Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Raln
Hej!

Har lige købt mig en samsung 2233RZ. Dog er der noget som jeg ikke er tilfreds med.
Der slipper utroligt meget lys ind fra toppen af skærmen (nok noget der minder om 3x stærkere end jeres i havde til test) :(
Skulle man sende den tilbage til enten RMA eller 14 dages fortrydelsesret, eller er det meget normalt og bare noget man skal vænne sig til?

Ude i højre + venstre side, er der også lys der slipper ind. Dog lidt mildere :(
Af Raln
Har lige spillet lidt left 4 dead. Der ligger man MEGET mærke til lyset oppe i toppen af skærmen. Det er så stærkt, at det nærmest afgiver en svag skygge i de lyser baner i spillet.
Er den her skærm en om'er?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, retur med den. Desværre kan man være uheldig med clouding, som ofte er ret markant på TN panelerne.

Det er fryden ved at handle over nettet. Retur med den og bestil så en ny.
Af Raln
Nu har jeg så fået min anden nye 2233RZ.
Den her skærm lider ikke så meget af backlight bleeding. Men der er en eller anden mærkelig farveforskel/lysstyrke i billedet.

Venstre halvdel af skærmen er lidt mørkere end højre halvdel i lysstyrken.
Det ser vildt mærkeligt ud.
Kort sagt så lyser højre halvdel mere op end venstre halvdel af skærmen.

:( :(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Raln skrev:Nu har jeg så fået min anden nye 2233RZ.
Den her skærm lider ikke så meget af backlight bleeding. Men der er en eller anden mærkelig farveforskel/lysstyrke i billedet.

Venstre halvdel af skærmen er lidt mørkere end højre halvdel i lysstyrken.
Det ser vildt mærkeligt ud.
Kort sagt så lyser højre halvdel mere op end venstre halvdel af skærmen.

:( :(
Det lyder mystisk, men er formentlig også en form for inhomogen baggrundsbelysning, ligesom clouding fænomenet. Tilbage med den! Du synes at være uheldig. Jeg har talt med rigtig mange, som er virkelig glade for deres 2233rz til spil.
Af Fing
Du bør ikke stille dig tilfreds, hvis det er meget generende. Jeg har intet på min og jeg havde faktisk forventet lidt bleeding.

Nu spørger jeg måske dumt, men med hensyn til dit problem med skærm nr. 2 har du tjekket om det kan være betragtningsvinklen?
Denne skærm har virkeligt dårlige betragtningsvinkler og jeg kan se "farveforskel" i siderne i forhold til midten, selvom jeg sidder helt lige for.
Af Raln
Fing skrev:Du bør ikke stille dig tilfreds, hvis det er meget generende. Jeg har intet på min og jeg havde faktisk forventet lidt bleeding.

Nu spørger jeg måske dumt, men med hensyn til dit problem med skærm nr. 2 har du tjekket om det kan være betragtningsvinklen?
Denne skærm har virkeligt dårlige betragtningsvinkler og jeg kan se "farveforskel" i siderne i forhold til midten, selvom jeg sidder helt lige for.
Det er ikke betragtningsvinklerne (desværre) og det er meget generende, når man bruger skærmen til andet end spil.
Det her er min anden 2233RZ. Jeg ved ikke rigtig om jeg tør at bestille en ny en. Med mit held indtil videre, lider den sikkert også af et eller andet.

Måske man skulle finde en CRT skærm istedet hehe.
Af Raln
Så er det slut nu gider jeg ikke mere.
Det her er den 3. nye 2233RZ. Den her havde 6 sorte pixelfejl da jeg tændte den. Samsung har åbenbart ikke styr på kvaliteten på de her 2233RZ'ere.

Nu køber jeg mig en god brugt 21/22' CRT skærm. Det er vist det eneste man kan regne med idag.....selv i 2009.

:(
Af Raln
Så har jeg her i dag hentet en viewsonic P225F 22' CRT skærm 8)

Ingen backlight bleeding, 100% perfekt sortgengivelse, ingen pixel fejl, lige gode farver over det hele på skærmen. CRT ftw :)
Brugeravatar
Af nightrhyme
Raln skrev:Så har jeg her i dag hentet en viewsonic P225F 22' CRT skærm 8)

Ingen backlight bleeding, 100% perfekt sortgengivelse, ingen pixel fejl, lige gode farver over det hele på skærmen. CRT ftw :)
Sådan. Livet er for kort til lcd :s