Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vivi
hvad er forskellen lige på 8000 og 8500 - på LG's hjemmeside er den absolut ikke til at få øje på: http://nordic.lge.com/dk/prodcomparepri ... s=42SL8000

Jeg ved jo så godt at det siges at 8500 er ægte glas plade, og 8000 kunst glas plade. Men hvor står det på LG's hjemmeside?

Og hvorfor er 8500 billigere i Sverige end 8000?
Af SteffenH
Hej Vivi.

Forskellen på de 2 er at 8000 har plast front foran panelet, hvorimod 8500 har glas. Selve indmaden er ens.
Af Vivi
SteffenH skrev:Hej Vivi.

Forskellen på de 2 er at 8000 har plast front foran panelet, hvorimod 8500 har glas. Selve indmaden er ens.
Ja, det har jeg jo så hørt. Men er det ikke mærkeligt at det ikke står nævnt et eneste sted på LG's hjemmeside?

Hvad er forskellen hvis det er plast ift. Glas - kan der ses en forskel?
Af rstampe
Er der nogen der har tjekket om 8500 har problemer med sortniveu fra siden ligesom sl9000? Rasmus mistænker jo glaspladen for at være synderen.
Af Pfeffer
Jeg har nu også fået sat min SL8500 op - på fod i første omgang, men jeg har beslagene til at hænge det på væggen.

Jeg synes billedet er perfekt - og uden store problemer med genskær. Jeg har heller ikke haft succes med at justere black level - derudover har jeg benyttet Ramus´anvisning til kalibrering. Flot ser det ud.

Det tv jeg har købt er parallelimporteret fra Tyskland - købt i Elcity. Jeg benytter kun DVB-T tuneren. Er der nogen der med sikkerhed kan sige, at tv´et også har DVB-C. Der var en herinde, der havde købt et tv via getmore. Det er også parallelim. Han havde you see abonnement. Skal man benytte DVB-C tuner til det? Jeg har ingen problemer ligenu, men frygter, det kan opstå, hvis jeg skifter abonnement, flytter etc.

Kim fra elcity sagde det havde DVB-C, men er nu alligevel ikke sikker. Jeg spørger, fordi jeg jo har 14 dages returret

På forhånd tak til de der svarer
Af rstampe
Det vil sige der ikke er problemer med sort niveau når du betragter skærmen fra siden?
Af thulemanden
Hejsa.

Jeg har netop modtaget mit SL8000 i går, og jeg fik efter lidt læsen her på flatpanels, fundet frem til hvordan man benytter sig af sin DVB-C tuner (mit TV er åbenbart også parallelimporteret - købt hos Dansk IT Lager). Jeg fandt alle de kanaler jeg skulle, og ville så forsøge mig med noget USB-playback af en DivX film. Det magtede skærmen ikke, og frøs fast... efter 5 minutter slap min tålmodighed så op, og jeg blev nødt til at slukke for strømmen, da off-knapperne på fjernbetjeningen og fjernsynet ikke virkede.
Da jeg tændte igen, virkede flere af mine kanaler ikke længere, hvilket resulterede i at jeg startede forfra med kanalsøgning. Efter kanalsøgningen manglede jeg så 5-6 danske kanaler (har Yousee mellem pakke).

Jeg skal ikke kunne sige om der er en sammenhæng imellem udfaldene på kanalerne og mit nedbrud, men jeg kan efterfølgende læse mig frem til at jeg skal have nyt antennekabel, da mit er 20 meter langt, og samlet af mig selv (meget dårligt! ) :p

Men mht. afspilningen af film fra ekstern harddisk og nedbruddet, er der så andre der har oplevet noget tilsvarende?
Af AmdiSvin
Pfeffer skrev: Jeg synes billedet er perfekt - og uden store problemer med genskær.
Er der nogen, der er decideret træt af det genskin man alt andet lige må konstatere på denne skærm?

Så den i elgiganten ved siden af en LH5000 og der må jeg sige LH'eren klarede sig rigtig godt. Det skal dog siges at der var rigtig meget lys ned på skærmene, hvilket naturligt udstiller genskinnet SL'eren.

Overvejer stærkt at købe en SL'er men blev lidt skuffet over det meget genskin.
Af nB
Hejsa,

Kanon Tv, virkelig overrasket over billede kvaliteten. Man kan da godt se lidt genskær, men det er ikke noget vi rigtig ligger mærke til hjemme ved os. Jeg har dog også lidt problemer med, at da jeg skulle afspille via usb porten, både med usb pen og ext. hdd, der har jeg oplevet den har låst fuldstændig, og det eneste der er at gøre, er at slukke helt for strømmen. understøtter rigtig mange formatter, rigtig lækkert.

Jeg oplevede, og har også læst et andet sted på en side, hvor en anden har oplevet det samme (kan ikke huske hvor), at billedet på tv'et, er som at være statist i de film / udsendelser der nu engang bliver sendt. Løsningen for mig var at slå 200hz helt fra, og ikke sætte den på lav som Rasmus har anbefalet. Det kan dog godt være det er et spørgsmål om tilvending, men det ser sgu wierd ud.

Det var alt herfra.