Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skoust
Jeg har lige besluttet mig for at købe et Sony KDL-40W5500. Det henter jeg mandag og jeg vil ha vægbeslag med det samme. Jeg har læst et sted at TV'et er VESA kompatibelt, men da jeg så googlede VESA vægbeslag, dukkede der flere forskellige op. VESA100, VESA150, VESA200 osv.. Hvad skal jeg købt til mit Sony TV?

På forhånd tak. :)
Af RogueAgent
Tallet efter Vesa angiver hvor langt der er mellem skruehullerne bag på TV'et (i mm). Jo mindre tal, jo mindre TV er der tale om. Dit TV vil formentlig være Vesa400, fordi der (nok) er 40 cm mellem hullerne, hvilket er mest almindeligt omkring 40".

Blot du køber du et universal beslag der er beregnet til mindst 40", så vil det kunne bruges.
Af Skoust
Jæs, det ved jeg godt, men når jeg kigger rundt omkring, står der VESA 300 nogle steder, mens der står VESA 400 andre steder.. Er der nogen der VED hvad størrelse VESA beslag jeg skal ha til et KDL-40W5500?

På forhånd tak.

/Skoust
Af RogueAgent
Skoust skrev:Jæs, det ved jeg godt, men når jeg kigger rundt omkring, står der VESA 300 nogle steder, mens der står VESA 400 andre steder.. Er der nogen der VED hvad størrelse VESA beslag jeg skal ha til et KDL-40W5500?

På forhånd tak.

/Skoust
Ifølge Sony selv er der 30 cm mellem hullerne - dvs. Vesa 300

http://www.sony.dk/product/t32-w-series ... nicalspecs