Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eXeel
Min far har fået sit Panasonic X10 hængt op nu. Der står i manualen:

"Hold afstand til elektronisk udstyr som fx store højttalere."
Pga. elektromagnetisk interferens der ødelægger billedet.
  • Hvor bogstaveligt skal man tage dette?
    Forsvinder sådan en skade igen, når højttalerne fjernes (altså hvis det bare er en forstyrrelse) eller er den permanent?
Hjælp mig med enten at berolige eller advare ham, han opstiller det imorgen.
Af Ponduus
Jeg har et par Dali Ikon 5 til at stå 30cm fra tv'et på hver side og har ikke oplevet noget endnu. De har stået der godt 1 år.
Af BrianH
Ponduus skrev:Jeg har et par Dali Ikon 5 til at stå 30cm fra tv'et på hver side og har ikke oplevet noget endnu. De har stået der godt 1 år.

Fungerer det med den lille udgangseffekt der er i tv'et? Eller går det gennem en forstærker?
Af Ponduus
BrianH skrev:
Ponduus skrev:Jeg har et par Dali Ikon 5 til at stå 30cm fra tv'et på hver side og har ikke oplevet noget endnu. De har stået der godt 1 år.

Fungerer det med den lille udgangseffekt der er i tv'et? Eller går det gennem en forstærker?
De bliver trukket en af forstærker :)
Af Zarocq
Jeg har en kraftig forstærker stående ca. 10cm under hvert hjørne af mit plasma TV og har ikke se nogen forstyrrelser overhovedet.

Og det med højtalerne - var det ikke i de gamle CRT-dage, hvor magnetismen kunne afbøje strålen, så man fik forvanskede farver på skrærmen?
Af eXeel
Det er rart at høre, I ikke har oplevet nogle problemer med det.

Er der nogle teknikere eller fagfolk herinde, som kan fortælle om dette er en myte eller om der er en grund til, det stadig står i fx X10 manualen?