Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle flatpanels bruger.

Jeg er blev rigtig glad ejer af en Samsung LE40B650. TV'et er super lækker og kan en masse ting. Det som jeg har fået at vide var at man kunne afspille film via. HDD (mkv, x264 osv) og det kan jeg også, problem er lyd. Den ver. jeg har hedder 2009/08/16_002004 og jeg ved at der er kommet nyere 002008.
Men hjælper det på min problem med lyden, hvor kan jeg finde den firmware og skal det installeres via USB ??
Håber i kan hjælpe mig.

Hilsen Pencilice
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Da du ikke har den danske model, så skal du formentlig hive firmware ned fra Samsungs EU side. Det er muligt den danske også virker, men jeg er ikke sikker.

Firmware findes typisk på Samsungs side under support.

Lyden er ofte et problem med codecs. Får du slet ingen lyd eller hakker den? Jeg ved ikke om det rettes i firmware, men det er da et forsøg værd.
Af pencilice
Det er kun når jeg har hentet film (mkv) så vil den ikke være med til det. Billede sidder bare i kassen, flot og lækker men ingen lyd. Det kan være codec som du skriver.
Jeg har fundet denne her update på samsungs hjemmeside http://www.samsung.com/uk/consumer/tv-a ... ab=support

Hvis nu jeg laver upgrade af den firmware og noget går galt, har man mulighed for at køre det tilbage ?? Du skriver at jeg skal hive firmware ned fra min TV, hvordan gør man det ??