Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hjælp FlatpanelsDK

Vi har fået fat i en af de høje personer hos Panasonic Europe, der har indvilliget i at give et interview omkring Panasonics udsigter for 3DTV i 2010. Vi har derfor mulighed for at spørge Panasonic på kryds og tværs omkring 3DTV.

Har FlatpanelsDKs brugere spørgsmål der skal inddrages i interviewet, så skriv dem gerne i denne tråd og vi skal inkludere dem i vores interview med Panasonic Europe. :)
Senest rettet af Rasmus Larsen 06 dec 2009, 17:57, rettet i alt 1 gang.
Af John Nikolajsen
Måske et tåbeligt spørgsmål, men for mig vigtigt.
Vil det være muligt for en et-øjet at se 3D på de nye skærme?.
Skal der stadigvæk bruges briller?
Vil det være muligt at se alm. tv for en et-øjet på en 3D skærm, eller vil der være farveforskydelser?.

Hilsen John
Af telum
Jeg kan svare på den første: det bliver ikke muligt at lave 3D uden briller.

Jeg har til gengæld et andet spørgsmål: Vil man benytte shutter-glasses i stedet for de forskellige typer passive briller?
Af ctacta
Lyder spændende!

1) Hvormeget vejer brillerne?
2) Fåes de i forskellige størrelser så de vil passe alle hoved og ansigttyper? Optikere operer med 4 str. for at ramme 90%. Det er jo ret vigtigt med en høj komfort!
3) Hvordan oplades de? og hvorlænge fungerer de mellem hver opladning?
4) Er der en optimal placering for maksimal 3D effekt? eller fungerer det også hvis man sidder 7 rundt om at stort 50"?
5) Hvem leverer indhold? Og hvormange studier støtter op omkring initiativet?
6) Vil der være tale om en propritær standard eller en fælles?
Af Ney
Kommer det til at bruge hdmi 1.4?
Vil nogle af de nuværende tv kunne opdateres til 3d, eller kræver det helt ny hardware?

edit: Syntes det med fælles standard er meget vigtigt! Så få ham til at fortælle så meget som muligt om hvad producenterne gør for at 3D content virker når man har f.eks. skærm fra en producent og bluray afspillier fra en anden producent. (men det ligger måske ind under mit første spørgsmål om det er noget hdmi 1.4 understøttelse)
Af Bigby
Helt konkret: Vil V10 kunne opgraderes til 3D? Den har jo 600 Hz?

Bliver det muligt at konvertere 2D til 3D? Ellers er det jo stærkt begrænset, hvad der findes af software.

Hvad koster brillerne? Bliver det muligt at bruge standard-passive briller som dem fra biografen?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Rigtige gode spørgsmål. Mange tak for bidraget. Jeg har noteret mig dem på min liste, som jeg offentliggører her i tråden snart.

Det er ikke sikkert Panasonic vil eller kan svare på dem alle, men jeg forsøger at presse lidt på for at få nogle gode svar. :)

Kom endelig med flere spørgsmål. Tråden her kører et par dage endnu.
Af lennon
har ikke fokuseret så meget på 3D . Men hvordan prioriterer Panasonic udviklingskronerne i forhold til også at kunne komme tidligt ud med noget OLED ?
Af ctacta
100.000,- kr. spørgsmålet...

1) hvilket prisleje forventer man at produkterne kommer til at ligge i?
Af SiMONDRENGEN
- ved intet om hvordan det foregår men, er det sansynligt at man integrerer 3D i almindelig briller og evt kontaktlinser? - det vil jo være smart :)
Af fkj
Hvordan distribuerer man indhold? Blu-ray, broadcast,...?

Hvilke formater vil Panasonic bruge? Satser de på en fælles standard, som f.eks. den Blu-ray Association (eller hvad de nu hedder) efter sigende skulle vedtage her i december, eller vil de køre deres eget løb, og håbe de vinder en evt. formatkrig?

Hvis de kører deres eget løb, hvordan vil/skal materialet så ligge på disken? Hvordan skal det sendes til tv'et, for at det kan vise det i 3D?

Vil Panasonics produkter være kompatible med andre som f.eks. Sony, der også satser på 3D i 2010?

mvh Frank
Af telum
Vil man kunne ændre alm. materiale til en slags pseudo-3D ved, på samme måde som 100hz og 200hz at generere kunstige billeder som vinkles til hhv. venstre og højre øje?

Hvad satser man på mht. hz - 2x 60 hz til hvert øje (i alt 120hz på tv'et) eller 240hz eller?

Hvordan vil TV'et performe på ikke-3D input?

Hvilke standarder har man tænkt sig at følge? (lidt det samme som spørgsmålet til kompabilitet med andre produkter)