Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mons
@ Yakken
Jamen jeg kan sagtens følge, at der er forskel på design og byggekvalitet..

Men hvis jeg skal forstå dig ret, så betyder det, at det er byggekvaliteten der retfærdiggør topanbefalingsawarden - set i forhold til prisen?!

Jamen det er da stadig nye boller på suppen! Det er i hvertfald første gang at jeg hører at byggekvaliteten alene retfærdiggør en merpris på 100% i forhold til KURO..(som stadig er 10" større)!!
Det skal jo ses i forlængelse af at du selv op til flere gange har forklaret at hos Flatpanels ligger vægten 95% på billedkvalitet - i forhold til pris ved tests..

Så, for mig at se hænger det stadig ikke sammen!

Som jeg forstår Flatpanels hidtidige testparametre så skal en topanbefalingsaward ses i forhold til prisen. En referenceaward drejer sig derimod udelukkende om præstationerne - ikke prisen.

Så ud fra ovenstående kriterier burde man måske i stedet for have overvejet at tildele BV10 en referenceaward - særligt for LCD-teknologi!
Hvilket selvfølgelig måske ville virke misvisende for selve referencekatagorien, da det vel er tiltænkt at være uafhængig af teknologi..
Men hvordan man kan tildele BV10 en topanbefalingsaward forstår jeg ikke!!

Er stadig meget interesseret i at høre et svar fra Rasmus..
Af Mons
Lad mig lige henlede til jeres opstillede kriterier for de to awards.

Reference:
"Reference awarden tager ikke højde for prisen af skærmen, men udelukkende for den kvalitet skærmen leverer - med et lille forbehold: Hvis en skærm kan levere præcis samme kvalitet som reference skærmen, men til en lavere pris, vil den billigste model overtage tronen."

Topanbefaling:
"Top-anbefaling awarden uddeles til en skærm der udmærker sig ved en eminemt billedekvalitet til prisen. Skærmen er ikke on-par med reference skærmen, men typisk giver den dig en høj billedkvalitet til en lavere pris end reference skærmen."

Kilde
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
mgmg skrev:
Rasmus Larsen skrev: B&O udnytter potentialet i LCD teknologien ret godt, men da LCD teknologien ikke har helt samme absolutte topniveau som plasma teknologien (endnu), så er Pioneer lige et niveau eller to over.
OK, jeg havde ikke tænkt over hvad der lå i "reference award" og "top anbefaling".

Nu bliver jeg nysgerrig. Er BV10 så det hidtil bedste B&O TV målt på billedkvalitet?

BV9 var jo baseret på plasma tek.
Du kan læse lidt mere om vores to Awards her (det er vores gamle logoer der ligger her. De opdateres snart, men betyder helt det samme, som det der også findes i BV10 testen): http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1190384687

Jeg har desværre ret begrænsede erfaringer med BV9. Jo, jeg har et vennepar der har det stående, men jeg har kun set det køre i 4-5 omgange, men aldrig decideret testet det.
BeoVision 4-103 havde jeg jo lejlighed til at tilbringe en dag i selskab med, og umiddelbart kandiderer det hvert fald til toppositionen, men det er naturligvis også en helt anden pris. Der var også lidt kratige lysspots på det, så jeg havde svært ved at vurdere, hvordan blandt andet sortniveauet rent faktisk var.
Af xcardman
BV10 er noget af bedste inden for lcd i dag,
så jeg synes det er fint at en BV10 får topanbefalingsaward.
prisen synes jeg aldrig man gået så meget op i, kun når man kan få noget tilsvarende til samme pris.
det kan man ikke med en bv10

jeg vil aldrig selv købe et lcd/led overhovedet til min stue
Men b&O har netop formået at levere et rigtig godt billede i forhold til andre lcd modeller. det skal de også have ros for.
at den ikke er bedre billede kvalitet end min pioneer, det er faktisk lidt lige meget. for det går deres kunder nok heller så meget op i.
ellers havde de vil ikke solgt nogen overhovedet.
Senest rettet af xcardman 1. dec 2009, 15:48, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
yakken skrev:Det i sig selv er en bedrift end ikke Pioneer formåede med deres egen LCD-serie i sin tid. Vi var mange der havde store forventninger til Pioneers LCD-TV, men det skuffede fælt - nu er det så blevet vist hvordan det burde have været gjort, og det kommer så ydermere i en veldrejet indpakning.
Egentlig ret interessant, for som sagt var der ret store forventninger til Pioneers LCD-TV (også fra mig), men de formåede slet ikke i sammen omfang at udnytte LCD teknologien som B&O udnytter den. Pioneers LCD-TV må have været produceret af nogel andre ingeniører end deres plasma-Tv, for der var slet ikke samme dedikerede indsats bygget ind i LCD-TV'et. Det virkede lidt som en panisk reaktion på, at Pioneer var i økonomiske problemer. At ingeniørerne fuldstændig negligerede at fokusere på responstiden i dette, var ret kritisk, og faktisk havde Pioneers LCD-TV lidt samme problem som Samsungs B7050 serie.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mons skrev:Som jeg forstår Flatpanels hidtidige testparametre så skal en topanbefalingsaward ses i forhold til prisen. En referenceaward drejer sig derimod udelukkende om præstationerne - ikke prisen.

Så ud fra ovenstående kriterier burde man måske i stedet for have overvejet at tildele BV10 en referenceaward - særligt for LCD-teknologi!
Hvilket selvfølgelig måske ville virke misvisende for selve referencekatagorien, da det vel er tiltænkt at være uafhængig af teknologi..
Men hvordan man kan tildele BV10 en topanbefalingsaward forstår jeg ikke!!

Er stadig meget interesseret i at høre et svar fra Rasmus..
Det er rigtigt, at en reference Award ikke går på prisen, men denne uddeles kun til ét Tv, og det fungerer så som reference fremover - uanset teknologien som du også er inde på.

Vores Topanbefalings Award går på et forhold mellem pris og ydelse, og går som altid meget på billedkvalitet. B&O formår at skabe en utrolig flot billedkvalitet med BeoVision 10, men lige præcis her valgte jeg også at tillægge lidt mere vægt på lydkvaliteten og byggekvaliteten, for set ud fra en ren billedkvalitets-vurdering, kan man naturligvis finde billigere alternativer til BeoVision 10.

Det er dog ikke helt fair kun at vurdere BeoVision 10 ud fra en billedkvalitets-parameter, når produktet nu også bygger så meget på lyden. Det gør andre fladskærms-Tv ikke, men det er klart, at fik jeg et - f.eks. Samsung Tv ind - hvor Samsung havde satset hele butikken på lyden, så ville jeg også tilpasse testparametrene en anelse.

På den måde er testkriteriet her kørt lidt fleksibelt ind over anmeldelsen, men vi skal stadig pointere, at billedkvaliteten vægter højest. At vi også har tillagt værdi i lydkvaliteten og byggekvaliteten, betyder ikke, at billedkvaliteten vægter mindre. Den er stadig den primære, og havde billedkvaliteten således ikke været god på BeoVision 10, havde jeg aldrig gået videre til at kigge på lydkvaliteten og byggekvaliteten (så havde det for FlatpanelsDKs vedkommende være ligegyldigt, at lyden var god).
Nu hvor billedkvaliteten er som den er og kritierierne for dennes succes er mere end opfyldt, så valgte jeg at gå videre til et par yderligere punkter, og lade dem vægte med til slut.
Af ctacta
Jeg syntes jeg kan høre violinerne i baggrunden og tudekoret foran i orkestergraven javascript:emoticon(':p')

Det virker påfaldende at et Samsung LCD LED-edge panel i danske klæder og i den testede konfiguration til en samlet pris af 49.500,- kan få en Top-anbefaling. Især når I direkte altid skriver at det er ved eminent billedkvalitet til prisen!

"Top-anbefaling awarden uddeles til en skærm der udmærker sig ved en eminemt billedekvalitet til prisen."

Nu er 49.500,- dkr. ret mange penge for en 40". Gad vide hvor mange skærme, fra alle mulige andre producenter, der så ikke også skal have denne award.

Det lugter lidt af at der er gået voldsom inflation i Flatpanels ellers ganske udemærkede og hårde test, hvor der ellers ikke uddeles ret meget uden at der er indhold og valuta herfor.

Men igen, champagnen har nok gjort et solidt indtryk.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Blot fordi Samsung ikke selv formår at tvinge det bedste ud af sine egne paneler, så betyder det ikke at andre er dømt til at fejle. Faktum er, at dette LCD-TV leverer den bedste billedkvalitet vi endnu har set hos et LCD-TV. Der er vist argumenteret tilstrækkeligt på hvad der ligger til grund for bedømmelsen, men du har naturligvis lov at tro hvad du vil.

Den sidste kommentar finder jeg upassende. Undlad at insinuere bestikkelse med mindre du har noget mere at have det i. Det der lægger ikke op til andet end mudderkastning.
Af Mons
Jeg beklager, men jeg må sige at jeg er enig med Ctacta! Ville dog nok have udtrykt det anderledes..

Rasmus skrev:Vores Topanbefalings Award går på et forhold mellem pris og ydelse, og går som altid meget på billedkvalitet.
Det er ikke det der står under jeres kriterier for en topanbefalingsaward:
Top-anbefaling awarden uddeles til en skærm der udmærker sig ved en eminemt billedekvalitet til prisen. Skærmen er ikke on-par med reference skærmen, men typisk giver den dig en høj billedkvalitet til en lavere pris end reference skærmen.
Jeg kan godt forstå at du vil belønne BV10 for sin fine byggekvalitet - og lyd, men du går jo bevidst ind og ændrer på testparametrene her - og det finder jeg problematisk - én metode til B&O og en anden til resten!!

Mht. min kommentar omkring en særlig LCD-referenceaward, så var det egentlig en hentydning til, at det ser ud til at eftersom BV10 ikke kan opnå referencestatus, så gi'r vi den en topanbefalingsaward - for belønnes for den flotte lyd- og billedkvalitet - det skal den da! Koste hvad det vil - og koster det er lige hvad det gør - bogstaveligt talt - 100% mere end en KURO referenceskærm!!
Men værst af alt så koster det troværdighed, når man ændrer på ens højt proklamerede testkriterier og går på kompromis med disse!

Jeg anerkender bestemt at du, Rasmus har fundet BV10 til at yde den bedste billedkvalitet for en LCD-skærm til dags dato, hvilket også gør mig lidt stolt som dansker, men jeg bifalder ikke at du går ind og ændrer på de testkriterier alle andre skærme testes under..! Det er for mig at se ikke bare et metodebrud - det er også et troværdighedsbrud!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skal vi først blive enige om, at selve testen ikke er anderledes end alle andre? De udføres ens, der testes på samme parametre, og vi smider samme kildemateriale i hovedet på skærmen. Der er ikke noget i vores fremgangsmåde, der er anderledes end normalt, hvilket du får det til at fremstå som om der er. Hvis du har fået dette indtryk af at læse testen, så har du opfattet tingene forkert.

At du ikke er enig i den aller sidste linie af testen er en anden ting, men det ændrer ikke på alt hvad der står ovenover.

En sammenligning med Kuro er måske også lidt pudsigt. Hvordan gik det Pioneer, som solgte deres TV for billigt? Det er desuden ikke en Lx5090 du skal sammenligne med. Hvis du endelig vil sammenligne med et Pio-TV, så må det blive deres tynde model KRP, som kostede ca. 30.000 kr. ved lancering plus udgift til højttalere. Dette var for lavt prissat og for dårligt promoveret, hvilket kostede TV-divisionen livet. Vi gav ikke Pioneer en "top-anbefaling" i sin tid fordi den fik en reference-award. Havde den ikke været referencen, så var den stadig et best buy.
Af Kleitus
Folkens nu skal I huske på at sammenligne æbler med æbler.

I sammenligner et B&O apparat med en monitor fra andre mærker. Hvis BV10 var en monitor ligesom de andre i nævner ja så kan I sammenligne at 50k er dyrt i forhold til 20k.

MEN

I glemmer at når man køber et BV10 skal man ikke have en ekstern højttaler. I glemmer at den også har surround forstærker. I glemmer en fjernbetjening som INGEN i verden har magentil. I glemmer de ekstremt mange intelligente link muligheder B&O har udviklet - noget som anmeldelsen iøvrigt heller IKKE har med i betragtning...

Og i ovenstående taler udelukkende funktionelt og har slet ikke tanke på design eller om det er alu eller plastic. Det er produkter der virker hvor alt spiller sammen uden at jeg skal bruge ½ år på at programmere en plastic fjernbetjening fra Logitech.

Jeg kan næsten ikke finde en sammenligning. Måske hvis man sammenligner en cykel med en motorcykel. Hey jeg kan komme til arbejde på begge to. Og jeg kan jo bare købe en motor og selv sætte på cyklen og så kan den også køre automatisk! ...

Du kan altså ikke sammenligne et integreret produkt hvor alt bare spiller sammen med en monitor hvor du er nødt til at købe et hav af ekstra kasser for at holde ud at høre på det.
Af Mons
@Yakken
Det kan godt være du kan overbevise dig selv om at BV10 er blevet vurderet ud fra de samme kriterier som alle andre, men faktum er at Flatpanels altid har tildelt topanbefalingsaward på baggrund af billedkvalitet i forhold til prisen!
I testen af BV10 bliver der imidlertid lagt forholdsmæssigt alt for meget vægt på byggekvalitet - og ja, design..:
B&O BV10-40 tildeles en Top-anbefalings Award for helheden i produktet; vurderet ud fra kriterierne billede, lyd og forstærker, design/materiale, møbeleffekten og kvaliteten.
Hvis ikke det er en ændring af bedømmelseskriterierne, så ved jeg ikke hvad er..!!

Og jo - det er et metodebrud, at ændre på de kriterier skærmen er bedømt ud fra!!

At jeg sammenlignede med KURO var for at vise at selv ved sammenligning med jeres reference var der en uforholdsmæssig stor margen i prisen op til BV10.

Så jeg står fuldt og fast ved at tildelelsen af en topanbefalingsaward er et troværdighedsbrud!

Bare ærgerligt at I ikke selv kan se der er et misforhold - eller ikke vil indrømme det.. ::l
Senest rettet af Mons 1. dec 2009, 18:26, rettet i alt 1 gang.
Af Mons
@ Kleitus
Det er dig der misforstår - tjek selv længere oppe hvad det kræver at få tildelt en topanbefalingsaward.
Der står højt og tydeligt "eminent billedkvalitet til prisen"! Her står ikke noget om tunere, byggekvalitet eller des lige - forstå mig ret - ikke at jeg ikke tror at andet end billedkvalitet og pris har indflydelse, men jeg har gentagne gange fx i forhold til TÆNKs tvivlsomme tests læst, særligt Yakken, der forklarede at hos Flatpanels bestod bedømmelsen af 95% billedkvalitet i forhold til prisen!
Af xcardman
Kleitus

bv10 og pioneer monitor

det har du helt ret i man ikke kan sammenligne.
men for dem som har købt en krp M model er det lige så bevist valg, som hvis du køber en bv10 model.

har selv en pio monitor
grund
optager stort set alt
har eksten anlæg til film.
har to sat højtaler til tv avisen
det bedste billede endnu fra en almindelig skærm tv/monitor

hvis jeg havde en bv10
skulle jeg stadig have en pvr
jeg skulle stadig have et ekstern anlæg til film.

hvorfor skulle jeg så købe en bv10?.
så vores behov er meget forskelige og heldigvis har man mulighed for begge dele.

prisen er ikke så afgørende for mig, men bv10 opfylder bare ikke mine krav.

Men kan da godt forstå Mons budskab
Senest rettet af xcardman 1. dec 2009, 18:31, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12