Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cubexc
Jeg har læst en del på nettet omkring den korrekte måde at forbinde sit A/V udstyr på. Og jeg må sige jeg er ikke ligefrem blevet meget klogere, håber derfor at I kan hjælpe.
Jeg har følgende udstyr der skal forbindes korrekt således at såvel billede som lyd bliver så optimal som mulig.

Philips 42PFL9664 (TV)
Pioneer DVR-645H (har HDMI) (DVD optager)
Denon AVR-2106 (ingen HDMI) (Surround Receiver)
Derudover 5.1 surround høttalere (er selvfølgelig forbundet til Denon)

Jeg har styr på CI-modul (yousee kunde), så det er udelukkende hvilke kabler der er nødvendige og hvordan de skal forbindes.
Håber nogen kan hjælpe :)
Senest rettet af cubexc 19 nov 2009, 16:50, rettet i alt 1 gang.
Af cubexc
Er der ikke nogen der kan hjælpe please :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Måske du kunne supplere med lidt detaljer om hvad de forskellige enheder er for noget, så folk ikke skal google produktnumre først for at se hvad der er forstærker/DVD/...
Af AD
HDMI mellem dvd og skærm, digital lyd fra skærm vha coax kabel ind i receiveren.
Hvis du mod forventning skulle få problemer med lyd fra dvd kan du også sende lyd direkte fra den ind i receiver igen via coax kabel, men det burde ikke være nødvendigt.
Af cubexc
AD: Tak for hjælpen. Det var jo ikke så svært.
Har bare hørt en masse omkring scart og component.
Kan du anbefale specifikke kabel brands frem for andre?
Overvejer QED eller Van den Hul.
Af AD
vi snakker om at du trækker det 1 meter e.l. ik... tror det betyder nada hvad type/mærke kabel du bruger der.
Hvis du vil fremtidssikre dig til blueray, så brug et hdmi 1,3 kabel så er du sikker på at kunne køre 1080p igennem det. fx som dette: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 49_da.html
Og coax kunne fx være som dette: http://www.av-cables.dk/lydkabler/coaxi ... 84_da.html
skal du trække lange træk er det en anden sag.
Kender ikke så meget til de forskellige mærker så vil ikke råde dig der.
Af cubexc
Super, tak for hjælpen endnu engang :)