Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af l0gphroe
Hej alle,

Jeg sidder og overvejer kraftigt at skifte min relativt gamle Samsung SyncMaster 957DF 19" CRT skærm ud med en ny 20+ tommer LCD widescreen skærm.

Nu er det store spørgsmål så, hvilken ville I anbefale?

Jeg har følgende krav.

- Sidder meget foran pc'en, så selvf. skarp og tydelig kontrastforhold på sort og hvid når man surfer og skriver
- Gamer MEGET fps spil. Og sløring o.l. kan jeg simpelthen ikke bruge til noget.
- Fotoredigering. Er dette dog noget der får skærmen op med et par 1000,- kr e.l. er dette ikke nødvendigt.
- Hvis det kan lade sig gøre, samme flotte farver som den skærm jeg har nu.

Jeg har et GeForce 7900 med 2xDVI. Så evt. tilslutningsmuligheder regner jeg ikke med er et problem?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Dennis
Af l0gphroe
Jeg har kigget lidt på følgende modeller. Er jeg helt på afveje?

- LG L203WT-BF
- Fujitsu Siemens scaleoview C19-1W
- Samsung syncmaster 205BW

Det skal måske lige siges at jeg INTET har forstand på specs til fladskærme. Hver gang jeg tror jeg endelig har fattet relationerne til alm. CRT skærme har jeg alligevel misforstået. Så nu vil jeg lade det være op til jer kloge hoveder :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får ikke en skærm på 20"+ der klarer FPS spil som du er vandt til på CRT. Du må ned i 19" og kigge på en Viewsonic VX922 hvis du vil have noget der kan hamle op med din nuværende skærm.
Af l0gphroe
yakken skrev:Du får ikke en skærm på 20"+ der klarer FPS spil som du er vandt til på CRT. Du må ned i 19" og kigge på en Viewsonic VX922 hvis du vil have noget der kan hamle op med din nuværende skærm.
Okay, men den er jo ikke widescreen? :( Kan det virkelig ikke lade sig gøre at få en skærm man kan spille FPS på som er widescreen?

Mvh Dennis
Af l0gphroe
Det var ikke mange svar :'(

Jeg er besat på at få en widescreen. Hvad skal jeg vælge med ovenstående krav?!? En 4:3 skærm er ikke en mulighed :P Om de ikke er ligeså gode som de bedste 4:3 er lige gyldigt. Jeg skal have fat i den bedste widescreen skærm muligt :)

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af hightower
Jeg synes nu min mirai er ok til FPS som jeg jævnligt spiller. Men eftersom du lyder fanatisk mht slør og FPS, så er det eneste rigtig gode bud en VX922, skal det være widescreen kan du forsøge en Samsung 940BW til ca 2200 - den har 4ms.
Af l0gphroe
Nåh... Nu må det jo blive en af dem her...

- ViewSonic VX2025wm (3.208 kr)
- NEC MultiSync 20WGX2 (4.451 kr)
- Samsung 940BW (2.213 kr)
- Samsung SyncMaster 205BW (2.942 kr)
- LG L203WT-BF (2.509 kr)

Ud fra prisen er NEC'en den der lyder bedst, men kan man regne med det?

Hvis i hurtigt skulle remse pros/kons op kort, hvad ville i så understrege ved dem? Og nogle der har erfaringer med en af ovenstående skærme.

På forhånd tak!

Mvh Dennis
Brugeravatar
Af hightower
Af de valg, ville jeg enten tage NEC eller samsung 940bw når det skal være en skærm med primært fokus på FPS spil. Men det er 2 forskellige skærme både i størrelse (19 mod 20) og paneler (S-IPS mod TN) og pris ikke mindst, samt opløsning (1440*900 mod 1680*1050) og overflade ('spejl-agtig' mod blank). Tid til at lave en liste om hvad du prioriterer ;) Held og lykke med valget som kun du kan tage 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
NEC er den bedste af de nævnte modeller, bortset fra at den har en såkaldt kontrastskærm forrest, der er ret irriterende at se på når der er lys i rummet.
Af l0gphroe
Nåh nu har jeg købt den, får den ind af døren i løbet af ugen! Krydser fingre for at der ingen pixelfejl er! :) Skal nok skrive hvad jeg synes om den