Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af loomp
Hej I kloge hoveder.

Jeg har lige modtaget et eksemplar af LG SL8000 og har nogle problemer med at få det indstillet !

1) Hvordan får jeg indstillet de digitale signaler, modtager kun de analoge pt.?

2) Hvorfor er indstillingen af black light låst? Har ellers fuldt Rasmus`s indstillinger omkring kalibrering, men den indstilling er altså låst ?

På forhånd tak !
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
loomp skrev:1) Hvordan får jeg indstillet de digitale signaler, modtager kun de analoge pt.?
Har du kabel-tv? Hvis du f.eks. har YouSee skal du ind og hente et netværksnummer afhængigt af hvor du bor i landet. Det skal indtastes i Tv'ets menu.
2) Hvorfor er indstillingen af black light låst? Har ellers fuldt Rasmus`s indstillinger omkring kalibrering, men den indstilling er altså låst ?

På forhånd tak !
Har du husket at stille Tv'et hen på ekspert1 eller ekspert2 profilen?
For at justere backlight skal du i øvrigt slå strømspare/eco-mode (jeg husker ikke helt præcis hvad den hedder) fra.
Af loomp
Ja har yousee. Og fandt også frem til netværksnummeret. Hvor præcist skal det indtastes?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
loomp skrev:Ja har yousee. Og fandt også frem til netværksnummeret. Hvor præcist skal det indtastes?
Jeg kan ikke huske det og har ikek Tv'et stående længere, men det kan en af de andre SL8000 ejere formentlig.

Umiddelbart vil jeg gætte på, at det skal indtastes under søgningen af digitale kanaler.
Af loomp
Okay, tak Rasmus.

Jeg bøvler stadig med black light. Selvom strømspare-funktionen er slået fra.

Ja, håber nogle andre har nogle erfaringer at dele ud af.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
loomp skrev:Okay, tak Rasmus.

Jeg bøvler stadig med black light. Selvom strømspare-funktionen er slået fra.

Ja, håber nogle andre har nogle erfaringer at dele ud af.
Hvad hvis du slår OPC fra under avancerede indstillinger?
Af loomp
OPC knappen er heller ikke tilgængelig under Expert-1.

Men samtidig står den markeret som "sluk" - altså selvom man ikke selv kan slå det fra eller til !
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det lyder underligt. Altså backlight vil typisk være låst hvis der er en eco-sensor; en sensor som automatisk styrer lysstyrken.

Prøv at kig efter en sådan i nogle af de andre menuer.
Af loomp
Ja, det er sgu underligt. Er noget frustreret efterhånden. Har "reset" op til flere gange. Men finder kun analoge kanaler, og blacklight er låst! ARRGHHH :)

Men OPC blev låst op, men det ændrede dog intet i forhold til black light!

Syns jeg er tør for muligheder, har været hele menuen rundt, flere gange !
Af GrummeKrumme
Black level er låst op, så snart man slår over på en af hdmi indgangene.
Kan heller ikke få den låst op, på mit SL8500, sålænge det kører på den indbyggede dvb-c tuner.
Af loomp
Som sagt, så har jeg taget udgangspunkt i din test, og alt på tvet står efter de resultater testen er kommet frem til, undtagen black light level!

Når jeg trykker på "energy saving" knappe på remoten, så vælger jeg sluk, derefter kommer et "speedometer" op der viser 47 %, men jeg kan ikke regulere det på nogen måde, har det eventuelt noget at sige ?

Mener ellers lyset er dæmpet - det er i hvert fald ikke WOW-blændende på nogen måde!
Af GrummeKrumme
loomp skrev:Ja, det er sgu underligt. Er noget frustreret efterhånden. Har "reset" op til flere gange. Men finder kun analoge kanaler, og blacklight er låst! ARRGHHH :)

Men OPC blev låst op, men det ændrede dog intet i forhold til black light!

Syns jeg er tør for muligheder, har været hele menuen rundt, flere gange !
Menu - konfig - auto. indstilling - kabel, og så burde du skulle indtaste netværksnummer, og lade den søge efter de digitale kanaler.

Hvis du bruger den indbyggede tuner, skal du lægge 1 til dit netværksnummer.
F.eks. hvis det er 500, så skal du indtaste 501.
Af loomp
Hey GrummeKrumme.

Når jeg trykker på Auto. indstilling under Konfig. Så kommer der en menu op;

Søger SECAM L
Automatisk nummering (flueben ved)

Start
Luk

Men ikke noget omkring kabel? Hvad gør jeg forkert?