Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kiv
Står virkeligt i et dilemma :(

Jeg købte et Pana V10 42" med levering på tirsdag. Men nu er jeg bange for at 42" bliver for småt.

Lige nu sidder jeg cirka 3m fra et 32" skod LCD fra samsung, og synes self at det er alt for småt ved filmvisning (Blu-Ray). Da jeg fik 32" gik jeg fra 22" CRT og syntes umiddelbart efter at at 32" var tilfredsstillende måske også derfor 42" blev valgt i butikken.

Der bliver set en del i SD kvalitet og vil 50" blive for stort så?
Vil jeg kunne blive generet af billedekvaliteten i en afstand på 3m ?
Jeg modtager via Yousee.
Af andmm
Altså jeg har aldrig hørt om en ærge sig over han har købt for stort tv. Så hvis du har pengene så afbestil og tag en 50"
Af Dahlsen
Har netop selv fået et V10 i 50"... Mener at det er en helt anden oplevelse efter flere år med 42".
Hold da fest en lækker skærm ! Se at få ændret din ordrer ;) ;)
Af kiv
Jeg har lige modtaget tv'et for et par timer siden og har lige set lidt af Dark Knight på Blu-Ray og WAUW det ser godt ud !!! Skal jo lige nævnes at jeg kommer fra et gammel skod LCD.

Da den blev leveret nævnede jeg min bekymring om at skærmen var for lille og fik beskeden om at hvis jeg hellere ville have 50" skulle jeg bare give besked inden for et par dage så ville de bestille den hjem til mig.

Vil lige "lege" lidt med den og se den an i film osv. inden jeg beslutter mig.

Menn jeg må sige at jeg er Yderst tilfreds med skærmen og servicen !
Af Czuba
Hej Kiv

Hvor købte du din skærm?:)
Af kiv
Hifiklubben Esbjerg.

Så lige hele filmen- Dark Knight

Ja undskyld mig men jeg er helt vild med det nye fjernsyn !
Jeg har set filmen før på min gamle skærm men den nye har givet mig en helt ny oplevelse :D
Af Bigby
50 tommer - uden tvivl.

Husk at tv'et kommer langt længere tilbage fra seer-positionen end crt, simpelthen fordi det er fladere. Husk også at de fleste film vises i bredere format end 16:9 og derfor med sorte bjælker over og under billedet. Det bliver altså en lille strimmel på små skærme, og jeg fatter ikke, hvordan nogen kan leve med fx. 32-tommer, som angiveligt er det mest solgte format.

Vi sidder 2-3 meter fra vores nye 50" V10 - og i grunden kunne jeg godt bruge en 60 tommer. Der gik en halv dag - så var "wow hvor er den stor" effekten forsvundet.

"Heldigvis" er de større Pana-modeller så sindssygt dyre, at man ikke behøver ærgre sig over dette.