Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er/var den lykkelige ejer af et nyanskaffet Panasonic P42GA11 plasmatv. Lykken varede indtil jeg konstaterede at undertekster, der kan slåes til og fra (DVB-C YOUSEE) på TV2FILMHD ikke virker. Jeg har et Sony TV, hvor det virker.

- Er der nogen, der har løsningen på problemet?

- Min firmware version er 1209-10000 - er der forøvrigt nogen der ved om Blueray problemet er løst i den?

- Er der forskel på firmwaren til G10E og GA11?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
GA11 er vel ikke officielt en model, der er godkendt til de afvigende standarder det danske sendenet benytter?
GA11 er expertkædens variant af et G10E. Jeg skulle mene, at det var tilpasset danske forhold. Forskellen på G10E og GA11 skulle være 2000 siders tekst-tv hukommelse istedetfor 1500 - samt V-Audio PRO Surround(20Watt) samt sølvsokkel (kilde PP-radio).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så kan jeg ikke lige forklare underteksterne, men 1080p24 problemet er løst for længe siden.
Til brug for andre, der måtte have samme spørgsmål:

1. Underteksterne på Yousee-TV2FilmHD virker nu. Jeg har sat alt i menuen sprog til dansk. Men jeg ved ikke, om det var det, der var problemet. Jeg kan nemlig ikke genskabe problemet
2. Ifølge Panasonic Danmark er 1080p24/blueray problemet først løst fra firmware version 1213.
På nettet er der dog nogen, der hævder, at det er sket i versioner større end 1206! Men mon ikke Panasonic ved bedst.
Brugeravatar
Af radiomand
Panasonic Firmware:

1206 : alle fejl

1209 : 1080/24p løst

1213 : Viera link problem løst (Onkyo link)

1215 : ? Panasonic vil/kan ikke fortælle hvad der er ændret.
Af smisk
Jeg har netop oprettet en lignende tråd, da jeg så din. Jeg mangler underligt nok undertekster på TV2 Lorry, men de er dog ikke kommet af sig selv.. Der var du heldig :)
newton skrev:Tak til radiomand for et præcist svar og til smisk:
jeg går ud fra at du ved at der er en knap på fjernbetjeningen til at slå underteksterne til og fra med, når de ikke er kopieret ind i billedet?
Jo, jeg har godt fundet den lille knap med undertekster, men der kommer dog ingen frem ved udenlandske udsendelser. Benytter I jer af den knap?
Ja vi benytter nkappen til undertekster på Tv2filmHD. Underteksterne på tv2 tror jeg ikke kan du kan vælge til eller fra. De burde altid være der. Prøv at snakke med nogen på vejen, der også har yousee digitalt tv om de ikke også mangler underteksterne. Det lyder som et yousee problem.