Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Perfod
Hej jeg står og skal have sådanne en media boks ting, og er i tvivl om det skal være en Popcorn Hour eller en WD TV Live eller måske en helt anden boks.
Af Beca
Hej Perfod
Popcorn eller WD live kender jeg ikke så meget til, men har du måske kigget på en Tvix M-6500A medie afspiller. Jeg har netop for et par uger siden investeret i en sådan boks. Den spiller bare super, ligemeget hvilket format jeg smider på den spiller det bare.

MVH
Bent
Af Dk11706
Nu kender jeg ikke live modellen, men den ligner den almindelige meget dvs. den understøtter ikke ISO DVD filer. Jeg valgte en popcorn hour og den er jeg mega glad for, den understøtter også YAMJ (søg på google hvis du ikke ved hvad det er), og det gør WD ikke, ofr det kræver html support.
Af Perfod
Beca skrev:Hej Perfod
Popcorn eller WD live kender jeg ikke så meget til, men har du måske kigget på en Tvix M-6500A medie afspiller. Jeg har netop for et par uger siden investeret i en sådan boks. Den spiller bare super, ligemeget hvilket format jeg smider på den spiller det bare.

MVH
Bent
kan da godt være jeg lige skal kiige på den inden jeg beslutter noget
Af iznogood
Nu kender jeg ikke live modellen, men den ligner den almindelige meget dvs. den understøtter ikke ISO DVD filer.
Jeg har den alm. WDTV og bruger den ikke til andet end at afspille .iso filer hvilket den klarer fint. Kan kun forstille mig at WDTV Live kan det samme. Dog kan DVD menuer ikke afvikles, men for mig er det bare et plus at filmen starter med det samme. Hader at skulle gennem de 10 trailers + menu som Disney plejer at hælde på. ;)
Af Dk11706
skulle nok have skrevet "har ikke fuld support" :s , sorry. Men der er så vidt jeg husker heller ikke mulighed for at lave "skip" og den slags ting, eller husker jeg også galt her O-O
Af Perfod
sidder lige og kigger på det forskellige bokse , nu vil jeg jo helst have en med harddisk i også er der vel kun popcorn hour fremfor wd tv live
Af Dk11706
Der findes mange med mulighed for indbygget HD, men TVIX og Popcorn Hour er nok de mest kendte pt. TVIX er nok den mest high end agtige, men har indbygget blæser og den har ry for at med tiden at blive hørbar, og igen så har den heller ikke html support modsat popcorn hour. YAMJ som jeg nævnte tidligere giver mulighed for at få auto genereret sådan en movie browser som du kan se her, findes i mange design varianter.

http://omertron.com/pch/system/files/3- ... ndex1s.jpg

Du kan også lave noget tilsvarende på TVIX, fordelen med PH er at det bliver genereret automatisk for dig.
Af Perfod
ja men så er valget vel en Popcorn Hour .
Nu ser jeg så der er 2 slags
Popcorn Hour C-200
Popcorn Hour A-110

er den ene så meget bedre end den anden , prisen er der jo ikke den store forskel på , har nemlig tænkt mig at handle på popcornhour.com
Af telum
Jeg har selv en Popcorn Hour A-110, men der findes også andre modeller med samme software og samme chip.

Den afspiller alt hvad man smider efter den: mkv, iso, dvd osv. osv. Jeg er dog i tvivl om den nye der har mulighed for blueray-drev, den skulle efter sigende ikke være så moden endnu på software-fronten.

Jeg vil anbefale dig at kigge ind hos www.mpcclub.com hvor der har anmeldelser af stort set alle NMT-bokse og også twix.
Af Dk11706
C-200 kan afspille DRM beskyttet musik, så hvis der ikke er forskel i prisen så havde jeg valgt den.
Af Perfod
Dk11706 skrev:C-200 kan afspille DRM beskyttet musik, så hvis der ikke er forskel i prisen så havde jeg valgt den.
Har ikke behov for BLue Ray der som C200 understøtter smat at den kan af spille DRM beskyttet musik .
Tror bare jeg hopper på en Popcorn 110 den dækker vidt mit behov rigeligt
Af Ney
Du skal bare være opmærksom på moms+told fra popcornhour.com
Sidst jeg checkede var et billigere at købe hos komplett eller lign.
Af volapyk
Eller Dustinhome.dk til 1650, -

Jeg vælger nok selv en wd tv live, da det er fint med mig at køre med ekstern usb eller over netværk. Og så koster wd tv jo kun det halve.

iznogood --> Kan man skifte kapitel, "spole" osv ved afspilning af ISO DVD filer på din wd tv?

Cheers,
Per