Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et ganske simpelt spørgsmål.

Er der nogen herinde, som kan svare på, om fladskærme (især fra Samsung) plejer at falde drastisk i pris, når næste års modeller bliver præsenteret, eller falder modellerne generelt så jævnt hen over året, at det ikke har nogen nævneværdig betydning, at næste års modeller bliver frigivet?

Specifikt har jeg kig på Samsung PS-50B855 og UE-46B8050. Hvis de kan forventes at falde drastisk i pris, når 2010-modellerne kommer på markedet, så har jeg tid til at vente. Hvis ikke, kan jeg lige så godt købe nu.

Hvilken tid på året kommer de nye modeller typisk?

jbplum
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
De plejer at falde løbende hen over året, og med internethandlen plejer priserne at være ret presset i bund i forvejen, så derfor vil de største prisfald ske ude i de fysiske butikker.

Samsung plejer at komme med nye modeller omkring april/maj, og så følger topmodellerne lidt senere på året.
Af badones
Jeg har netop lige fået at vide i dag, at vi kan regne med de første nye modeller jan-feb 2010. Og ja så falder de "gamle" i pris i butikkerne.

Mvh

Radio Manden
Af kasperand
Internet priserne er presset helt i bund så hvis du alligevel handler der så bare køb. Vil du vente en måned for at spare små 500kr. eller vil du hellere have nydt godt af dit tv en måned i stedet.

Vil selv vælge det sidste ;)
Af noize
Hvornår plejer Panasonic at komme med nyt?
Tænker lidt på at købe et g10 men det er ikke akut, så hvis nu de har lånt lidt af Pioneers paneler i 2010 vil jeg godt vente på det:)

Sorry for hijack af tråd...
Af hdmi
noize skrev:Hvornår plejer Panasonic at komme med nyt?
Tænker lidt på at købe et g10 men det er ikke akut, så hvis nu de har lånt lidt af Pioneers paneler i 2010 vil jeg godt vente på det:)

Sorry for hijack af tråd...
Mener de kommer til danmark feb/marts ..... :)
Af Reonekot
Heh har selv gået med præcis samme tanker som OP de sidste par dage. Januar udsalg er jo lige om hjørnet, men jeg går ud fra det ikke kommer til at betyde det store på tv markedet?

Kikker personligt på Sony 42" W5500, Panasonic G10 og LG 42" SL8000-8500 - Men umiddelbart er det kun sidst nævnt jeg forventer falder ret meget mere (mere end 1000kr) i pris over de næste 2-4 måneder. Eller hvad siger I? (SL8500 er faldet 1500kr bare inden for de sidste par uger jo...)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Prisfaldene har ikke noget med januarudsalg at gøre. Det er blot den naturlige prisudvikling, hvor dykket er størst lige efter lanceringen, og så gradvist flader ud. Hvis du konstant venter på en bedre pris, så vil du opdage at TV'et i stedet erstattes af noget andet, som endnu hellere vil have, og som igen er for dyrt.

Ikke noget med "Jamen, hvis jeg baaare lige venter 2 måneder mere...". Du kan altid vente 2 måneder mere og spare penge. Køb når du har behovet og kontanterne til det. Du vil ALTID gå glip af en god rabat uanset hvor og hvornår du køber.
Af badones
Er helt enig :)
yakken skrev:Prisfaldene har ikke noget med januarudsalg at gøre. Det er blot den naturlige prisudvikling, hvor dykket er størst lige efter lanceringen, og så gradvist flader ud. Hvis du konstant venter på en bedre pris, så vil du opdage at TV'et i stedet erstattes af noget andet, som endnu hellere vil have, og som igen er for dyrt.

Ikke noget med "Jamen, hvis jeg baaare lige venter 2 måneder mere...". Du kan altid vente 2 måneder mere og spare penge. Køb når du har behovet og kontanterne til det. Du vil ALTID gå glip af en god rabat uanset hvor og hvornår du køber.
Af AmdiSvin
yakken skrev:Prisfaldene har ikke noget med januarudsalg at gøre. Det er blot den naturlige prisudvikling, hvor dykket er størst lige efter lanceringen, og så gradvist flader ud. Hvis du konstant venter på en bedre pris, så vil du opdage at TV'et i stedet erstattes af noget andet, som endnu hellere vil have, og som igen er for dyrt.

Gud er der andre der har det lissom mig?? :s