Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kleitus
Jamen problemet er jo så at man ikke kan købe et BV10 skrallet for alt tilbehøret så vi kan sammenligne monitoren alene.

Og så skulle flatpanels måske have en anden award de kunne give. Eller også skulle flatpanels helt holde sig fra at teste B&O fordi de kun vil teste rene monitors og det kan B&O ikke levere?

Personligt er jeg vildt glad for at se seriøse tests af et B&O fjernsyn. Jeg ved godt at det indeholder meget mere end blot en monitor. For mig giver den award fuldt ud mening. Jeg kan se at jeg ikke giver afkald på billedkvaliteten (hvilket mange i gamle dage vist har beskyldt B&O for - at det ud over at være dyrt var elendig kvalitet). Nu ved jeg at jeg får det bedste LCD TV markedet kan præstere. Hvis ikke det skal give en award hvad skal så?

Jeg foretrækker stadig at Flatpanels anmelder B&O frem for at vi ingen anmeldelser havde fordi det ville kræve et site som både kigger på lyd og billede.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mons: Det er din tolkning af forholdene. Vi har læst og forstået dit budskab, og så må vi jo tage de pointer til os, som vi føler giver os noget. Awarden rykkes der ikke på - du får ypperlig billedkvalitet til prisen. Det koster at trække sådan et billede ud af et LCD-TV.
Af Kleitus
Hvis vi skulle blive rigtig ekstreme så skulle vi også se på det som med biler og tage gensalgs værdien med. Prøv at smut forbi Lauritz.com eller lignende og se hvad brugt B&O handles til og så lav en analyse over omkostning i en given ejertid. Det nummer bruger jeg faktisk ofte selv og så bliver omkostningen utrolig lav fordi B&O selv efter rigtig mange år kan sælges til en (uhørt) høj brugtpris, hvorimod andre mærker er stort set værdiløse efter bare et par år.

Hehehe nej lad nu bare den ligge. :D

Jeg er måske også lidt fanboy, men synes stadig det er meget svært at sammenligne B&O med andre mærker.

Så jeg læser sådan set også bare ud fra awarden at når det kommer til billedkvalitet går jeg ikke på kompromis med B&O og det er jo dejligt at vide. 8)
Af Mons
@Kleitus

Jamen jeg er som sådan ikke decideret uenig med dig, problemet er bare at vi ikke taler ud fra de samme kriterier..

Jeg kritiserer at Flatpanels ikke overholder deres egne nedsatte bedømmelseskriterier for en topanbefalingsaward - som anført!

Så kan det være man skal ændre på kriterierne for at opnå en topanbefalingsaward - eller udvide med en tredje award. Men som definitionen er på nuværende tidspunkt så virker BV10 malplaceret i den kategori.
Af xcardman
Kleitus

Så jeg læser sådan set også bare ud fra awarden at når det kommer til billedkvalitet går jeg ikke på kompromis med B&O og det er jo dejligt at vide.

ja hvis du vælger et 40 tommer til 43000 kr og kun vil have lcd.
ellers ikke
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mons skrev:@Yakken
Det kan godt være du kan overbevise dig selv om at BV10 er blevet vurderet ud fra de samme kriterier som alle andre, men faktum er at Flatpanels altid har tildelt topanbefalingsaward på baggrund af billedkvalitet i forhold til prisen!
I testen af BV10 bliver der imidlertid lagt forholdsmæssigt alt for meget vægt på byggekvalitet - og ja, design..:
B&O BV10-40 tildeles en Top-anbefalings Award for helheden i produktet; vurderet ud fra kriterierne billede, lyd og forstærker, design/materiale, møbeleffekten og kvaliteten.
Nej ikke design. Sætningen skulle forstås, som jeg forklarer her tidligere i tråden. Altså således:

Jeg valgte at inddrage design mere af hensyn til materialevalget og B&Os arbejde med design (herunder deres indsats på området). Designkommentareren går ikke så meget på min personlige holdning til designet. Det var hvert fald ikke meningen, så jeg beklager, hvis jeg giver den antydning i testen.
Af billen
Super god anmeldelse som jeg havde frygtet lidt da det betyder at jeg bliver små 50000 kr fattigere :)

Har tidligere ejet et b&o avant og jeg har aldrig haft så godt et tv mht betjening samt daglig ejerglæde.

Syntes du mangler at fortælle at tvèt har indbygget harddisk optager hvilket jeg ser som et kæmpe plus.
Af Kleitus
xcardman skrev: ja hvis du vælger et 40 tommer til 43000 kr og kun vil have lcd.
ellers ikke
Hvis jeg køber et B&O er jeg ikke kun ude efter et LCD alene. Så er det fordi jeg tænker helheden med alt andet.

Men jeg forstår da også jer og i forhold til ordlyden i awarden så er jeg enig i at det kan virke underligt hvis man udelukkende kigger på billedkvaliteten. Måske der skulle være en "unikt produkt" award eller noget i den stil. Eller også skulle det splittes op så "reference" awarden splittes efter om det er LCD eller plasma.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
billen skrev:Syntes du mangler at fortælle at tvèt har indbygget harddisk optager hvilket jeg ser som et kæmpe plus.
TVet har ikke indbygget optager. Det har "DVB-HD" dvs. HD-tuner, eller DVB-T/C med MPEG4, som det også hedder i mere tekniske termer.
Senest rettet af Torben Rasmussen 1. dec 2009, 18:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mons skrev:
Jeg anerkender bestemt at du, Rasmus har fundet BV10 til at yde den bedste billedkvalitet for en LCD-skærm til dags dato, hvilket også gør mig lidt stolt som dansker, men jeg bifalder ikke at du går ind og ændrer på de testkriterier alle andre skærme testes under..! Det er for mig at se ikke bare et metodebrud - det er også et troværdighedsbrud!!
Ingen andre producenter inddrager lyd i fladskærmen, så derfor må man også nødvendigvis tage dette med i vurderingen. Lavede Samsung et produkt, hvor al fokus var på lyd, måtte vi jo også tage dette med i vurderingen - ellers kan man ikke vurdere produktet.

Som sagt; vurderede man udelukkende ud fra billedkvalitet, så er det klart, at man kan slippe billigere. Men i så fald kan man jo slet ikke vurdere produktet. Vi kommer også til at anmelde Panasonics Z1 serie inden længe. Her kommer den trådløse forbindelse også til at spille en rolle i testen. Det er jo essentielt for produktet.

Som sagt, så er billedkvaliteten i testvurderingen essentiel. Som skrevet i mit tidligere indlæg, ville jeg aldrig begynde at vurdere lyden og materialevalget, hvis ikke billedkvaliteten var super.
Af Jørgensen
Det kan godt være du kan overbevise dig selv om at BV10 er blevet vurderet ud fra de samme kriterier som alle andre, men faktum er at Flatpanels altid har tildelt topanbefalingsaward på baggrund af billedkvalitet i forhold til prisen!
I testen af BV10 bliver der imidlertid lagt forholdsmæssigt alt for meget vægt på byggekvalitet - og ja, design..:
B&O BV10-40 tildeles en Top-anbefalings Award for helheden i produktet; vurderet ud fra kriterierne billede, lyd og forstærker, design/materiale, møbeleffekten og kvaliteten.
Hvis ikke det er en ændring af bedømmelseskriterierne, så ved jeg ikke hvad er..!!

Og jo - det er et metodebrud, at ændre på de kriterier skærmen er bedømt ud fra!!

At jeg sammenlignede med KURO var for at vise at selv ved sammenligning med jeres reference var der en uforholdsmæssig stor margen i prisen op til BV10.

Så jeg står fuldt og fast ved at tildelelsen af en topanbefalingsaward er et troværdighedsbrud!

Bare ærgerligt at I ikke selv kan se der er et misforhold - eller ikke vil indrømme det.. ::l
Det der udmærker sig ved BeoVision 10 når jeg har kigget på det er netop allround billedkvaliteten altså uanset set valg af kilde, så er billedekvaliteten lige god, og dermed gør det produktet værdig til titlen som topanbefalingsaward.
Hvis du kigger på samtlige øvrige producenter, så er der fokus individuelt på forskellige kilder, ingen, og jeg mener ingen har fokus at alle kilder skal være i top. Nogen har HD som topprioritet andre har digitale kilder, og få har idag fokus på det analoge signal.
Men B&O formår med deres billedteknologi og lange udvikling at brede det ud til alle kilder, det gør produktet en hel del dyrere. Og ved at vælge specilet udvalgte panaler fra Samsung, kan de altså bygge produkter i en helt anden kvalitet. Og som er fair til prisen. Husk netop at dette TV er en komplet løsning. Hvor vi med Pioneer skal sammenligne med deres KRP modeller. Dem der sammenligner med Pioneers panik line-up 5090 serien og 6090 er godt nok nedværdigende for Pioneer, de har intet med Pioneer at gøre, de er en kvalitet langt under. Så hold sammenligningen på samme niveau.
Og du er nødt til at tage helhedsløsningen med, og med den indbyggede højttaler og høje lydkvalitet, samt digital surround modul, så har du en topanbefalingsaward kandidat stående.
B&O er kongen indenfor LCD, og kom nu videre fra Pioneer, de klarede sig ikke videre, men måtte kæmpe med deres pixelfejl og og indbrændinger, som var en af årsagerne til deres alt for tidlige død.
Af Mons
yakken skrev:Mons: Det er din tolkning af forholdene. Vi har læst og forstået dit budskab, og så må vi jo tage de pointer til os, som vi føler giver os noget. Awarden rykkes der ikke på - du får ypperlig billedkvalitet til prisen. Det koster at trække sådan et billede ud af et LCD-TV.
Hov - når du siger det koster penge at trække et sådant billede ud af et LCD tv, så er det vel samtidig en tilsidesættelse af bedømmelseskriterierne!!
Så vidt jeg kan læse er en topanbefalingsaward ikke grundet i teknologi - og så holder det jo ikke at begynde at snakke om at det koster penge at hive god billedkvalitet ud af et LCD-tv - i hvertfald ikke når kriteriet for awarden er eminent billedkvalitet til prisen..!!

Jeg forstår virkelig ikke at I ikke selv kan se at I ikke efterlever jeres egne bedømmelseskriterier i dette tilfælde?!

Jeg har efter bedste evne resoneret mig frem til min holdning ud fra jeres bedømmelseskriterier - og I fortsætter med at snakke udenom - og det er "din tolkning"..
Jeg har stadig til gode at høre en gyldig grund for at I valgte at ændre bedømmelseskriterierne!
Senest rettet af Mons 1. dec 2009, 19:09, rettet i alt 1 gang.
Af Mons
Rasmus Larsen skrev:
Nej ikke design. Sætningen skulle forstås, som jeg forklarer her tidligere i tråden. Altså således:

Jeg valgte at inddrage design mere af hensyn til materialevalget og B&Os arbejde med design (herunder deres indsats på området). Designkommentareren går ikke så meget på min personlige holdning til designet. Det var hvert fald ikke meningen, så jeg beklager, hvis jeg giver den antydning i testen.
Point taken - det havde jeg overset :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mons skrev:
Jeg forstår virkelig ikke at I ikke selv kan se at I ikke efterlever jeres egne bedømmelseskriterier i dette tilfælde?!

Jeg har efter bedste evne resoneret mig frem til min holdning ud fra jeres bedømmelseskriterier - og i fortsætter med at snakke udenom - og det er "din tolkning"..
Jeg har stadig til gode at høre en gyldig grund for at I valgte at ændre bedømmelseskriterierne!
Come on. Tal til mig! Jeg har lagt flere indlæg nu uden din stillingstagen til disse - og det er trods alt mig der har lavet testen 8)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12