Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BenteJ
Hej
Jeg er ny her og kan se mange gode informationer, men har ikke lige kunnet finde svaret på mit spørgsmål (det der kommer tættest på er plasma)

Vi har besluttet at skifte vores TV, og da vi ikke sådan lige skifter igen ;-), vil vi gerne være sikre på at vælge det rigtige.

Vores søgen har indsnævret sig til LG's 8000 model og Panasonics V10.
Med Samsung 7-serie skubbet lidt i baggrunden, men heller ikke afvist helt.

Efter jeres mening, hvad er bedst. De der features med You Tube, Twitter o.lign., fungerer det godt ?

LG er jo med 200 htz., hvor meget betyder det i den klasse TV ?

På forhånd tak :)

P.s.: vi vægter højt god kvalitet og jeg er også lidt vild med de netværksfaciliteter de har, så man kan koble PC, kamera osv. til ;)
Af Ponduus
Jeg ville vælge plasma. Det vil jeg gøre af den simple grund, at jeg bedre kan lide billedet fra et plasma tv og at jeg synes det viser et bedre billede.

Jeg vil da tro, at V10'eren ikke har nogen problemer med tilkobling af PC og kamera, og hvad angår Youtube og Twitter... Det er et tv for pokker :D

Personligt er jeg ikke meget for 100htz/200 htz systemer, så for mig ville det ikke tælle for noget som helst at LG'en har det.
Af Supergris
Der er jo også dén faktor, at V10 ikke bliver lavet under 42 "!!!
Overvej dog størrelsen, da 32 " er MEGET lille i en stue... Tænk på, det kommer ca. en meter længere tilbage end de gamle store kasser!!!
Af BenteJ
Tak for svar.

Vi har valgt 32" fordi det er det der er plads til hvor vi nu skal have TV.
Vi har så i samme omgang valgt at skulle have med et udtræksophæng, så den kommer længere frem og i den rette vinkel.

Og plasma er out of question når vi er i de små størrelser.

Vi er ikke de store film-freaks, så jeg tror det går med 32"

Og V10 bliver lavet som LCD i 32"
Af hanhjort
LG 8000 serie giver et rigtig flot billede også i bevælser særlig med deres Scanning Backlight, samtidig med det er tyndt og rigtig flot design. Brugermæssigt er det meget let at gå til med en god kvikmeu, fjernbetjeningen er også ok. Dette var nogle af de krav jeg havde da jeg undersøgte markedet.
Minuspunkterne er at der ikke er indbygget nettv og DLNA, det har jeg løst ved at investere i deres blu-ray afspiller BD390, idet jeg skulle have en ny alligevel (bestilt i tyskland)
Der er jo en grund til LG vinder EISA priser for best value i begge grupper.
Jeg valgte en 42" fordi; prisforskel og den er altså ikke så meget større og virker heller ikke stor p.gr.a. de smalle kanter og højtalere der vender bagud. Min viv ville ikke op på 42" MEN hun har givet mig ret - det er ikke for stort. :D