Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lis
Jeg er meget glad for mit fjernsyn, men jeg har et problem: Der er ingen undertekster på TV2. Jeg har undertekster på alle andre programmer - og også på mit andet LG fjernsyn (godt 2 år gammelt) - men altså ikke på TV2 på SL8500.
Er der nogen, der kan fortælle mig hvordan jeg får undertekster?
Af Ney
Tv2 er begyndt at sende mange programmer med valgfri undertekster. (noget resten af kanalerne VIRKELIG godt kunne tage og lære).

Jeg ved ikke hvordan man vælger undertekster på et LG, men der pleger enten at være en subtitle knap, eller en option knap hvor man kan vælge lydspor og undertekster.
Af MickJor
Jeg oplever samme problem på mit TV, som Lis (dog LG SL8000).

Undertekst er sat til Dansk i indstillinger, men TV2 har ingen undertekster i modsætning til alle andre kanaler. Jeg kan løse problemet ved at vælge TV2 i analog, men på digital fungere det ikke. Jeg har Yousee...
Af kskruger
Kan det være en firmware opdatering der skal til, eller er det kun parallelimport LG tv der har problemet?

Samsung 2009 model serie, havde samme problem med TV2 og undertekster, dette blev løst ved en ny firmware.
Af MickJor
Jeg har lige købt mit TV for 8 dagen siden i Elgiganten. Forhåbentlig er det en dansk model der ikke skal opdateres ???
Af Holmertz
Har oplevet det samme men jeg plejer at klare det med tekst-tvs side 399. Virkede i hvert fald i går. Har YouSee og deres HD-boks - ved ikke om det betyder noget.
Af Lis
Mit fjernsyn SL8500 er ikke parallelimporteret. Det er købt hos Justbuyit efter anbefaling fra LG Danmark.
Jeg har også prøvet at hente tekst-tv side 399 for at få undertekster, men det virker heller ikke. I øvrigt har jeg nu også bemærket, at jeg heller ikke har undertekster på DR-HD, Showtime og Science.
Jeg har skrevet til LG Danmark og spurgt om de kan hjælpe. Håber, at de har en løsning.
Jeg skal nok give lyd, hvis der kommer noget positivt ud af det.
Lis skrev:Jeg er meget glad for mit fjernsyn, men jeg har et problem: Der er ingen undertekster på TV2. Jeg har undertekster på alle andre programmer - og også på mit andet LG fjernsyn (godt 2 år gammelt) - men altså ikke på TV2 på SL8500.
Er der nogen, der kan fortælle mig hvordan jeg får undertekster?
Jeg har et parallelimporteret SL8500, og undertekster virker fint på TV2, og alle andre programmer.
Prøv, som der bliver skrevet, at bruge "subtitle" knappen, og se om ikke du kan vælge danske tekster.
Har selv kabel-tv fra Yousee.
Af BrianH
Jeg havde ingen undertekster i dag på DR HD på et Philips
Af Lis
Tænk, at det var så simpelt, at jeg bare skal have nye briller :(
Jeg har slet ikke set den knap på fjernbetjeningen. Var overbevist om, at jeg skulle lede i indstillingerne på skærmen.
Jeg ved ikke, om jeg får tekster på TV2 (de sender et dansk program pt.), men jeg har tekster på både Showtime og Science (hvor jeg ikke havde tekster før), så mon ikke også TV2 kommer med.
Tusind tak for hjælpen :)
De får sig nok et billigt grin i LG Danmark i morgen, når de ser min mail.
Af Morten_J LG
Lis skrev:Tænk, at det var så simpelt, at jeg bare skal have nye briller :(
Jeg har slet ikke set den knap på fjernbetjeningen. Var overbevist om, at jeg skulle lede i indstillingerne på skærmen.
Jeg ved ikke, om jeg får tekster på TV2 (de sender et dansk program pt.), men jeg har tekster på både Showtime og Science (hvor jeg ikke havde tekster før), så mon ikke også TV2 kommer med.
Tusind tak for hjælpen :)
De får sig nok et billigt grin i LG Danmark i morgen, når de ser min mail.
Hej Lis,

Der findes ikke dumme spørgsmål - kun ditto svar! :)

Var ellers på vej med et svar til dig, men det ser ud til du heldigvis har fundet ud af det! Ellers er du altid velkommen til at kontakt undertegnede, hvis der skulle være spørgsmål til vores produkter.
Af GEU
Sweet.. Lige mit problem, føler mig også godt dum over jeg ikker har set den knap :D