Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Premol
Jeg vil gerne høre, om der være med til at afgøre hvad jeg skal købe Philips eller Sony?
Jeg har set på følgende modeller hos begge.

Philips 42PFL9664H
Philips 40PFL9704H
eller
Sony KDL40Z5500

--------
Preben
Af lennon
Premol skrev:Jeg vil gerne høre, om der være med til at afgøre hvad jeg skal købe Philips eller Sony?
Jeg har set på følgende modeller hos begge.

Philips 42PFL9664H
Philips 40PFL9704H
eller
Sony KDL40Z5500

--------
Preben
Mest korrekt billedgengivelse får du fra SonyZ5500. Men ingen af dem kommer i nærheden af feks PanasonicV10. Men billedkvaliteten har åbenbart ikke 1. prioritet når du ser bort fra de bedste plasma ?
Af Premol
Jo selvfølgelig har billedkvaliteten betydning. På hvilken måde er Plasma bedre end LCD?
Af lennon
Premol skrev:Jo selvfølgelig har billedkvaliteten betydning. På hvilken måde er Plasma bedre end LCD?
Udover at teknologien ikke har problemer med betragtningsvinkler og responstid, - så er det et faktum at markedets bedste TV mht at gengive kildematerialet mest korrekt er et Pioneer 5090/500 plasma( knap 2 år gammelt og produceres ikke mere). Og de TV som kommer tættest på Pioneer, - er Panasonic og Samsungs( fås ikke under 50") plasmaserier.
Der findes tonsvis af tråde og information om emnet herinde på Flatpanels, - og på Recordere.DK
Af lubek
Panasonic v10 fås da i 42"
Af hdmi
lubek skrev:Panasonic v10 fås da i 42"
Tror lennon mener Samsung.
Af lubek
okay forstod det bare sådan at det var begge mærker, min fejl.
Af Cutter
Lennon skrev; [/quote]
Mest korrekt billedgengivelse får du fra SonyZ5500. Men ingen af dem kommer i nærheden af feks PanasonicV10.[/quote]

Så stor en forskel er der altså heller ikke !! (når man altså har indstillet lidt på Tv'et)
Af farbruun
enig.

I en battle mellem ET GODT LCD tv og et Panasonic/Samsung Plasma, da vil majoriteten af danskere ikke mærke det store til fordele og ulemper ved de 2 teknologier. Men ved perfekte "visningsforhold", så kører plasma - især på Standard Definition - en snude foran. Det samme gælder, hvis man har indrettet på en måde, så man har brug for meget 'skæve' betragtningsvinkler.

Hvis man er villig til at betale, hvad er godt tv koster, så vælg det du synes er pænest - og/eller hvis du har nogle bestemte krav (lyd, dybde etc.) så undersøg, hvordan de forskellige mærker klarer sig på netop lige den dimension.

Sagt på en anden måde: Det perfekte TV findes ikke. Vælg det, hvor "ulemperne" betyder mindst !