Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.

Jeg hjalp i sin tid min morfar med at finde en billig fladskærm som ville være klar til det nye signal. Vi valgte derfor ovenstående fra Elgiganten da hans behov ikke er voldsomt store.

Denne blev således solgt med en DVB T/C tuner, som han nu bruger med fuldpakken hos Yousee.
Jeg har bøvlet lidt med at få installeret de nye digitalekanaler på skærmen, og er nået frem til nogle besynderlige ting. Hvis fjernsynet står på tv, og trykker man på knappen "TV/DTV" på remoten, sker der ingen ting. På alle de andre samsung skærme skifter den mig bekendt til det digitale signal. Men her sker der ingen ting, andet end at dioden på skærmen blinker, som en bekræftelse på at have modtaget signalet fra remoten. Skærmen viser altså fortsat tv fra det analoge signal.

Går jeg ind for at skal installere nye kanaler og vælger den manuelle opsætning, kan jeg kun vælge analog som kilde, Digital kilde er blot grå, og ikke mulig at vælge.

Jeg har googlet skærmen på en hel del sites, og er kommet frem til nøjagtig de samme specificationer som den i sin tid blev solgt med hos Elgiganten. Men hvordan kan det lade sig gøre at digital tv helt er umuligt på lige netop denne skærm?

Ser meget frem til nogle brugbare svar, da jeg er helt på bar bund.
Af Aleks
Skærmen er sat til Danmark.

Jeg når desværre ikke engang ind til at kunne vælge digital nøglerne. Tuneren kommer aldrig igang. Hvorfor det bliver meget svært for mig at gøre noget som helst.

Dertil kommer det også, at det undre mig meget, at den så heller ikke forsøger at prøve kanalerne i luften.