Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey, jeg er ejer af en Samsung PS50B855.

Vil gerne have tilsluttet eksterne højtalere. Lige nu har jeg kun mine computer højtalere som bliver tilsluttet via jack stik.

Jeg har kigget bag på tv'et, men finder kun det digital audio (optisk) stik.

Er der slet ikke muligheder for at tilkoble højtalere, som ikke lige kan komme i den optiske udgang?
For min far har et bose anlæg samt forstærker (ikke bose) til at ligge, som jeg gerne ville have sluttet til, hvis det er muligt.

På forhånd tak :)

Mvh. Christopher
Af martin.v
Hvis den forstærker har en optisk indgang køre du jo bare tv lyden via tv'ets optiske udgang, så er det jo bare og koble højtalerne til forstærkeren - så skulle der gerne være lyd jo :-)
CHPH88 skrev:Hey, jeg er ejer af en Samsung PS50B855.

Vil gerne have tilsluttet eksterne højtalere. Lige nu har jeg kun mine computer højtalere som bliver tilsluttet via jack stik.

Jeg har kigget bag på tv'et, men finder kun det digital audio (optisk) stik.

Er der slet ikke muligheder for at tilkoble højtalere, som ikke lige kan komme i den optiske udgang?
For min far har et bose anlæg samt forstærker (ikke bose) til at ligge, som jeg gerne ville have sluttet til, hvis det er muligt.

På forhånd tak :)

Mvh. Christopher
Hej.
Jeg overvejer også stærkt at købe dette tv. Der er mange der skriver om støj (brummelyd eller lignende). Har du mærket noget til det? Er TV'et ellers fedt?
Mvh / Bo D.
Af CHPH88
martin.v skrev:Hvis den forstærker har en optisk indgang køre du jo bare tv lyden via tv'ets optiske udgang, så er det jo bare og koble højtalerne til forstærkeren - så skulle der gerne være lyd jo :-)
Hehe jeg må være dårlig til at forklare :)

Der er ingen af delene der har optisk udgang, hverken mit pc anlæg, eller den gamle forstærker :)

De kan kun kører jack og phono stik jo :)
[/quote]
Hej.
Jeg overvejer også stærkt at købe dette tv. Der er mange der skriver om støj (brummelyd eller lignende). Har du mærket noget til det? Er TV'et ellers fedt?
Mvh / Bo D.[/quote]

Ja, det summer godt nok en del. Har fået det byttet en gang, men det summer stadig.

Men det er også forskelligt, hvor meget det støjer.

Regner også med at kontakte Samsung en af dagene.

Men udover det, er det virkelig et lækkert tv. Både billedmæssigt og design. Har aldrig været vild med Samsung, men tv'et er godt nok flot, når det bliver stilt op :)
Af Thomas T. Sørensen
Hej CHPH88.

Jeg har lige bestilt BOSE CineMate. Det er højttalerenheder som har indbygget forstærker og kan tilsluttes direkte i fladskærmen.
Jeg har hørt systemet spille og til en almindelig stue giver de en fantastisk lyd til fladskærm som ikke levere den bedste lyd.

Kun et forslag :)

MVH
Thomas