Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af volapyk
Nu har jeg surfet Google tynd og læst en masse indlæg og guiderne her på siden. Jeg har kigget på nogle 37- 42" modeller i prisklassen ca 5000 (vil helst ikke over), men jo mere jeg læser jo mere i tvivl bliver jeg om, hvad jeg bør vælge. Jeg søger sådan set bare en fornuftig løsning til billig penge (kvalitet vs pris) til mit behov. Størrelsen er ikke det vigtigste parameter. Så længe det er minimum 37".

TV'et skal stå i stuen (3-4 m afstand) og primært bruges til:
- TV, DVD, DivX
- Media Center
- PC monitor jævnligt (f.eks til film via bærbar)
- Helst med USB indgang
- Gerne full HD men ikke et must, bare det stadig virker fint som monitor.

Derudover vægter jeg "automatisk lydstyrke regulering" og en brugervenlig fjernbetjening højt.

Jeg har kigget mest på disse modeller:

- LG 42LF2500 ca 5000 kr
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=639800

- Philips 42PFL5604H ca 5000 kr
http://www.consumer.philips.com/c/fjern ... 12/prd/dk/
t=11214&highlight=42pfl5604

- Philips 37PFL7403D god pris hos pixmania, men givetvis parallelimport? :/

- Toshiba 40LV685DN 4444 kr (tdc)
http://kundeservice.tdc.dk/privat/butik ... p?id=22421

- Panasonic TX L37S10 ca 5000 kr
http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Prod ... index.html

- Panasonic TX-P42X10Y som ofte anbefales, men jeg er meget i tvivl om plasma er en god ide, når jeg gerne vil bruge tv'et som PC monitor jævnligt?

Mit nuværende gamle TV er et Panasonic og det har jeg været glad for. Det har holdt i over 10 år nu. Så umiddelbart hælder jeg mest til Philips (pga brugervenlighed) og Panasonic.

Kan i hjælpe mig på vej i junglen? Jeg vil også blive glad for andre forslag inden for prisrammen.

På forhånd tak,
Per
Af volapyk
Okay, jeg har besluttet mig for at købe en WD TV Live (hvor har det produkt været hele mit liv? *g*), så USB er derfor ikke vigtigt alligevel.

Jeg hælder derfor en del til en Panasonic LCD model i prisklassen (eller måske Philips). Nu roses Panasonics plasma skærme en del her på forum, men hvordan ser det ud med Panasonics LCD skærme? F. eks. Panasonic TX L37S10?

MVH
Per
Af Ponduus
Deres LCD skærme falder lidt igennem, synes jeg. I hvertfald hvis man sammenligner dem med deres plasma søskende.
Af Supergris
Dit brug passer lige til højrebenet på en Panasonic 42 " X10Y, så tøv ikke og tro på hvad de, som faktisk har haft tvét hjemme og har undersøgt markedet før dig!!!
Til prisen er der ingen tv, der kan måle sig med dette og forskellen er ikke stor op til de dobbelt så dyre luksus - modeller!!!
Du vil ikke blive skuffet...
Af volapyk
Til prisen er der ingen tv, der kan måle sig med dette og forskellen er ikke stor op til de dobbelt så dyre luksus - modeller!!!
Jeg er klar over at x10y giver max kvalitet for pengene. Takket være svarene og de gode guides i dette forum. Og jeg stoler naturligvis på folks erfaringer. Det jeg fiskede lidt efter var tilfredsstillende LCD alternativer. Men som jeg forstår det, skal man op i en anden prisklasse, hvis man overvejer LCD?
Deres LCD skærme falder lidt igennem, synes jeg. I hvertfald hvis man sammenligner dem med deres plasma søskende.
Det jeg tænkte på var om deres LCD skærme var gode, sammenlignet med andre producenters LCD skræme i prisklassen? På samme måde som deres plasma er bedre end de fleste andres.

Det eneste, som bekymrer mig ved x10y er, at jeg evt. på et tidspunkt vil koble en ekstra PC til TVet (til surfing osv). Vil jeg ikke risikere burnins og vil opløsningen se korrekt ud? Jeg mener at guiden her på siden, siger at plasma ikke er ideelt til pc.

Jeg ved at jeg søger et billigt tv, men det skulle gerne være en løsning som holder en del år. Jeg er desværre pensionist, så millionerne ruller ikke ligefrem ind på kontoen. :D

Mange tak for svarene.
Per
Af Tucker
Hvad med et sony w5500 i enten 37" eller 40"?
Det har fået en relativ god anmeldelse her på siden. Jeg har set 32" i aktion og synes at den - til prisen - er et godt tv.

Held og lykke med købet
Af volapyk
Tak for tippet Tucker. Det ser lækkert ud og anmeldelsen er også god. Det sprænger prisrammen lidt, men det er værd at overveje. Jeg er dog forbeholden med Sony på et punkt og det er brugervenligheden i menuer og via fjernbetjeningen. Mine forældres forhænværende Sony var kringlet sammenlignet med det Philips de har nu, men det var så også for 10 år siden. Måske det er anderledes i dag.
Af volapyk
Så er spørgsmålet afklaret. Jeg har bestilt et Panasonic plasma px42s10e. Det skulle ankomme i morgen. :D

Tusind tak for hjælpen til alle. Super forum.