Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MikkelK
Hej!

Har været ude og se ca. 1 millard forskellige fladskærme. Fik ekspedienten til at sætte en "stress" dvd på. De eneste tvér som ikke hakkede eller havde slør var philips perfect pixel samt LG´s model 8 og 9 serie. Umiddelbart hælder jeg mest til LG, da de er ca. 5000kr. billigere end philips. Er der nogen som har erfaringer med disse?
Af MikkelK
Ja, jeg har læst de forskellige test, men når man står og skal købe nyt tv er man altså nødt til at gå ud og se skærmene i praksis. Det gjorde jeg i dag og endte med disse 2 emner. Jeg har et philips pf9830 37" nu og har altid været glad for det (indtil plastik beslagene bagpå tvét knækkede og rev min soundbar med ned) men jeg synes at 5000kr. for ambilight er i overkanten..!
Af Remmerboy
problemet med at se tv'et i praksis ude i butikkerne er, at billedet ikke bliver gengivet som det burde. farverne er skruet op for at givet et "WAUW" effekt, samt er lyset skruet godt op, så man ikke kan bedømme shadow details.
det er bedre at se rasmus's test af tv'er/skærme end at se tv'et hos en forhandler, da farverne ikke er til at stole på (værst er det når de smide en animationsfilm på, da det ikke gengiver hvad et tv kan)
Af MikkelK
ja det har du ret sikkert ret i, men jeg kiggede på virkelig mange tv på samme tid som var udsat for den samme test og kun på philips og lg stod billedet klart selv ved "højhus" og "blade i vinden" test...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ved ikke hvor nært du har studeret billedet, eller om du ved hvilke andre ting du bør se efter (vi har en artikel om netop dette), men at bedømme TV'ene ud fra hvor flydende tingene er, synes jeg ikke er en god metode. Alle 100/200 Hz algoritmerne kan vise et flydende billede, men det er oftest ikke et korrekt billede. Der er andre parametre jeg ville vægte noget højere.
Af calletv
Hej Mikkel, du har jo selv givet svaret i din anden tråd, der hedder "aldrig mere Philips" (pga. de knækkede beslag).

Så...aldrig mere Philips....køb et LG!!!

:-)
Af MikkelK
ok..? Det lyder interessant, men jeg har primært kigget efter slør og hakende blleder fordi jeg primært kommer til at se film og sport på TVet...
Af MikkelK
... og måske foretrækker jeg et perfekt billede selvom det ikke er korrekt frem for et korrekt billede som hakker og har slør...! :0)