Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ville blot lige høre til om nogen - det går jeg da næsten ud fra - har kendskab til Panasonic og dens DLNA?
Hvor godt virker det?
Eller rettere: Er det stabilt og let at sætte op?
(man hører jo ind i mellem lidt kritisk om f. eks Samsun-modellerne/DLNA. Så var det, at man måske kunne håbe at det fungerer bedre på Panasonic O_O )
Af Guruen
Jeg havde ingen problemer overhovedet med at sætte DLNA op. Det gik smertefrit.

Jeg bruger Tversity som medieserver på pc'en.

Rigtig cool feature!
Af amarone
- Det lyder godt :p

Nu har jeg en Qnap TS119 NAS.
Har jeg så ikke ret i, at jeg i "princippet" vil kunne "sende trådløse film" til fjernsynet/V10`eren direkte fra NAS`en (uden problemer O_O )?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
amarone skrev:- Det lyder godt :p

Nu har jeg en Qnap TS119 NAS.
Har jeg så ikke ret i, at jeg i "princippet" vil kunne "sende trådløse film" til fjernsynet/V10`eren direkte fra NAS`en (uden problemer O_O )?
Hvis du NAS understøtter DLNA, så jo. Ellers skal du have en PC tændt som styrer DLNA.
Af amarone
Ska` lige ha` ryddet "tvivlen" helt af vejen ;)
Synes at jeg på et tidspunkt læste at Samsungs LED-modeller har "mere avanceret DLNA" end Panasonic`en.
Men er det blot det der med Youtube og vejrudsigter som de kan ekstra - eller hvad er forskellen egentlig?
Er Panasonic`s DLNA mon ikke mindst lige så "godt kørende/velfungerende" (det sku altså helst bare køre, uden at man skal til at agere helt vil nørd i tide & utide :p)
Af rosser
Du kan roligt kaste dig ud i det. Jeg har præcis samme setup. V10 og QNAP 119, det virker strålende. TV'et er forbundet til NAS'en via netværk i el-nettet og TV'et fandt Twonky Mediaserveren såsnart det blev tilsluttet netværket. Herefter kunne billeder og film stream'es uden problemer.
Af amarone
Det lyder da super Rosser - at du også kører med en Qnap TS119 :p

Jeg har nok hørt om det der med netværk via elnettet - men kender ellers intet til det.
Skulle det være "specielt godt"? O_O
Jeg har "kun" almindeligt trødløst netværk (ikke N). Håber også det kan gøre det uden klumper & udfald O-O
Af RAR6
Har ikke kunne få V10eren til at afspille mp3 via DLNA/PC.
Den kan godt se filerne men vil ikke afspille dem....
Kan det passe den ikke kan det ?
Af Ney
Jeg har ingen held haft med DLNA og tversity på min V10'er. Jeg har indrømmet ikke brugt megettid på det. Det sagt kunne jeg ikke få xvid encodes af mine dvd'er til at virke (den viste bare soret skærm), og den æder slet ikke mkv filer, så forholdsvist ubrugeligt syntes jeg.