Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har i lidt tid søgt rundt på nettet efter en perfekt skærm, men det er sgu svært, for man aner ikke om skærmens specifikationer er reelle.

Jeg søger en skærm, den skal mindst være 20,1" - helst 4:3, men ikke et krav - og dertil er en række krav:

- 20,1" eller større
- Højt kontrastforhold
- Lysstærk
- DVI indgang
- Skal være hurtig i spil = ingen ghosting
- Skal kunne bruges til film
- Skal kunne bruges til billedredigering

Maks pris: 6000kr.

På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det lyder som om du leder efter en skærm der ikke er baseret på TN teknologien, og dem er der fortsat en del af i 20 tommer segmentet.

Til spil og filmbrug, som du nævner som værende to af de vigtige områder, synes jeg du bør overveje om en widescreen ikke er noget for dig. Specielt til film, får du jo en mere optimal løsning og de fleste nye spil understøtter efterhånden widescreen.

Nogle forslag kunne være NEC 20WGX2 eller Samsung 215TW. Den første er det bedste valg set i forhold til spilbrug pga. den hurtigere responstid i praksis.

Et bud kunen også være ViewSonic VX2025wm, som er yderst attraktiv til prisen. Den eneste ulempe er blot at enkelte modeller har problemer med baggrundsbelysningen.

Alle tre er i øvrigt testet her på Flatpanels og har fået flere pæne ord med på vejen.
Af Happy^
Takker for svaret - har selv haft kigget på den Samsung, så det bliver sgu nok sådan en ;)