Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AGA
Har hørt meget svingende omtale om Samsung skærmen og moderat positiv omtale om V10

Hvad bør jeg vælge (B
Af kskruger
AGA skrev:Har hørt meget svingende omtale om Samsung skærmen og moderat positiv omtale om V10

Hvad bør jeg vælge (B
Først skal du gøre op med dig selv, hvad du er til. Gå du kun efter billedekvalitet og intet andet, så skal du vælge V10, med den får du ingen problemer med plasma støj, (hvilket 855 tildels har) og god billedekvalitet, hvis man vælger THX indst.

Hvis du derimod, er træt af de her kæmpe kasser som hænges på væggen og gerne går efter et flot design, som også er et super tyndt, som sidder helt op til væggen. Plus det har en rigtig god billedekvalitet, hvis det bliver inst. korrekt. Ja, så er Samsung B855 absolut værd at overveje.
Af lennon
Drop Samsung ! !

Mig bekendt LARMER samtlige 58" . Og Samsung er åbenbart totalt handlingslammede mht eventuelle løsninger. En sand katastrofe,at et så fremragende produkt visner og dør, - pga sjusket konstruktion ! !
Af kskruger
Ja, det sgu synd, at Samsung ikke kan få helt bugt med støj fejlen. De skulle nok ha ventet med, at sende den på marked i 2010, så alle fejl var fundet og rettet til.

Men jeg er nu stadige super glad for mit 50B850, den siger så lidt så det slet ikke bemærkes, med mindre man går helt hen til tv'et.
Af Bigby
Jeg anbefaler V10 - og står da helt uforstående, hvis nogen synes, den er fed og klodset? V10 er megalækker, og det siger alle, der har set den. Vi har ikke engang fået den op at hænge endnu.

Samsung er i mine øjne noget tynd plast (tynd - også i negativ forstand), men det er jo en smagssag. De sælger vist meget godt, så nogle må jo være vilde med den der delvist gennemfarvede plast.

Panasonic fremstår som en lækker glasflade med metalramme.
Af kskruger
Bigby skrev:Jeg anbefaler V10 - og står da helt uforstående, hvis nogen synes, den er fed og klodset? V10 er megalækker, og det siger alle, der har set den. Vi har ikke engang fået den op at hænge endnu.

Samsung er i mine øjne noget tynd plast (tynd - også i negativ forstand), men det er jo en smagssag. De sælger vist meget godt, så nogle må jo være vilde med den der delvist gennemfarvede plast.

Vi er enig om, at V10 er rigtig god skærm, men det kan godt være, at du ikke synes en V10 er stor og klodset, når man ser den alene. Men tro mig, hvis man ser en 850/855 hænge næsten helt ind til væggen - og vi snakker om max 3.5-4 cm fra væggen og ud til kanten af tv'et. Så vil en V10 virke stor og klodset, bare dens vægbeslag udgør alene de 4 cm.
Af Nico
kskruger skrev:
Bigby skrev:Jeg anbefaler V10 - og står da helt uforstående, hvis nogen synes, den er fed og klodset? V10 er megalækker, og det siger alle, der har set den. Vi har ikke engang fået den op at hænge endnu.

Vi er enig om, at V10 er rigtig god skærm, men det kan godt være, at du ikke synes en V10 er stor og klodset, når man ser den alene. Men tro mig, hvis man ser en 850/855 hænge næsten helt ind til væggen - og vi snakker om max 3.5-4 cm fra væggen og ud til kanten af tv'et. Så vil en V10 virke stor og klodset, bare dens vægbeslag udgør alene de 4 cm.
Ja overdriv da lidt mere ;)

Hvis du her til vinteren gerne vil undgå at tænde din radiator, så køb en B855. Den bliver pænt lun og kan blive så varm, at man ikke kan holde hånden bagpå og det er når den står på foden med masser af luft omkring 8)
Af kskruger
Nico skrev:
kskruger skrev:

Ja overdriv da lidt mere ;)

Hvis du her til vinteren gerne vil undgå at tænde din radiator, så køb en B855. Den bliver pænt lun og kan blive så varm, at man ikke kan holde hånden bagpå og det er når den står på foden med masser af luft omkring 8)
Ja overdriv endnu mere ;)

Min 850 bliver kun ganske lidt varm bagpå, men radiator bliver den ikke :D
Af Nico
Overdriver skam ikke efter den har været tændt ca. 6+ timer så kan du ikke holde hånden der hvor den er mest varm ca. midtpå. :p
Af kskruger
Nico skrev:Overdriver skam ikke efter den har været tændt ca. 6+ timer så kan du ikke holde hånden der hvor den er mest varm ca. midtpå. :p
Øhhh...nej, efter ha været tændt i 6 timer nu, så er det stadige kun ganske lidt varmt, faktisk er det på niveau, med de andre plasma skærme jeg har haft. Den 855 du har haft, må ha været defekt :(
Af lennon
Vil lige gøre opmærksom på at tråden spørger ind til et valg mellem Pana i 50" og Samsung i 58" .

Jeg står selv og vakler mellem PanaV50 og Samsung 50 850/855 . Venter nu nok lige og ser hvad der diskes op med på Las Vegas messen i januar.

Men ellers peger pilen mest mod Samsung (- uden støj ! ) . Og det skyldes primært de meget lækre features der er mht bla jpeg billeder via USB. Her halter Panasonic sgu stadig med deres SD-card slot . Om man så bedre kan lide den enes plastic frem for den andens må være en smagssag.Panasonic har vist lidt bedre sort, og er mere resistent overfor retention. Bruger Samsung forøvrigt så ikke lidt mindre strøm ?
Af Nico
kskruger skrev:
Nico skrev:Overdriver skam ikke efter den har været tændt ca. 6+ timer så kan du ikke holde hånden der hvor den er mest varm ca. midtpå. :p
Øhhh...nej, efter ha været tændt i 6 timer nu, så er det stadige kun ganske lidt varmt, faktisk er det på niveau, med de andre plasma skærme jeg har haft. Den 855 du har haft, må ha været defekt :(
Har den stadigvæk, men tror nu ikke den er defekt. Den bliver ombyttet til til en V10 det lidt en skam, men kan ikke holde den "whinene" lyd ud.