Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
der er ikke forskel. dvd ligger i 576i.
så det kommer helt an på dit udstyr

glem alt om opskalering til 1080P som alle har på deres reklamer.

når vi snakker dvdkvalitet er en god dvdafspiller en som kan Deinterlacing korrekt.

har selv en oppo 983, som er en af de bedste afspiller. Ja den viser dvd i fin SD kvalitet.
de helt billige blu-ray afspiller er ikke særlig gode til dvd. Men jo bedre skærm man har, samt en større skærm. Tydeligere kan du se forskel mellem en dårlig eller god afspiller.

Men bare husk dvd bliver aldrig HD eller blu-ray, uanset hvad du gør.
skærmen har lige så stor betydning. En 720P skærm kan være langt bedre en full HD skærm. også til blu-ray på 1080P
så kig på billedet, fremfor alle de smarte udtryk

Men ja blu-ray i 1080P er langt bedre end dvd. Men jo større skærm man har jo bedre ses forskellen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var vist et lidt kryptisk svar. Der spørges ikke om 720p vs 1080p, men om DVD vs HD. Det er ret stor forskel på DVD og HD. Du bør ikke snyde dig selv for oplevelsen af HD på din fladskærm.
Af xcardman
Men så skulle overskriften skulle vil også hedde dvd/HD.

blu-ray findes ikke i 720P, kun som piratkopi på nettet. Som mange desværre henter.
men den ægte varer er det ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har ret mht overskriften, men trådstarter har jo aldrig set HD i hverken det ene eller andet format, så hvis DVD er referencen, så vil begge formater give en ret markant forskel.
Af Perfod
Ok jeg har lige været inde på Avatar the movie for at download deres 1080P film klip så vil jeg lige se hvordan det ser ud på skærmen ,, glæder mig lidt til at se kvaliteten på det