Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af CrazyA
noxity skrev:Jeg har købt min i Bilka, og det var fuldstændig det samme. Blev også lidt nervøs da jeg så der stod B750 på selve kassen. Men på stickeren stod der B755, så den er god nok.

Du har intet at være nervøs for :)
Sjovt du siger det med B750, da jeg så det var det også lige før, at noget brunt kom ud og nyssede bomulden på min bag :(

Men tak for inf. det lettede, glæder mig til at lege med det :)
Af SLL
B755 skrev:
CrazyA skrev:Hej allesammen

Jeg ville lige høre jer med 755, er i stadig glade for det ?

@noxity Du skrev tidligere, at du syntes bevægelserne så unaturlige ud i film. Mener du stadig det og i givet fald, hvad er det så du mener med det ?

Har i brugt indstillingerne til 8050 her på siden ?

Er meget spændt på at høre jeres svar, da jeg hælder ektremt meget til dette TV eller et Panasonic V10. Men nu har jeg set V10 i hifiklubben og Expert, og jeg syntes at billedet er meget grynnet på det, i forhold til mit 37PX80. Kan selvfølgelig godt være, at de bare har dårligt signal.
Hej

Jeg har LE46B755.

Jeg synes også V10'eren var grynet i billede. Plasmastøj, som det hedder.
Endelig en som kan se de samme "gryn" i plasma billedet som jeg kan :-) Årsagen til, at jeg kun kikker på LCD skærme. Det er grums, plasma støj syntes jeg for det til at lidt ligne et gammeldavs CRT billedet. LCD syntes jeg står skarpere.

SLL
Af SLL
noxity skrev:Jeg har købt min i Bilka, og det var fuldstændig det samme. Blev også lidt nervøs da jeg så der stod B750 på selve kassen. Men på stickeren stod der B755, så den er god nok.

Du har intet at være nervøs for :)
Det skal jeg da lige tjekke ud. Jeg troede ikke bilka solgte B755 modellen, men kun de billigere modeller. Nogen der ved om det er generelt, at alle Bilkasser ligger inde med B755?

SLL
Af noxity
I skrivende stund har samtlige Bilkaer LE40B755 på lager. Jeg tvivler dog på at der er en udstillingsmodel, hvert varehus har nemlig kun 2-4 stykker hjemme, så tror ikke der er nok til en udstillingsmodel.

Prisen er 8989 kr.

Du skal nok spørge efter den hvis det er, jeg var kun klar over det fordi jeg arbejder her. De er ikke rigtigt blevet markedsført endnu.
Brugeravatar
Af CrazyA
Ellers kan den Danske model :) købes hos SHG for 8838,-
Af SLL
Takker noxity for info. Jeg vil lige tjekke det ud i morgen.

@CrazyA, tak, men jeg vil nu helst holde handlen af TV en butik i nærheden af mig selv, i tilfælde af skærmen skal byttes.

SLL
Af woo
I skrivende stund har samtlige Bilkaer LE40B755 på lager. Jeg tvivler dog på at der er en udstillingsmodel, hvert varehus har nemlig kun 2-4 stykker hjemme, så tror ikke der er nok til en udstillingsmodel.

Prisen er 8989 kr.

Du skal nok spørge efter den hvis det er, jeg var kun klar over det fordi jeg arbejder her. De er ikke rigtigt blevet markedsført endnu.
Er du sikke på det, arbejde selv i bilkaog er ret sikker på at vi IKKE har dem hjemme hos os, men du kan jo selv prøve at slå den op i dialog 368-86.
Af noxity
Da jeg skrev igår havde jeg lige slået den op i 368-86. Her havde alle nogle hjemme. Tilst havde dog kun 1. Så er ret sikker ja :)
Af SLL
Jeg kan bekræfte, at bilka i næstved har B755 på lager, 2 stk. fik jeg at vide. Jeg har fået reserveret en som jeg henter senere i dag. Bedst er prisen, 8000 kr. ;;)

Jeg spurgte sælgeren, om de nu var den nordiske model med XXE til sidst i navnet. Han sagde det var den europæiske model med XXE til sidst?! Jeg blev nu lidt i tvivl, om Bilka i virkeligheden har lavet noget parallel import af modellen? Sælger sagde nemlig, at nogen havde haft nogle problemer med at finde alle de danske kanaler, men at de havde et "trick" til at få det hele til at virke?

Det virker en smule skummelt?

Men hvis det er en XXE, B755 de har på lager, er den vel 110% dansk kompatible, eller?

Er det generelt, at man skal lavet et eller andet ved TV'et for det kan køre 100% dansk sortering, or hvad er det man skal, bryder det Samsungs on-site garanti?

SLL
Af noxity
Da jeg tjekkede igår stod der Samsung Nordic som leverandør, så tvivler stærkt på at det er parallelimporteret.

At de sælger den til 8000kr undre mig dog, da prisen i system stod til 8989kr.
Af SLL
Jeg blev også lidt overrasket da jeg hørte prisen. Jeg havde jo set din pris. Men okay, nu smutter jeg forbi Bilka og tjekker æsken, og sikre mig der står XXE og 755 eller 758 som type. Dernæst skal jeg høre, om Samsung Danmark har in-site service på den, i tilfælde af defekter.

Nu kender jeg ikke skærmen, har aldrig set billedet på den. Jeg har kun hørt lidt negativt med lyden og med synsvinklerne. Men eftersom jeg har 14 dages pengene tilbage garanti, har jeg ikke noget at miste.

Men noxity hvis du siger, at det er en nordic forsendelse, så forstår jeg ikke bøvlet med at få dansk og sortering til at virke? Burde det ikke virker "out of the box" med den rigtige firmware ved en nordisk version?

SLL
Af noxity
Som jeg har skrevet tidligere, så blev min leveret uden at være sat op som nordisk. Men jeg havde ingen problemer med at finde kanaler.
Får lavet den til en nordisk model i morgen, så der kan jeg lige melde tilbage om det.

Angående 14dages returret, så er det KUN på nettet. Hvis du har pakket TVet ud, så er det op til butikken og afgøre om de vil give dig pengene retur.

Så længe du køber en nordisk model (B755), så har du Samsung Prestige service, som er en on-site service.

Angående og smutte forbi Bilka og kigge på kassen, så tror jeg ikke det kan lade sig gøre, de står jo ikke i butikken. Men du kan selvfølge spørge efter leverandøren, det kan de tjekke i systemet. Alt der kommer fra Samsung Nordic er nordiske udgaver.
Brugeravatar
Af CrazyA
noxity skrev:Som jeg har skrevet tidligere, så blev min leveret uden at være sat op som nordisk. Men jeg havde ingen problemer med at finde kanaler.
Får lavet den til en nordisk model i morgen, så der kan jeg lige melde tilbage om det.

Angående 14dages returret, så er det KUN på nettet. Hvis du har pakket TVet ud, så er det op til butikken og afgøre om de vil give dig pengene retur.

Så længe du køber en nordisk model (B755), så har du Samsung Prestige service, som er en on-site service.

Angående og smutte forbi Bilka og kigge på kassen, så tror jeg ikke det kan lade sig gøre, de står jo ikke i butikken. Men du kan selvfølge spørge efter leverandøren, det kan de tjekke i systemet. Alt der kommer fra Samsung Nordic er nordiske udgaver.
Hej noxity

Nu gør du mig nervøs igen, for ligesom dig står der 750 på min kasse. Men 755 på et klistermærke på kassen, samt bag på TV´t.
Hvordan kunne du se, at dit ikke var sat op som en Nordisk model ? Syntes det virker underligt, at det ikke er det når du har et klistermærke på din kasse, hvor der står 755 og sikkert også rigtig model nr LE40B755U1WXXE. Hvad står der bag på dit TV ?
Man skulle næsten tro, at de laver noget lusk med dem :(
Har ikke fået sat mit op endnu, men ringer til Samsung i morgen. Går så ud fra at de kan fortælle ud fra serie nummeret, om det er den nordiske model. Er det ikke det, får SHG det tilbage ASAP.
Af noxity
Grunden til jeg siger at den ikke er sat op til nordisk er, at jeg kan ikke vælge Danmark som land, men kun som sprog (OSD).

Er dette også tilfældet ved dit TV?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10