Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kimschurmann
Hvis det skulle komme så vidt at jeg synes cloudingen på mit z5500 er for meget hvad skal man så vælge for at undgå clouding?

Det eneste jeg kan komme i tanke om er at skifte teknologi - altså til plasma eller led?

Men både plasma og led tv's har vel de her glossy skærme som jeg så gerne vil undgå da jeg har en meget lys stue.

Hvad vælger man så?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
LED er det samme som LCD, altså er der også risiko for clouding. Den eneste du kan være sikker på ikke har clouding er for så vidt plasma eller LCD med LED backlight bag selve panelet. Eksempler på sidstnævnte er Sharp LE600 og LE700 og Philips 9704H
Af kimschurmann
Men har G10 og V10 ikke også glossy skærme? Har LE700 ikk også det?
Af kimschurmann
Okay, hvad synes du om cloudingen på min skærm?
http://daimi.au.dk/~rauff/z5500_clouding.jpg

Billedet er et taget med en lukketid omkring et halvt sekund, men illusterer meget godt ujævnheden. Det skal siges jeg ligger ikke rigtigt mærke til det når jeg ser film da det ikke går i 21:9 bjælkerne - men synes alligevel det ser lidt slemt ud...
Af Mons
Hold da op - den var styg!

Personligt har jeg endnu til gode at opleve en Sony LCD skærm uden clouding - mener her, at dem jeg har oplevet i privat og arbejdsmæssig sammenhæng alle har problemer med clouding..
Så, du er ikke alene.. :((
Af kimschurmann
Så slemt ser det ikke ud i virkeligheden skal det lige siges... men det er slemt nok :)
Af Mons
Ok :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
kimschurmann skrev:Okay, hvad synes du om cloudingen på min skærm?
http://daimi.au.dk/~rauff/z5500_clouding.jpg

Billedet er et taget med en lukketid omkring et halvt sekund, men illusterer meget godt ujævnheden. Det skal siges jeg ligger ikke rigtigt mærke til det når jeg ser film da det ikke går i 21:9 bjælkerne - men synes alligevel det ser lidt slemt ud...
Det er slemt. Med en lukketid på ½ sekund vil jeg hvert fald sige, at det er ret kritisk.

Jeg bliver selv nødt til at tage billeder med en lukketid på 1-2 sekunder ind i mellem på nogle af de skærme jeg anmelder her på siden, for at få eventuel "let" clouding med.
Af kimschurmann
Okay tak! Mener du der er chance for at det bliver bedre ved en ombytning, tror bare sony center er ved at være trætte af at ombytte de tv de sætter op hos mig :)

Først 2 gange WE5 og nu måske den her? :) Omvendt kan det måske ikke blive meget værre....
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det skal de da bare gøre. Ellers så køb over nettet og spar nogle penge. Her har du også 14 dages returret, så det gør bare sagen lettere :)

Ja, jeg synes du skal bytte det.
Af kimschurmann
Problemet er at sende frem og tilbage hvis det skal ombyttes fra nettet :-)

Fik faktisk z5500 til 9700, hvilket er en god pris for tv'et. Så det kan ikke svare sig at købe det over nettet...

Er ved at undersøge hvor man kan købe og evt. se LE700s - remoten er bare utrolig grim! :-)