Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Shark
Jeg har haft et LE40B755 i ca. 3 uger og er ovenud tilfreds.

Let at betjene, fik hurtigt opdateret firmware fra Samsungs hjemmeside så nu kan det sortere kanalerne.

Gøres ved at trykke Tools når man står i All i kanalsortering.

Eneste minus, som ikke har med tvet at gøre, var det beslag jeg købte.
Et Haman i Elgiganten, den er med libelle, og det stolede vi helt og holdent på, det skulle vi ikke ha gjort.

Efter lidt boring af huller, måtte vi sande at det slet ikke sad lige.
Så jeg kan anbefale at bruge et vaterpas og starte med at hænge det op med søm, så bore hullerne, så sidder det som det skal.

Ved godt det faldt lidt uden om LE40B755, som er et godt TV, læste anbefalingerne på HDTV test i uk og så bestemte jeg mig for det istedet for 9604 Philips, samt 8050 samsung.
Af kimschurmann
Shark, hvad siger du til clouding og bleeding - jeg er blevet helt paranoid af 3 stk sony tv :)
Af kimschurmann
Er der nogen steder i århus de sælger den fra butik, så man kan se den inden man køber? El giganten har den ikke hjemme ... kommer lige der fra.
Af Shark
Har ikke bemærket noget, ved så heller ikke om jeg kigger så nøje efter det. Har brugt de forskellige 200hz indstillinger ved fodboldkampe.
Hvis jeg skal sammenligne med et KDL40W5500 så ville jeg ikke bytte.

Jeg har købt ved Wupti, men tror ikke de har udstilling, alle andre steder har jeg kun set serie 5 + 6, samt Led 6 + 7
Af kimschurmann
Okay, jeg håber jeg bliver glad for det - ellers får de det sgu retur :)

Er lidt bekymret for den blanke skærm, men håber jeg bliver positivt overrasket.

Men det er klart du ikke ville bytte en B755 med en W5500 - det ville da også være dumt :)
Af JENC
kimschurmann skrev:Okay tak, lyder godt med kanal sorteringen.

Så du har ikke observeret bleeding eller clouding på skærmen? Kan du ikke tage et billede i mørke af skærmen evt. med dimming og uden? :)

Bemærker du at den skruer op og ned for lys styrken, man kunne godt frygte at den var langsom til at opdage det og dermed ville opdage at et billede pludselig ændrer lys... alternativt må der jo være noget latency?
Jamen vi tager den lige 3. gang. Jeg har stadig ikke bemærket clouding eller bleeding. Men ekstra lys fra den "lange side" ved skæve betragtningsvinkler. Billede har jeg ikke lige mulighed for.

Jeg bemærker netop ikke at den skruer op og ned for lyset, hvilket jeg gør ved edge-led serien.

Til ham der godt vil se den før brug. Køb den i en internet butik. Anvend returretten hvis du ikke er tilfreds. Det er jo netop fordi man ikke kan se varen forud, at der er lovbestemt returret. Det koster forretningen lidt, der til gengæld sparer på personale, udstillingslokaler, opvarmning, etc..
Det skal jo som sådan ikke "gå ud over" de almindelige forretninger, at vi handler på nettet.
Selv om jeg selvfølgelig også browser rundt i forretninger :-)
Af kimschurmann
Tak JENC, grunden til at jeg spørger igen efter clouding eller bleeding er at jeg ved det er meget forskelligt fra tv til tv...

LCD vil typisk have lidt anderledes farver/lys ved skæve vinkler, det tror jeg ikke kan undgåes.

Jeg har lavet en ordning med Fona om at jeg får en B755 hjem, pakker den pænt ud og ser om jeg er tilfreds, hvis jeg ikke er tilfreds kan jeg returnere købet. De havde den nemlig ikke hjemme... derudover fik jeg en god pris... 8900 i fona er sgu ret godt vil jeg mene :-) (LE40B755)
Af SLL
kimschurmann skrev:derudover fik jeg en god pris... 8900 i fona er sgu ret godt vil jeg mene :-) (LE40B755)
Dejlig pris. Er det uden at købe noget andet ud over skærmen?

Billigste sted jeg herhjemme i forretning jeg har set, var 9500kr. Og det var enten hos Fona eller hos Elgiganten jeg så den til den pris.

Men det med at få en B755 hjem, og tjekke den ud hjemme før man endelig bestemmer sig, kan man mange steder. Jeg mener også, at elgiganten har 14 dages returret på næsten alle produkter. I så fald kan man jo bare købe skærmen og tjekke den i løbet af de 14 dage. Hvis man så mener, at det ikke er den man vil have, så få pengene tilbage. Men jeg er i tvivl, om de 14 dages returret er noget forretningerne selv bestemmer om de vil?

SLL
Af kimschurmann
SSL, ja det var en ret god pris de gav mig på tv'et, det var endda kun tv'et jeg købte! :-)

Fik en snak med butikschefen hvor jeg forklarede ham at valget var enten at købe det hos ham eller hente det hos SHG.dk i højbjerg lørdag... :) Så matchede han prisen, næsten da. :D

Men fedt jeg får lov at få det hjem og prøve det... Glæder mig! Håber jeg er ude over de værste clouding og bleeding problemer nu og samtidigt ikke bliver generet af den blanke skærm.
Af mison
kimschurmann skrev:Men fedt jeg får lov at få det hjem og prøve det...
det er der mulighed for i flere butikker feks. i expert får du pengene tilbage hvis du kommer inden 8 dage, og derefter kan du få en til gode på beløbet.

jeg venter også spændt på min, skulle have haft den igår men fragten fejlede, så nu er jeg mega spændt på at se tv´et efter al den positive feedback
Af noxity
Så har jeg fået installeret mit 40" B755. Jeg er super tilfreds, og poster nogle billeder af bleeding om lidt. Skal lige have kameraet til at spille med min computer.

Jeg er generelt rigtig godt tilfreds. DNLA virker utrolig godt. Film har dog tildens til at virke lidt unaturlige i bevælgelserne, men håber det bliver løst med en firmware opdate.

Billedet er rigtig godt, og synes 200hz funktion virker som den skal. Det er ihvertfald en del bedre end på min brors 100hz system i en 37" A600 serie.

Jeg kan desværre ikke vise bleeding/clouding billede uden auto dimming. Jeg har ikke lyst til at rode i service-menuen.
Af SLL
Ja, det bløder lidt i siderne. Forholdsvis slemt på billedet, hvis du spørger mig. Men jeg har også kun kikket efter bleeding på LCD monitors op til 24". Og der har jeg ikke kunne finde noget særligt.

Men det er jo måske nok lidt anderledes på større paneler >40 tommer?!

SLL
Af kimschurmann
Tjaa synes nu ikke det ser så slemt ud - jeg ved selv hvad totalt mørke og en lidt lang lukke tid kan gøre ved en skærm :)

Sammenlignet med de sony jeg har set synes jeg det ser fornuftigt ud - i alle fald bedre end min z5500 umiddelbart - men nu må vi se :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10