Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Efter at have kigget utroligt mange tråde igennem har jeg fundet mange svar, men ingen som svarer konkret på mit spørgsmål. Mange gamer-tråde, men flest til PC.

Jeg spiller Fifa på højt plan og det foregår på PS3. Jeg har indtil nu brugt et ganske normalt 42" Phillips tv, som utroligt nok har virket uden den mindste form for lag. Jeg testede det selv til noget lignende 5 ms og det var med HDMI-tilslutning.

Nu står jeg og skal bruge en ny skærm, efter at eks-kæresten har taget det TV med sig. Jeg har et budget der går op til 3000,- og jeg vil have den optimale løsning i forhold til pris, som alle andre.

Jeg er skribent for en gaming-side og bruger derfor også tid på at anmelde spil. Jeg kigger derfor efter en monitor som har HDMI-tilslutning, så jeg kan se på den flotte grafik ;) og som eventuel også kan fungere som et normalt TV. Jeg hører alle disse skrækhistorier om input lag og er derfor lidt nervøs for bare at gå ud og høre hvad en ekspedient siger, de kan jo bilde mig hvad som helst ind.

Jeg har kigget på Samsung T240HD, men er endnu engang blevet skræmt væk pga. folks skrækhistorier om inputlag. Evt. også BENQ's G2420HD.

Nogle forslag/anbefalinger? Er jeg på rette vej? :)
Af squadjot
Jeg søger samme svar.. leder efter god gamer skærm >= 22"

Må koste op til ca 3000,-
Af Koefoed
Jeg har stort set besluttet mig for Samsung 240HD, men det ville da være rart hvis der var nogen der kunne oplyse mig lidt.
Af rane
Hva endte det med Kofoed?

Er selv ude efter en 22-24" monitor med HDMI, DVI og VGA. Den skal bruges til PS3 og til at se alm. dvd/video på. Opløsningen skal helst være 1920x1080.
Af Koefoed
Jeg har faktisk ikke været ude og invistere i en skærm endnu. Virker heller ikke som om der er de store svar på det, men så vidt jeg har fået researchet mig frem til, er Samsung T240HD og 2233RZ de udgaver der vil passe mig bedst. 2233RZ er bare kun med DVI-indgang og selvom den skærm ville passe mig bedst rent gamer-mæssigt, så ender jeg nok med T240HD, da jeg så får muligheden for også at se TV på det. Jeg skal beslutte mig inden for 2 uger, så jeg skal nok skrive hvad beslutningen er blevet, hvis det er. :D Og en evt. bedømmelse af mit valg efterfølgende.(godt/dårligt) ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan omdanne HDMI til DVI via en adapter. Så mangler du blot at føre lyden særskilt over i et sæt højttalere.
Af Koefoed
yakken skrev:Du kan omdanne HDMI til DVI via en adapter. Så mangler du blot at føre lyden særskilt over i et sæt højttalere.
Var netop det jeg havde i tankerne. ;)
Af rane
Jeg har selv en Samsung P2470HD i tankerne. Det virker som om det er afløseren til T240HD, da den også har tv-tuner, endda en Boxer godkendt en af slagsen. Derudover har den component og alm. composite video indgang samt hdmi, dvi, vga.

De videoer jeg har set af PS3 og bluray afspilning på P2470HD virker helt klart tilfredsstillende for mig. Folk lader dog også til at være tilfredse med den generelt. Det der tiltaler mig er at den har ægte 16:9 (1920x1080) og den skulle ha acceptable indbyggede højtalere.
Af Koefoed
Ja, jeg har godt set den. Men hvad angår input-lag, så er den noget dårligere end 2233RZ og T240HD, så vidt jeg har læst.
Af rane
Hvor har du læst det med inputlag? (ret vigtig ting hvis man ska spille PS3 på den)
Af Koefoed
Kan ikke huske hvor jeg læste det desværre. Jeg har kigget 120 steder på nettet for oplysninger, om hvilken skærm jeg skulle vælge og det var en af dem jeg satte på "ikke"-listen.

Til gengæld synes jeg, at have læst mig frem til, at samsung-skærme generelt er ret gode til gaming. (Kan også være det bare er mig) Det lader til at input-lag på samsung-monitorer er utroligt lavt generelt, men jeg går også efter det bedste. Hvilket nok resulterer i 2233rz. Så må jeg finde mig i, at jeg ikke kan se tv på det. (Med mindre jeg skaffer en HD-boks)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har ikke set efter, men digitalversus.com har ofte en hel del data liggende på eksempelvis inputlag mv.
Af rane
Jeg fandt en artikel på xbitlabs hvor jeg har følgende quote der bliver sagt om en Samsung P2370 (altså 23" versionen):

"I did not spot any input lag on the SyncMaster P2370 in comparison with a Samsung SyncMaster 710N which has zero input lag."

Sjovt nok har 23" versionen den bedste responstid ift. 20" og 22". De fleste steder skriver de kun positivt om responstiden og om dens egenskaber med PS3 osv. så jeg tror jeg vælger at gå efter P2470HD. Har læst om rigtig mange Samsung 2233rz med pixelfejl og andre fejl og skal bruge tv-delen :)
Af Koefoed
Jeg må lige undskylde. Kom til at forveksle 2470 med 2333HD. Min fejl. (Alle de tal!)