Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MVP_
@ yakken
Undskyld, hvis jeg nu (mis)bruger din tekst fra andet enme, hvor du skrev således:
passende kommentar hvis man leverer et lydsystem, der performer værre end Samsungs LED TV

Har set flere andre skrive det, så det er kun taget som eksempel.

Havde i grunden udset mig Samsung 40B8050, da den fik en anbefaling her på siden ved testen, men kommer i tvivl, når jeg efterfølgende kan læse så meget negativt.

Tænkte så, at en soundbar måske kunne afhjælpe det med lyden, men der har jeg så læst et eller andet sted, at det kan medføre forsinkelse i lyden. Ikke fedt.

Skal jeg fravælge LED på grund af den lede lyd?
Havde også set på LG sl8500, men det er vel det samme.

Hvad skal jeg så stile efter, når det er LCD jeg går efter?
Af noxity
Samsung har aldrig været kendt for god lyd i deres TV, den er ikke decideret dårlig, men bestemt heller ikke god. :((

Når du så kombinere det med et tyndt tv. Forestil dig at på 3cm skal der være plads til skærmpanel, kabinet OG højtaler. Det giver ikke særlig meget dybde til højtalerne, og det er et problem. De får specielt problemer ved de lave frekvenser, altså de dybe toner som bas.

Går ud fra at de eneste som har løst dette problem er B&O, men det svar kan du får på mandag når testen kommer. O-O

Med andre ord, du vil aldrig få god lyd ud af et tyndt TV, med mindre du går op i en helt anden klasse, hvor det ikke længere kun er teknologien du betaler for men også design. ;)
Af MVP_
Ja, B&O laver sikkert god lyd i deres flade skærme, men det er jo så også til ca. 40.000 kr., og det er lige uden for min økonomiske interesse.

Hvad er tanken bag ved at producere tv til 15.000, hvor lyden ikke kan bruges?
Kan det tænkes, at det er jer (undskyld) nørder, der ikke kan holde den ringe lyd ud og at den almindelige forbruger måske ikke lægger mærke til det?
Kender fyr, der har musikanlæg til en del hundrede tusinde kroner, da det ellers ikke er godt nok. Jeg har ikke noget musikanlæg, da jeg oftest hører dette i bilen, via pc´en eller via tv´et dvd-afspiller. Hermed sagt, at der er forskel på, hvor meget man lægger i det.

Er der nogen "derude", der har en B8050 derhjemme og har haft den kørende uden separat lydanlæg? Hvordan er det?
@ Rasmus
Du har testet, og kritiserer lyden. Er den helt ubrugelig uden separat lydanlæg?
Har selv været i Expert for at se vidunderet. Flot er den jo, og et godt billede giver den også, men det er svært i en i øvrit larmende forretning at afgøre spørgsmålet.

Det jeg søger, skal bruges til almindeligt tv-kiggeri, film og PS3.
Lyden er jo en del af oplevelsen foran skærmen. Er ikke intersseret i separat lydsystem. Vil gerne kunne købe et TV, og så ikke mere. Var som nævnt lige ved at overveje soundbar.

Nogen der har forslag til, hvad jeg så skal gå efter?

Skal jeg over i en Sony Z5500 eller i noget Philips?
Kan se, at der snart kommer en anmeldelse på Philips 9664 - og det kan jo være det går lidt bedre end 9704. :)
Af kimschurmann
Lyden z5500 er god, men baggrundsbelysningen er utrolig ujævn... :( Eller, det var den i hvert fald på min - jeg ombytter den og tror jeg går til en Samsung LE40B755
Af xcardman
Nu har jeg aldrig hørt led lyd :p

Men det er noget som siger selv at 2,9 cm og god lyd ikke hænger sammen.
ja b&o har bedre lyd til 43000 kr.
men et 2.1 system med aktiv sub giver langt bedre lyd end et tv og kan vel købes for et par tusinde.

hvis man ikke kan leve med et eksten lydsystem, ja så hedder det alså dårlig lyd på en tyndskærm.
Af MVP_
hvis man ikke kan leve med et eksten lydsystem, ja så hedder det alså dårlig lyd på en tyndskærm.
Ja, men mit spørgsmål går så på, hvad er dårlig lyd, og er den så dårlig, at den almindelige forbruger med almindelige ører ikke bør købe produktet?

Gentager lige:
Kan det tænkes, at det er jer (undskyld) nørder, der ikke kan holde den ringe lyd ud og at den almindelige forbruger måske ikke lægger mærke til det?
Hvor dårlig er den?
.... og hvis den er for dårlig, hvad køber man så? :s
Af xcardman
MVP_ skrev:
Ja, men mit spørgsmål går så på, hvad er dårlig lyd, og er den så dårlig, at den almindelige forbruger med almindelige ører ikke bør købe produktet?

Gentager lige:
Hvor dårlig er den?
.... og hvis den er for dårlig, hvad køber man så? :s
det kan du kun selv svarer på.

jeg kunne ikke holde det ud og hører på den dåse lyd, mens andre vil finde det fuldt ud acceptabelt.

men jeg er vil også en nørd, når jeg kun ser film med 5.1 lyd. HD lyd eller dolby digital.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville ikke anbefale lyden i disse ultratynde TV til andet end TV-avisen, og så til ungerne når de ser tegnefilm. Sidstnævnte alene af den grund, at børnene nok er ligeglade med lyden.

Selv den bastante højttaler i min LX5090 er utrolig tam ift. en almindelige sæt stereohøjttalere og en sub, at jeg aldrig ville se en film uden den ekstra lyd.
Af MVP_
Kan se, at Panasonic V10´eren i 42" findes til lige godt 10.000.
Er ved at være "overtalt" til i stedet at gå over i sådan en?
Kan se i testen, at der også til dette tv anbefales separat lyd til film, men er det nu også nødvendgt eller blot en anbefaling for dem der vil det ypperste?

... eller er der andre i denne prisklasse, som bør tages i betragtning?

Det må vel være det jeg skal gøre med mindre, der i den næste månedstid kommer nogen overraskelser i jeres tests, som I allerede har annonceret. Venter med spænding.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til film er der stort set ikke nogen fladskærm (ud over dem fra B&O) der kan spille stuen ordenligt op, så derfor skriver vi generelt at der anbefales ekstern lyd.

Pana V10 er pt. det bedste TV i sin prisklasse. Og lyden er også bedre end normalen.
Af Mikael Jakobsen
Har lige fået 46B8050. Jeg synes, at det er helt fantastisk. Det lyder som om du ikke er en "nørd" mht lyden, og er du mere interesseret i et flot billede så kan du da roligt købe. Så dårlig er lyden altså heller ikke. MEEEEN jeg har da sat en sub og et par ekstra højttalere på. Det giver jo noget ekstra. Køb nu den skærm, og så kan du da altid købe en bedre lyd hvis du synes.
Af RogueAgent
MVP_ skrev:Hvad er tanken bag ved at producere tv til 15.000, hvor lyden ikke kan bruges?
Det handler vel blot om at design for en del forbrugere er mindst lige så afgørende som funktion - og det sidste års er det blevet vigtigere at skærmen er papirstynd end at lyden fra den kan bruges til andet end TV-avisen...
Af MVP_
Tak for indput.
Tror jeg er ved at nærme mig, hvad der er løsningen for mig.

Men afventer dog fortsat nærmeste måned eller måske endda 2 for at følge sitet her. :)
Af kiv
[quote="MVP_"]Kan se, at Panasonic V10´eren i 42" findes til lige godt 10.000.
Er ved at være "overtalt" til i stedet at gå over i sådan en?
Kan se i testen, at der også til dette tv anbefales separat lyd til film, men er det nu også nødvendgt eller blot en anbefaling for dem der vil det ypperste? [quote]

Jeg har selv lige modtaget en V10 42" og jeg har meget svært ved at få armene ned igen. Jeg havde ikke troet at jeg var gået glip af så meget "billede" på mit Samsung LCD.

Hvad angår lyd så bruger jeg også selv 5.1 surround når der ses film. Til alm. Tv er lyden som de vel en gang er i de tynde skærme.