Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thl
Hej alle.

Jeg skal have nyt fjernsyn inden for en 2 - 3 måneder, og er i tvivl om hvad jeg skal vælge.
Min første tanke var et Pioneer LX5090H, men denne skærm produceres ikke mere, og er snart ikke til at få mere... Desuden er det jo ikke ligefrem en ny skærm mere...

Kommer der snart en ny reference skærm herinde på flatpanels.dk?
Man burde jo nok vælge en reference skærm der var til at få fat i :-)

Man hvad kan I kære brugere anbefale? Jeg går også efter et pænt design, og min smag hælder mod Samsung 8050 eller netop Pioneer 5090.

Men vigtigst er dog et perfekt billede...

Det skal lige nævnes, at jeg helst vil have et 50" - i hvert fald ikke mindre end 46".

Jeg ser frem til at høre fra jer; forhåbentlig er der nogle af jer der kender lidt til nye produkt lanceringer som er værd at vente på...

På forhånd tak.

Mvh. Thomas
Af Ponduus
Du skal ikke regne med at der kommer en ny reference skærm lige foreløbig og på trods af alderen på LX5090H, så har den jo beholdt pladsen som reference skærm af en grund ;)

Du kunne eventuelt kigge på Panasonics V10, som med sin THX mode kommer tæt på den korrekte billedgengivelse. Om designet falder i din samg skal jeg ikke kunne sige, men V10 er bestemt ikke en grim skærm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
thl skrev:Man burde jo nok vælge en reference skærm der var til at få fat i :-)
Hvem siger det? Så længe vi ikke har set en skærm, der kan konkurrere på billedkvaliteten, så forbliver Pioneer vores reference. "Blot" fordi skærmen ikke produceres længere betyder det jo ikke, at vi ikke kan gå ud og reproducere målingerne for skærmen står jo i ret mange hjem - inklusive mit eget. Dvs. referencemålingen kan gentages hvis vi ønsker det.
Af xcardman
om den så var 5 år gammel er den stadig reference skærm, så længe der ikke er kommet en skærm som viser et bedre billede.

mener stadig deres 508 model fra 2007 er en bedre skærm end panasonic v10.

ved jeg godt der er kommet en masse gejl på de nye, men hvis billedet er nummer 1, kommer du nok ikke uden om en pio 5090H

panasonic kommer måske til at bruge kuro teknologi til næste år. Så kan det være den bliver den nye reference skærm. Men ingen ved det endnu.
men prisen vil jeg gætte på kommer i den høje ende. alså noget mere end pio 5090H