Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beeza
Jeg har forsøgt at læse mig til hvilken retning jeg skal lede efter ny skærm i. Jeg er nu nået til at være godt forvirret så håber i kan komme med nogle konstruktive forslag.

Jeg har været glad for den nuværende philips 32"LCD i 9000 serien. Men nu flytter vi og behovet er derfor ændret. Skærmen skal sidde i en stue der en ca. 5 meter bred. Jeg er "ligeglad" med:
- om det måler 2,9cm eller 10cm i dybden,
- om det er med en eller anden teknisk lækker beskrivelse
- om det har et "lækkert" navn

Jeg sætter pris på:
- Et lækkert billede man nyder at se på, både til alm brug i hverdagen og når man skal film

Jeg har set lidt efter en pioneer, men er i tvivl om model, SAMSUNG PS50B855, PANASONIC TXP50V10E, LG 50PS8000. MEN hvilken størrelse vil egentlig være passende til den afstand, ca. 4-4,5meter.

Jeg søger en skærm hvor man får mest for pengene. At få råd og vejledning i en butik har jeg opgivet :-)
Af hdmi
Med den afstand er det lige før du skal over 50"...du nævner selv pioneer....hvilken model du vælger er faktisk lige fedt...det er trods alt verdens bedste tv (i mine øjne)....samsung og panasonic er også gode bud :)
Af Beeza
Så en pioneer 60" ville være lækkert? Jeg har tænkt tanken nemlig, men er sgu lidt bange for hvis den er for stor?

Er der nogen guidelines omkring pioneer skærmene? Alder, model eller noget? Det kan alt andet lige ikke være helt ligegyldigt hvilken model man vælger?
Af hdmi
Beeza skrev:Så en pioneer 60" ville være lækkert? Jeg har tænkt tanken nemlig, men er sgu lidt bange for hvis den er for stor?

Er der nogen guidelines omkring pioneer skærmene? Alder, model eller noget? Det kan alt andet lige ikke være helt ligegyldigt hvilken model man vælger?
Nu er det jo ikke sikkert du kan vælge....du ved jo sikkert godt....pioneer har stoppet produktionen...synes du skal læse de anbefalinger redaktionen har lavet,pioneer er også omtalt.
Af hdmi
Beeza skrev:Så en pioneer 60" ville være lækkert? Jeg har tænkt tanken nemlig, men er sgu lidt bange for hvis den er for stor?

prøv og kig hos cinemagic.dk eller sparshop,dk de har vist nogen tilbage.
Af Beeza
Jeg har været lidt omkring dem, men de bliver hurtigt tekniske på en små-nørdet niveau (skrevet med fare for tilsvining) Forstå mig ret, men der bliver også her på siden lagt vægt på at man ikke skal lade sig forblænde af fine specs. Jeg mener egentlig at have sporet mig ind på hvad det skal være, men er stadig i tvivl om størrelsen på skærmen.

Jeg forsøger at følge anbefalingerne - også her fra siden - men har svært ved at gennemskue hvilke ulemper man kan acceptere. Her tænker jeg på en målbare teknisk ulempe eller en ulempe som faktisk er synlig, selv for det utrænede øje.

Men umiddelbart er jeg nået frem til at de modeller jeg kigger på til ca. 15.000-18.000, alle er i den hæderlige ende af skalaen. Ville bare gerne have det be/afkræftet samt et fingerprej om størrelse på 60" er for stort til denne stue?
Af hdmi
Beeza skrev:Jeg har været lidt omkring dem, men de bliver hurtigt tekniske på en små-nørdet niveau (skrevet med fare for tilsvining) Forstå mig ret, men der bliver også her på siden lagt vægt på at man ikke skal lade sig forblænde af fine specs. Jeg mener egentlig at have sporet mig ind på hvad det skal være, men er stadig i tvivl om størrelsen på skærmen.

Jeg forsøger at følge anbefalingerne - også her fra siden - men har svært ved at gennemskue hvilke ulemper man kan acceptere. Her tænker jeg på en målbare teknisk ulempe eller en ulempe som faktisk er synlig, selv for det utrænede øje.

Men umiddelbart er jeg nået frem til at de modeller jeg kigger på til ca. 15.000-18.000, alle er i den hæderlige ende af skalaen. Ville bare gerne have det be/afkræftet samt et fingerprej om størrelse på 60" er for stort til denne stue?
Synes faktisk det er et lidt svært spørgsmål,hvis man ser mange film...så er det fantastisk med en STOR skærm....hvis jeg var i samme situation.....60"....ja tak :)
Af Beeza
:) Så sigter jeg fortsat efter skærm i størrelsen 56-60" :) Tak for hurtig input!!
Af hdmi
Beeza skrev:Jeg har været lidt omkring dem, men de bliver hurtigt tekniske på en små-nørdet niveau (skrevet med fare for tilsvining) Forstå mig ret, men der bliver også her på siden lagt vægt på at man ikke skal lade sig forblænde af fine specs. Jeg mener egentlig at have sporet mig ind på hvad det skal være, men er stadig i tvivl om størrelsen på skærmen.

Husk du har 14 dages returret....så du kan jo altid bytte til en anden størrelse.
Af Beeza
Ja det er rigtigt, men ku være jeg var heldig at finde en brugt pioneer 60" :) 8)
Af hdmi
Beeza skrev:Ja det er rigtigt, men ku være jeg var heldig at finde en brugt pioneer 60" :) 8)
Bare så du er klar over det,der er ikke dvb-c tuner i pioneer.
Af urbananen
Jeg sidder også i en stue med knap 5m til skærmen.
Købte en 50" Pioneer, og den er næsten for lille. Både mig og damen er enige om at det kunne være lækkert med en i 60". Det havde bare givet det sidste spark, men den var nu også bare noget dyrere.

Den eneste ulempe jeg synes der er at finde, er strømforbruget.