Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
mhca skrev:Jeg mener nu at have læst, at alle forudbetalinger vil blive betalt tilbage, så der ikke er nogen kunder, der står både uden penge og uden at have modtaget et produkt.

Ang. konkurrencen er jeg også nysgerrig om præmien måtte sløjfes...
Til gengæld måtte vi sløjfe anmeldelser af Zepto Ultra Thin og den nye Full HD C32. Det er surt, for de var skrevet færdige og som altid ligger der en del arbejde bag en anmeldelse. Det er tid og energi, som jeg sagtens kunne have brugt andetsteds... :((
Af kristianl
Nåja, jeg vil da meget gerne se de anmeldelser.
Det kunne da være spændende at se "what could have been" fra dem.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
C32 synes jeg stadig var blandt de meste interessante 32" skærme på markedet til f.eks. soveværelset eller andre værelser pga. PVR funktionen. HD billedet var også blevet noget bedre efter opdateringen til Full HD panelet, men ellers bar den samme karakteristika som den gamle C32, som vi stadig har en anmeldelse liggende på.

Ultra Thin var rent designmæssigt spændende, men stikkene pegede ud af, hvilket var uheldigt. Derudover var den ikke helt tynd for på midten var der placeret noget elektronik bag en boks, så de 3 cm var på det tyndeste punkt.
Billedmæssigt var den meget i stil med Zepto Pantheon 100 HZ - altså et middelklasse Tv - dog med ganske fin gengivelse af farver. Den manglede lidt kontrast pga. en ikke så dyb sort. Bevægelse var fair med 100 Hz uden det virkede kunstigt, men forcerne lå helt klart i digitalt og HDTV, for analog på Ultra Thin var ikke så kønt.
Lyden var til at lukke op og skide i. Det er nok det Tv på markedet (eller "var") med den ringeste lyd.
Af hdmi
Rasmus Larsen skrev:C32 synes jeg stadig var blandt de meste interessante 32" skærme på markedet til f.eks. soveværelset eller andre værelser pga. PVR funktionen. HD billedet var også blevet noget bedre efter opdateringen til Full HD panelet, men ellers bar den samme karakteristika som den gamle C32, som vi stadig har en anmeldelse liggende på.

Ultra Thin var rent designmæssigt spændende, men stikkene pegede ud af, hvilket var uheldigt. Derudover var den ikke helt tynd for på midten var der placeret noget elektronik bag en boks, så de 3 cm var på det tyndeste punkt.
Billedmæssigt var den meget i stil med Zepto Pantheon 100 HZ - altså et middelklasse Tv - dog med ganske fin gengivelse af farver. Den manglede lidt kontrast pga. en ikke så dyb sort. Bevægelse var fair med 100 Hz uden det virkede kunstigt, men forcerne lå helt klart i digitalt og HDTV, for analog på Ultra Thin var ikke så kønt.
Lyden var til at lukke op og skide i. Det er nok det Tv på markedet (eller "var") med den ringeste lyd.
Lukke op og skide i :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det må vel være den passende kommentar hvis man leverer et lydsystem, der performer værre end Samsungs LED TV ;)
Af hdmi
yakken skrev:Det må vel være den passende kommentar hvis man leverer et lydsystem, der performer værre end Samsungs LED TV ;)
Enig...jeg blev bare lidt overrasket over rasmus sprogbrug,jeg var faktisk ved at tabe kaffen ned i tastaturet :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
hdmi skrev:
yakken skrev:Det må vel være den passende kommentar hvis man leverer et lydsystem, der performer værre end Samsungs LED TV ;)
Enig...jeg blev bare lidt overrasket over rasmus sprogbrug,jeg var faktisk ved at tabe kaffen ned i tastaturet :D
Det er sådan en dejligt udtryk i det danske sprog. :) Men med andre ord, ja lyden var ikke god. Specielt de dybe toner og mellemtonerne fik den nederste del af kabinettet i Ultra Thin til at vibrere og det skabte en ret ærgerlig effekt.

Det var derfor et ufravigeligt krav, at man fik fat i noget ekstern lyd af en art.
Af Stifler
Jeg købte et Zepto i ComputerCity for 2-3 måneder siden og har ViasatHD abonnement til det. Når jeg slår over på en af TV1000 kanalerne eller DR HD er skærmen sort, og der kommer en besked frem med, at kopierings beskyttelsen fejlede.
Har snakket med Viasat og de mener, at det er noget med fjernsynet og siger, jeg skal kontakte Zepto. Kan af logiske årsager ikke komme i kontakt med Zepto.

Hvad kan jeg gøre?

Fyren fra Viasat sagde, at kopierings beskyttelses programmet hedder HDCP.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er også rigtigt. Hvis du kører gennem HDMI skal der ske et såkaldt "HDCP"-handshake, hvor kopibeskyttelsen "aftales" mellem enhederne. Sker denne ikke, får man ikke signal.

Hvilket af Tv'ene fra Zepto er det? Alle deres Tv understøtter HDCP, så det burde lade sig gøre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg fik DR HD på den gennem min Canal Digital boks til Ultra Thin, så der må være HDCP understøttelse.
Jeg havde heller ikke problemer med min Viasat boks, men den har jeg dog ikke fået indstillet DR HD på.

Har du prøvet at sætte et andet Tv til Viasat boksen? På den måde kan det hvert fald undersøges om det er boksen, der er problemet.
Af Stifler
Jeg prøvede det lige på min fars spritnye Samsung LED 8000-serien. Der fungerer TV1000 ganske fint.
Af Stifler
Okay, det er sku for mystisk. TV1000 og DR HD fungerer nu fint efter, jeg satte det tilbage på plads til mit tv. :o

Nåh, men det er jo godt nok så. :)