Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lubek
hey

Jeg skal bare lige være sikker, jeg bøber formentlig en V10, jeg sidder 2,75M fra fjernsynet.

Det skal primært bruges til normal TV og også meget til PS3, så bare lige for at være sikker skal jeg vælge 50" eller 42"

jeg var i et panasonic center og syntes umiddelbart ikke 50" var for stort
Af hdmi
lubek skrev:hey

Jeg skal bare lige være sikker, jeg bøber formentlig en V10, jeg sidder 2,75M fra fjernsynet.

Det skal primært bruges til normal TV og også meget til PS3, så bare lige for at være sikker skal jeg vælge 50" eller 42"

jeg var i et panasonic center og syntes umiddelbart ikke 50" var for stort
Du kan rolig købe 50". :)
Af lubek
Super, hvordan vil V10-50" vise normal tv i forehold til mit gamle PX80-37"
Af BrianH
lubek skrev:Super, hvordan vil V10-50" vise normal tv i forehold til mit gamle PX80-37"
Det vil vise det større... :)
Af kskruger
lubek skrev:Super, hvordan vil V10-50" vise normal tv i forehold til mit gamle PX80-37"
Hvis du går fra 37" til 50" og du kun sidder 2,75 m fra skærmen, så vil dine SD tv-kanaler blive langt langt dårlige. Jeg er selv gået fra 42" til 50" og sidder ca. 3m fra skærmen. Synes bestemt ikke, om det billede jeg ser, dog er der ikke problemer med billedekvaliteten, fra hverken DVD el. Blu-ray, kun YouSee er noget skidt. Så jeg vil sige, gå efter et 42" hvis du ser meget SD tv.
Af lubek
ja det hjalp jo ikke meget når der er 2 modsvarende svar :) , så er der andre??
Af xcardman
sidder selv 3 meter fra en pio 50 tommer.
havde før en pan px80 42 tommer fra samme afstand

har dvb-t og der er ingen problemer med SD. havde tidligere canal digital og heller ingen problemer med SD

heller ikke fra dvd eller bluray.

så nej vil ikke købe en 42 tommer, ikke når det er en v10.

alt under 50 tommer er til at grine af, når du har haft den et par dage.
Af kskruger
lubek skrev:ja det hjalp jo ikke meget når der er 2 modsvarende svar :) , så er der andre??
Det du skal være opmærksom på, er at tv signalet fra YouSee og stofa ikke er på højde med hverken dvd eller blu ray. Og når man så vælger en større skærm, ja så skal den samme halvdårlige opløsning fordels ud på et langt større areal, hvilket selvfølgelige giver et ringere billede, end hvis det skal skulle vises på et 37". Så inden du bestemer dig, så se det live - om du kan leve med det.
Af xcardman
kskruger

du må da virkelig have et dårligt signal fra yousee.

når jeg ser film fra dr1 eller tv2 står det alså super flot på og kun en smule dårligere end dvd.
alt 16:9 materiale stå udmærket på 3 meter afstand.

men det er klart venner fra tv2 bliver alså ikke bedre på en 50 tommer.
det er jo en skod optagelse fra start
Af Ney
xcardman skrev:kskruger

du må da virkelig have et dårligt signal fra yousee.

når jeg ser film fra dr1 eller tv2 står det alså super flot på og kun en smule dårligere end dvd.
alt 16:9 materiale stå udmærket på 3 meter afstand.

men det er klart venner fra tv2 bliver alså ikke bedre på en 50 tommer.
det er jo en skod optagelse fra start
Amen.

Sider ca 3m fra mit 50" V10 og fortryder det bestemt ikke! Men ting som venner på tv2 og nogle enkelte programmer fra viasat er af så ringe oprindelse at de ret elendige ud(stofa digital her). Så hvis man bruger MEGET tid på den slags kan man måske bekymre sig.
Af oestr
Jeg er også til i tvivl om hvor stor mit nye tv skal være ?

Ville i første omgang nøjes med 40" men blev hurtig enig med familien om 46" var en bedre ide. Men nu er Samsung B855 pludselig kommet i spil med 50" versionen og selv om denne skærm er ret lækker i design, så er jeg alligevel bange for at den måske bliver for stor. Ville være ærgeligt at finde ud af det når den er hængt op.

Skal tilføjes at vi kommer til at sidde ca 4-4,5 meter fra den og børnene ser en del DVD og nu også en del DR Ramasjang ?

oestr
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
50" er ikke for stort til 4 m siddeafstand.
Af oestr
Virker nu bare som om hele stuen pludselig bliver opslugt af et 50" fjernsyn. Stuen er vel ca lige under 20 kvm.
Af Supergris
50 " er godt fra ca. 2.5 m og opefter. Billedet er hverken bedre eller dårligere end end et 37 " men oplevelsen meget bedre. Kører selv med Yousee kabeltv og absolut ingen problemer med billedkvaliteten. Billedet er mindst lige så godt som mit gamle crt Thomsom Scenium 36 ", der var et luksus tv, da det blev købt!!!
Mit råd til folk, der køber fladskærm er, at købe så stort, som budgettet kan holde. Man kan i dag få en moderne 50 " fra ca. 7000 kr., der viser SD i en kvalitet, der kan måle sig med de gamle skærme og langt slår dem, når der kommer et HD - signal.
En anden parameter er, at de giver en masse plads i forhold til de gamle skærme. Husk på at tvét kommer ca. én meter længere mod væggen end det gamle!!!
Jeg har endnu ikke hørt nogle, der har fortrudt, de har købt en 50 ", men mange gange den anden vej. Blot er problemet ofte, at konen overhovedet ikke mener, det kan komme på tale, med sådan en " stor " skærm, indtil den første dag er gået, og hun selv nyder de gode billeder, den er i stand til at fornøje med!!!
Sidder selv på 4 m. afstand og vil til næste år ud at investere i mindst en 60 " eller en projektorløsning!