Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kim_Superman
Hejsa

Jeg står og skal have mig en ny fladskærm og har kigget noget på Samsung PS50B550..
Prisen er ganske fornuftig (6999 kr.) og ud fra det jeg har læst på nettet skulle billedkvaliteten være ret god..
Mit budget ligger på cirka 7000 kr. og vil helst have en skræm på mindst 46".
Den skal bruges til ps3 (Spil og Blu-ray) og til alm. tv.
Er der nogen herinde som har noget erfaring med denne fladskærm som de har lyst til at dele?
Har også kigget på en 46" Samsung LE46B650 som muligt alternativ. Prisen er dog lige i overkanten.
Håber nogen kan hjælpe lidt:)

- Kim
Af Denner
Hej Kim.

Kan du evt løfte sløret for hvor man kan købe et Samsung PS50B550 til 6999kr, for det er en rigtig god pris for det tv ?

Skærmen deler panel og billedebehandlings kredsløb med deres 650 serie, så det er en rigtig fin skærm, dog ikke på Panasonic NEO PDP niveau, men det næst bedste inden for plasma lige nu ( Pioneer ikke inkluderet ) hvis vi snakker sort gengivelse.

En af de store forskelle mellem serie 5 og serie 6 mulighederne for at afspille film og billeder osv, men det ved jeg ikke nok om til at kunne uddybe yderligere, det jeg bare kan sige er at der er serie 6 klart mere alsidig.

Samsungs serie 5 og serie 6 mener jeg ikke deler panel med deres serie 8 ( det er den med den ultra tynde profil ) da den levere en smule mere lys output, men den har så til gængæld også en smule dårligere sort gengivelse.

Mener at Samsung bruger samme anti refleks filter på deres serie 5, 6 og 8, dog kalder de det noget andet på serie 8, men der skulle ikke være nogen nævneværdig i praksis.

Jeg kan dog sagtens tage fejl, så jeg vil ikke lægge hovedet på blokken ang det jeg skriver ;)
Af Kim_Superman
Hej Denner..

Fladskærmen kan købes hos nemoit.dk til 6999.. Og ja synes nemlig også det virker som en rigtig god pris.. med både full hd og 100 hz.. Og hvad jeg kan læse mig til på engelske sider skulle det generelt være rigtig godt...
Tak for Info om tv'et:)
nogen der måske har det? Eller har set det i aktion?
Af xcardman
Jeg vil sige på den måde, at du ikke får bedre 50 tommer til den pris.
har set både en b855 og en pan g10.

en 550 mangler dog et filter til sort om dagen(om aften ingen forskel), samt design er anderledes
ellers ikke rigtig noget.

har selv en pio, men en 855 er alså en super skærm og dens lillebror er kun et lile hak efter.

har set en test på avforum af både 550 og 850 for et stykke tiden.
valgte dog en pio over en 855, men da kostede en b855 også 18000 kr

testen er skrevet af en som udfører ISF kalibrering til hverdag.
Af plasmaoskar
hvad er forskellen mellem 550 og 650 og er der nogle steder i danmark hvor man kan se 550, 650 og 850 overfor hinanden (og evt. individuelt)
Har selv set 850 i Hifi klubben og Merlin men ikke de to andre. :)
Af xcardman
550 og 850 er ikke dansk eller nordisk version

650 og 855 er danske versioner.
Af NoCTuRE2
Hvad med en X10Y fra panasonic?

Elgiganten har en 50" X10Y til 7000 på deres hjemmeside... Og er man mere til at handle på nettet så har Redcoon.dk den til lidt over 6000 kr + 300 kr fragt...

I og med at 42" X10Y er "best buy" i dens prisklasse... så burde 50" udgaven vel også være det til omkring 7000 kr....

eller???
Af xcardman
en x10y er god, en 550 er bare bedre.

en b550 er lig med en g10, vist man kan sige det sådan.

derfor er 7000 en rigtig god pris for en 550 i 50 tommer
Af plasmaoskar
xcardman skrev:550 og 850 er ikke dansk eller nordisk version

650 og 855 er danske versioner.
er det ikke noget med at alle dem der ender på x55 er danske/nordiske modeller. DVS. 655 og 855 er. Hvor 650 og 850 er ikke. Jeg er dog usikker på 550.
Af Denner
Har for sjov lagt en Samsung PS50B550 i inkøbskurven hos NemoIT og det løber op i 7.548,99 DKK, når fragt bliver lagt oven i.

Har skrevet til dem og forhørt mig ang garanti, her tænker jeg på om tv'et bliver afhentet ved eventuel defekt og hvem der står for at reparere det.

Har også forhørt mig om DVB-T og DVB-C virker som det skal her i DK.

Så må vi se hvor hurtigt de svare og ikke mindst hvad de svare.

Hvis de virker reelle nok så bestiller jeg et og så må vi se hvad der sker, jeg står nemlig lige og mangler et ekstra tv og til den pris er det nærmest den perfekte handel for mig :)
Af BeerSmurf
Jeg har lige fået et ind ad døren og sat det til - Intet problem med YouSee Digital kanaler. Du skal blot være opmærksom på at du skal hjælpe tuneren lidt på vej, når den skal finde dem.

Vælg søgning på ren digital
Hurtig søgning
Informationerne du skal bruge har YouSee liggende her:
http://yousee.dk/privat/kundeservice/di ... p?id=22934

Bortset fra det, så er det en fed skærm!!

-Har hentet en firmware opdatering til den. Ved bare ikke helt om jeg tør rulle den på. Fandt den på Samsungs australske hjemmeside. Det eneste officielle Samsung site hvor jeg kunne finde noget på denne model.
Af Kim_Superman
Jeg har også skrevet lidt med ham fra nemoit og han siger at der er en anden der har sagt til ham at lg ps8000 er et bedre køb og at samsungen mere er på højde med lg's ps3000? Er der nogen der kan bekræfte dette? Ud fra der jeg har læst på nettet virker det nemlig til at samsungs b550 skulle have et bedre billede end lg'en..

Har forresten set det ved pixmania til 6400-6500 kr + fragt (altså samsungen)
Af BeerSmurf
Jeg købte igennem pix - Grunden til jeg ikke valgte PS8000 var primært prisen. Min bedre halvdel gav mig et budget på 6000, så jeg brugte 7000 :p
Og så har Samsung'en fået rigtigt meget ros.
Af Denner
BeerSmurf skrev:Jeg har lige fået et ind ad døren og sat det til - Intet problem med YouSee Digital kanaler. Du skal blot være opmærksom på at du skal hjælpe tuneren lidt på vej, når den skal finde dem.

Vælg søgning på ren digital
Hurtig søgning
Informationerne du skal bruge har YouSee liggende her:
http://yousee.dk/privat/kundeservice/di ... p?id=22934

Bortset fra det, så er det en fed skærm!!

-Har hentet en firmware opdatering til den. Ved bare ikke helt om jeg tør rulle den på. Fandt den på Samsungs australske hjemmeside. Det eneste officielle Samsung site hvor jeg kunne finde noget på denne model.
Kan du evt oplyse hvad de sidste 4 bogstaver er i modelnummeret ?

Det kan se sådan her ud hvis skærmen er Tysk f.eks:
PS50B550T4PXXC

Så det er PXXC betegnelsen jeg er interesseret i :)

Håber du kan hjælpe ?