Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af calletv
Efter at jeg har set et tilbud hos Sony om et ZX1 til 17.000 inkl. højttaler er jeg blevet i tvivl: Havde egentligt tænkt mig at købe et LG SL9000 til ca. 12.000, men kan bedre lide Sony designet, samt det trådløse set-up som jeg synes er genialt.

Men hvilken skærm er bedst? Hvad er jeres erfaringer?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Husk også at den trådløse boks fra Sony ikke kan sende 1080p, dvs. heller ikke BluRay-formatet på 1080p24. En meget meget trist mangel i min mening.
Af -jacob
SONY ZX1 er bestemt ikke nogen dårlig skærm, men den er heller ikke en af de bedste SONY skærme. Den har et fornuftigt billede, men som YAKKEN skriver fungerer den trådløse forbindelse ikke optimalt.
Hvis du ikke skal se Bluray film, men kun TV, så er det egentligt ikke noget problem at boksen ikke kan sende 1080P trådløst.

Men ud over det så virker det som om billedet ikke er ligeså skarpt med den trådløse forbindelse som over HDMI, det skal du lige checke når du kigger på skærmen. Der kan engang imellem komme udfald på den trådløse forbindelse, og det er sku ikke så fedt hvis billedet forsvinder lige midt i kærlighedscenen, øh jeg mener skudduellen...

Jeg giver dig ret i at det er et rigtigt fedt design, og hvis du er en af de personer hvor designet betyder halvdelen, og du ikke lige har behov for det absolut bedste billede, så er det en fin skærm for dig.

Jeg har set at de sælger den i SONY center Fields for kr15.999 incl DAV-IS10 som er et sorround system med meget små højttalere. Vær opmærksom på at mellemtonen sidder i SUB´en, så den skal stå meget tæt på TV´et, da man ellers godt kan få fornemmelsen af at lyden kommer fra et andet sted end TV´et. Det er et system hvor der er lagt meget vægt på størrelsen af højttalerne, hvilket går delvist ud over lyden, men igen hvis du vægter disignet højt, så er det måske det rigtige for dig.

LG kan jeg ikke udtale mig om...
Af calletv
Rasmus Larsen skrev:Der er også en anmeldelse af ZX1 herinde. Personligt ville jeg ikke satse på nogen af dem.
Jeg har godt læst den udførlige anmeldelse herinde, og den var da ikke værst :-). Men OK, min søster har købt et ZX1 i forrige uge, og selvom det blot er til køkkenet, og derfor ikke bliver brugt super-meget, så har de allerede brokket sig lidt over udfald.

Designet betyder MEGET for mig, og jeg har altid kun haft B&O, men vil ikke længere betale deres sindsyge priser. Desuden synes jeg at deres "billige" 8-40 TV er grimt.

Men hvad er det bedste design TV så??? Jeg vil helst ikke betale mere end 20.000.

Skal jeg kikke efter Samsung LED 8-serien? Eller LG SL8000...eller er der en helt anden flot fladskærm jeg har overset? Det skal erstatte mit elskede, 14 år gamle B&O MX7000, der stadig virker PERFEKT, men jo desværre ikke er til den nye digitale virkelighed.

Gode forslag er yderst velkomne :-)
Af MVP_
Skal jeg kikke efter Samsung LED 8-serien? Eller LG SL8000...eller er der en helt anden flot fladskærm jeg har overset?
Præcis det samme dilemma jeg aktuelt står i.

Har skelet lidt til Samsung UE40B8050 eller LG 42SL8500.
Efter hvad jeg har læst her på siden, så er det mit indtryk, at man her får noget af den bedste billedkvalitet inden for LCD. LG har ærgerligt nok stik, der sidder lidt forkert. Betyder noget, hvis man vil have skærmen op på væggen. Begge har de ikke den lyd, der skal til - siger nogen herinde.

Når jeg en gang hvert 5-10 år skal købe nyt TV, så gider jeg ikke købe et, som jeg irriterer mig over hver dag. Et par tusinde fra eller til skal derfor heller ikke afgøre købet.
...eller er der en helt anden flot fladskærm jeg har overset?
Jeg kunne ligesom calletv godt bruge lidt indput fra de af jer med lidt erfaring.
.... når nu jeg ikke var den heldige (ud af 3000) til at vinde noget fra konkursboet. :)
Af hclouv
Har selv bestilt et ZX1. Har også hørt det med at det kun kan sende 1080i, men hvis man har en blu ray kan man jo bare smide den i monitor indgangen bag i fjernsynet, så skulle det vel være klaret. Der er vel ikke så mange andre ting man kan stoppe i den der har så høj opløsning alligevel.

Regner stærkt med at blive meget glad for det, og synes bestemt det virker som om at være pengene værd, bare ikke de 40.000 det kostede i sin tid. I min mening slår designet også alle andre (- måske beovision 10) skærme i den størrelse.

Har lige fået en lille Sony medieafspiller der kan Bravia Sync, så det med at streame film, musik og billeder er også ordnet.