Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mison
hej FP

jeg har kig på Samsungs LE46B755 så ville høre om der er lavet en test af den her på siden har søgt men kan intet finde er det bare mig?

næste spørgsmål kan man regne med at testen af Samsung B7000 (LED-TV)(http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1240994458) giver det samme udfald som den jeg har kigget på ved godt det er 2 forskellige typer led og lcd

derudover ville jeg høre om der er nogen der har samme tv og kan fortælle jeres mening (også selv om i ikke er ejer et selv)?

jeg så modellen LE46B750 hos http://jaman.dk/product.asp?product=649 hvor den er 1000 kr. billig end hvis man køber LE46B755 er der forskellen? hvis hva gør det?
Af ACH
755 er den nordiske model, mens 750 er paralel import med alt hvad det indebærer.Jeg ville ikke spare de 1000kr hvis det var mig.

MVH
Af kimschurmann
Hvordan klarer dette tv sig i forhold til bleed og clouding? Har den glossy skærm? :-)
Af kimschurmann
og ikke mindst passer både 40" og 46" på min Vogels 8225 vægbeslag? 46" gør sgu nok alligevel ikke?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kig i deres specifikationer. Hvis de overholder samme VESA-standard, så kan de sættes på samme beslag, men om beslaget så kan holde skærmen, må du afgøre ved at se på vægten.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er lidt mystisk at der ikke angives hvilken VESA-standard beslaget passer til. Max. størrelsen af TV'et kunne jo blot relatere til om du får nok ud af drejefunktionen.
Af kimschurmann
Hmm ja det er klart - det vil jo give lidt mindre mulighed for at dreje... Tror det er fordi vægbeslaget er lavet sådan man skruer to skinner på sit tv, som man klikker på en bred skinne på selve beslaget - derfor passer den i flere størrelser ... ?!?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Finten er jo at hvis TV'et blot har samme VESA-standard, så er det jo ligegyldigt hvor stort TV'et er fysisk. Hullerne bagpå sidder samme sted på et 37" og et 46" TV hvis blot VESA-standarden er den samme.
Af noxity
Jeg regner med at købe LE40B755 på torsdag. Har fået et godt tilbud på 7300kr.

Jeg er ikke super expert på området, men skal nok melde tilbage efter bedste evne, og evt. tage nogle billeder af clouding. Håber dog ikke der er noget at tage billeder af!

Hvad jeg har forstået ud fra test og owner's lounge på avforums, så er folk generelt rigtig godt tilfreds med B750. Det gælder både 40/46/52".

Derudover så skulle den seneste firmware også have forbedret 200hz systemet, og gjort menuen hurtigere. I den nordiske udgave skulle der vidst også være styr på sortering af digitale kanaler, men den melder jeg tilbage på fredag.
Af kimschurmann
Perfekt! Vend venligst tilbage hurtigst muligt :) Skal nemlig have fundet mig et alternativ til z5500 og det står mellem g10 og b755
Af SLL
Jeg er også meget nysgerrig mht til hvordan B755 modellen opføre sig :-)

Jeg har aldrig selv haft noget LCD TV, så jeg er førstegangs køber. Jeg har Sony Z5500 og Samsungs B755 i tankerne. Så alt feedback er velkommen her ;)

Ellers tænker jeg på, at blot købe modellerne for at prøve dem. Og så levere den ene eller begge tilbage på 14dages retur retten (hvis der er så noget generelt?), hvis jeg altså er utilfreds.

SLL
Af kimschurmann
Jeg ville gå uden om sony skærmene, jeg har efterhånden dårlige erfaringer med 3 stk der ikke var i orden i træk :(

2 gae 40we5, der bleedede fra top hjørnerne og en gang z5500 der havde meget clouding.
Af SLL
Øv, jeg troede lige sony var mærket frem for Samsung :-)

Med Samsung B755 modellen, er det eneste som jeg kunne være lidt bange for (uden at have prøvet TVet)... genskind pga. den blanke piano lak over flad, samt den coating panelet har fået.

Sony'en har jeg kun set på billeder. Men mange sværger til Z4500 / Z5500 modellerne. men jeg kan forstå på din Kim, at det gør du ikke :-) Det er sq ærgeligt, at der er små problemer med TVet.

SLL
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10