troet, at det stod så grimt, eftersom det stod perfekt på mit gamle CRT TV.noxity skrev:Det lyder som en indstillingsfejl, måske det er nødvendigt at du vælger 4:3 format på TVet, hvis din dvd-afspiller ikke har opskalering til 1080.Det har den, da jeg som sagt ikke har problemer med nye dvd-film, kan også se den er sat til 1920x1080i ved afspilning. Min afspiller er en Sony RDR-HX650
SLL
09 dec 2009, 08:36
noxity skrev:Det lyder som en indstillingsfejl, måske det er nødvendigt at du vælger 4:3 format på TVet, hvis din dvd-afspiller ikke har opskalering til 1080.Så er fejlen fundet, det var en indstilling under 4:3 på HD optageren som jeg havde fået sat forkert
09 dec 2009, 20:22
Da jeg sad og så lidt xvid serier via USB indgangen, lagde jeg mærke til en meget svag hyle/summende lyd. Da jeg gik hen til TV'et, kunne jeg høre det kom derfra, og var tydeligt øverst ved luft rillerne bag på TVet.
Hyler jeres TV også en smule, som er tydeligst bag ved TV? Det er sandsynligvis strømforsygningen som siger lidt.
Det er ikke så højt, men kan godt høres svagt på en 3-4 meters afstand foran TVet. Dog overdøver blæseren i min Sony recorder TV lyden :-)
Men det skal helst ikke blive højere, før det bliver irriterende.
SLL
Hyler jeres TV også en smule, som er tydeligst bag ved TV? Det er sandsynligvis strømforsygningen som siger lidt.
Det er ikke så højt, men kan godt høres svagt på en 3-4 meters afstand foran TVet. Dog overdøver blæseren i min Sony recorder TV lyden :-)
SLL
P5K deluxe, Q6600, Geforce 8800GTS 640mb, 4GB ram, XP pro, Dell 2007FP, Dell U2410, Philips 32" pw8717 CRT TV, Samsung LE40C755
09 dec 2009, 20:49
Mit TV står parkeret hos mine forældre julen over (Problemer med indbrud, og er ikke hjemme i julen), så jeg kan ikke lige tjekke det med det samme. Men jeg synes at huske en MEGET svag summen bag på TVet. Dog skulle jeg helt tæt på for at høre det. Mener jeg lagde mærke til det mens det var på mute, og jeg rodede med nogle kabler bag TVet. Så det er slet ikke noget jeg hører på normal afstand 2,5-3m. Har unge ører, og kan normalt sagtens høre hyletoner. Så det lyder som om dit TV er over normen 
Beoplay V1 (inkl. ATV) + Beolab 14.4
Beoplay A9
Beoplay A9
09 dec 2009, 21:23
SLL skrev:Da jeg sad og så lidt xvid serier via USB indgangen, lagde jeg mærke til en meget svag hyle/summende lyd. Da jeg gik hen til TV'et, kunne jeg høre det kom derfra, og var tydeligt øverst ved luft rillerne bag på TVet.Jeg må sige, at jeg ikke har lagt mærke til det, men har godt nok heller ikke set ret meget på det
SLL
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto