Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

I forbindelse med mit snarlige køb af nyt tv, har jeg kontaktet CineMagic, som har parallelimporteret Samsung PS-50B850, der jo skulle være identisk med PS-50B855. Dog er PS-50B850 en hel del billigere.

Jeg spurgte til garantien og servicen på B850 ift. B855, hvortil sælgeren svarede, at de for 999 kr. tilbyder en 4-årig serviceordning (udbudt af Securator), som er bedre end Samsungs egen Prestige Service. Hvis dette virkelig er tilfældet, er der ikke rigtig flere gode argumenter for at købe B855 frem for B850, så derfor er jeg selvfølgelig interesseret i at vide, om nogen herinde har erfaringer med Securator.

Hvordan er servicen hos Securator? Er det en fuldblodserstatning for Prestige Service? Nogen som har prøvet begge ordninger og kan komme med en sammenligning?

Hvis der findes billigere alternativer end Securator, er jeg også meget interesseret.

jbplum
jbplum skrev:I forbindelse med mit snarlige køb af nyt tv, har jeg kontaktet CineMagic, som har parallelimporteret Samsung PS-50B850, der jo skulle være identisk med PS-50B855. Dog er PS-50B850 en hel del billigere.

Jeg spurgte til garantien og servicen på B850 ift. B855, hvortil sælgeren svarede, at de for 999 kr. tilbyder en 4-årig serviceordning (udbudt af Securator), som er bedre end Samsungs egen Prestige Service. Hvis dette virkelig er tilfældet, er der ikke rigtig flere gode argumenter for at købe B855 frem for B850, så derfor er jeg selvfølgelig interesseret i at vide, om nogen herinde har erfaringer med Securator.

Hvordan er servicen hos Securator? Er det en fuldblodserstatning for Prestige Service? Nogen som har prøvet begge ordninger og kan komme med en sammenligning?

Hvis der findes billigere alternativer end Securator, er jeg også meget interesseret.

jbplum
Jeg har købt en 850, samt en forsikring hos Securator til 995,- Det er både rigtigt og forkert, at Securator er bedre end Samsungs egen Prestige Service. Securator forsikring holder i 4 år, det gør Samsung's ikke. Men Securator kommer ikke ud og laver dit tv på stedet, de tager det med og du får et låne tv istedet, mens dit eget er væk i 2-8 uger. Samsungs egen Prestige Service, de laver tv'et på stedet hvis det er muligt, så du ikke skal vente i flere uger.
Af noxity
Jeg har ikke nogen personlig erfaring med Securator, men dog arbejder jeg i et af Bilkas service centre, og har været til møde med en fra Securator.

Som jeg husker det, så forsøger Securaturs reparatør at lave TVet på stedet. Hvis det ikke kan lade sig gøre så tager de det med, og du får et låne tv i mens.

Til mødet sagde han også at de arbejder med en 21 arbejdsdage max grænse på reparationer. Går der over det så finder de en anden løsning. Dvs. ca. 4 uger max.

De benytter sig af reparatører i din nærområde, det er således forskelligt hvilken reparatør du får, alt efter hvor i landet du er bosat. Det har jo både sine fordele og ulemper.

Der hvor Securator har sin styrke kontra Samsung Prestige Service, er de 2 ektra år og til dels at slid på FB også er dækket.

Nu var det selvfølgelig en salgstale på mødet, men selv efter at have filtreret salgssnakken fra, synes jeg at stå tilbage med et generelt positivt indtryk af deres service.

NB: Vær opmærksom på at det ikke er en all-risk forsikring, men en service-aftale. All-risk forsikringer er stærkt på vej ud, da de bliver udnyttet alt for ofte.
Af jbplum
noxity skrev:NB: Vær opmærksom på at det ikke er en all-risk forsikring, men en service-aftale. All-risk forsikringer er stærkt på vej ud, da de bliver udnyttet alt for ofte.
Det er dog stadig muligt at købe all-risk-forsikringer - f.eks. hos USG Danmark. Det er ca. dobbelt så dyrt. Er pengene givet godt ud?

jbplum
Af noxity
Personlig ville jeg ikke bruge penge på det når vi snakker fladskærm. Ja du kunne komme til at vælte den etc, men risikoen er minimal.
Dvs. du giver 1000kr for en minimal risiko.

Personligt ville jeg tage en service-aftale når vi snakker produkter på ca. +6000kr. Køber selv en fladskærm i morgen, og her får jeg Samsung Prestige Service på. I det tilfælde vælger jeg så ekstra-service fra, og køber den på et Master Card Gold i stedet for. Så har jeg produktforsikring (Ikke all-risk) i 3år efter Samsung prestige service. For mig en bedre løsning, dog har jeg ikke hente/bringe og låne-tv servicen efter de 2 år, men når jeg alligevel har et MC gold, så synes jeg at det er den bedre løsning.

Master Card Gold, koster så vidt jeg husker 800kr i året, men her har jeg så forsikring på TV/Video/Audio købt herpå, samt verdens rejse forsikring og bagage erstatning.

Hvis jeg ikke havde Samsung prestige service, så havde jeg helt klart valgt en 4års service fra f.eks. Securator (Kender ikke andre).

Bærbar derimod, ja. De får så mange tæsk at du ikke kan være sikker på at det går ind under reklamationen/service aftalen.

Derudover ville du blive overrasket over hvor mange der er "kommet til" at spilde cola i deres forsikrede computer.