Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Visti
Rasmus vurderer du, udfra din erfaring med SL8000 og SL9000, at der vil være flere reflekser på SL8500 med glasskærm end på SL8000 med plastskærm? Og vil de problemer med sortniveauet, som du delvis, tilskrev glasfronten på SL9000, også være at finde på SL8000?
Eller vurderer du at det er ligemeget hvilken af modellerne man vælger.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Visti skrev:Rasmus vurderer du, udfra din erfaring med SL8000 og SL9000, at der vil være flere reflekser på SL8500 med glasskærm end på SL8000 med plastskærm? Og vil de problemer med sortniveauet, som du delvis, tilskrev glasfronten på SL9000, også være at finde på SL8000?
Eller vurderer du at det er ligemeget hvilken af modellerne man vælger.
SL8000 har ikke samme problemer med sortniveau som SL9000, men som jeg skriver i en anden tråd, så frygter jeg at problemet måske er aktuelt på SL8500 fordi den også har en glasfront.

Jeg ved ikke om det er rigtigt for jeg har ikke undersøgt det, så det er blot en mistanke. Tjek det eventuelt i en butik =)
Af Visti
Var niveauet af reflekser det samme på SL8000 og SL9000? Altså plast kontra glas.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, de er værre på glas. Det er også kommenteret i de to tråde, der hører til anmeldelserne. Fronten på LS9000 er ligesom et plasma-TV.
Af Vivi
Nu var jeg ude og se på en panasonic og samsung plasma igår. Og der oplevede jeg da slet ikke at der var genskin. Så er der også forskel på de forskellige plasma skærme om der er genskin?

Og hvordan i forhold til en Samsung LED - dem syntes jeg nemlig der er rigtig meget genskin i?
Af iznogood
Jeg så SL9000 ved siden af B7050 i dag i Elgiganten og her var der noget mere genskin i SL9000. Faktisk var det ret slemt - i mørke scener tog genskinnet helt fokus væk fra filmen. :((

Nu er det nok også de færreste som har butiksbelysning hjemme i stuen, men lidt lamper har man vel og hvis SL8500 er ligesom SL9000 ville jeg uden tvivl vælge SL8000 med plexiglas.
Af Pfeffer
Jeg sidder her foran mit SL8500. Det står så utrolig flot. Jeg har ikke de problemer med genskær. Måske er det fordi det står i et hjørne og ikke har lys fra et vindue bagfra.
Af Visti
Pfeffer skrev:Jeg sidder her foran mit SL8500. Det står så utrolig flot. Jeg har ikke de problemer med genskær. Måske er det fordi det står i et hjørne og ikke har lys fra et vindue bagfra.
Oplever du samme problemer med sortniveauet når du ser skærmen lidt fra en vinkel, som Rasmus beskriver i testen af SL9000 og delvis tilskriver glasskærmen.
Af Lis
jeg har et SL8500 og der er genskin i glasset om dagen. Men det var der også på mit "gamle" LG, hvor fronten fmtl. var af plexiglas. Men jeg har også lys ind fra 3 sider i min stue.
Om aftenen oplever jeg ikke genskin med almindelig stuebelysning.
Af hanhjort
Jeg har også en LG 42sl8500 og jo der er genskin, men når der er billeder på skærmen, så glæder man sig kun over det meget flotte billede, og det er ligegyldigt om det er lyst eller mørkt i stuen. Alle de gæster vi har haft i ca. 1,5 uge har kun været imponeret, og nej sortniveauet bliver ikke dårligere med skæve vinkler.
Jeg har dog problemer med afspilning af AVI filer via ekstern harddisk, det skulle den jo kunne ifølge spec. er der nogle der ved noget om det ????