Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg har desværre ikke meget forstand på lyd og blu-ray afspillere, men jeg tænke om nogle ved om Samsungs BD - P4600, han sættes sammen med deres MX7000 system, uden at man skal beholde den dvd afspiller der hører til det system?

hvis man kigger her: [url]http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... etype=type[/url] kan jeg se den med et næsten identisk højtaler sæt, jeg syntes bare de aflange højtalere fra MX7000 er pæne. så dem ville jeg gerne havde i stedet for de små..

Men kan det lade sig gøre, uden ekstra tilbehør? og nogle der ved hvor man kan købe det sæt fra samsung's side, eller den kombination jeg ønsker??

Håber der er nogle herinde der kan hjælpe:P
Af Kratz
Nu kan det godt være det er mig der er en knold til at finde rundt på Samsungs hjemmesider. Deres produktkoder har jo aldrig været verdens mest logiske! Men jeg kan ikke finde nogle Samsung produkter med nævnte kode?
Generelle søgninger kommer kun op med B&O TV, som har denne kode.
Kan du ikke smide et link til Samsung MX7000, så vil det være nemmere at hjælpe dig.
Af esbenk
Det er ikke sådan når man sidder og læser andre indlæg herinde samtidig:( Så ja det var B&O

Det var denne jeg mente i stedet HT-X725
Af Kratz
Hmm, så vidt jeg kan se, er enheden i HT-X725 en kombineret DVD afspiller samt receiver til højtalerne.
Dermed kan du ikke umiddelbart erstatte afspilleren i dette system med en BD-P4600, da du så kommer til at mangle en receiver.
Om du så kan tilslutte BD-P4600 til den anden enhed skal jeg ikke kunne sige. Det må næsten blive et spørgsmål til Samsung, men så begynder det at blive langhåret efter min mening.
Af esbenk
Så må jeg prøve at kontakte dem, for på det billede fra hjemmesiden jeg linkede til er der jo et sæt højtalere med.

Men ellers tak for hjælpen.
Af Kratz
Jeg er ikke helt sikker på jeg har forstået hvad det er du vil, så nu prøver jeg at sige det som jeg opfatter det.
Du vil gerne have en blu ray afspiller (og helst BD-P4600), men du at have den sammen med systemet til HT-X725, fordi højtalerne er pænere/bedre. Derfor vil du høre om du kan udskifte afspilleren i HT-X725 med en BD-P4600. Er det korrekt forstået?
Hvis det er, har du det problem jeg netop har forklaret. BD-P4600 er en Blu Ray afspiller, mens det du får med HT-X725 er en kombineret DVD-afspiller/receiver.
Det andet system du linker til har ikke en BD-P4600 så vidt jeg kan se. Dette er en eller anden kombineret blu ray afspiller og receiver. Derfor er jeg lidt i tvivl om hvad du vil?
Af esbenk
Det du skriver er rigtigt forstået, og de har skiftet billedet ud på samsungs hjemmeside, så nu er det en anden afspiller:(

Jeg vil bare havde et 5.1 system med blu-ray, hvor der er så få enheder som muligt, hvilket efter min overbevisning må være 7

altså en blu-ray afspiller, 2 fronthøjtallere, en center højtalere, 3 bag højtallere, og en bas enhed. er det ikke korrekt?
Af Kratz
I et 5.1 system skal du 'kun' bruge 2 baghøjtalere. Ellers har du styr på højtalerne.
Men med hensyn til Blu Ray afspiller, så kan du ikke klare dig alene med en sådan. BD-P4600 er en dedikeret Blu Ray afspiller. Du kan ikke få lyden videre til højtalerne uden en receiver. Ellers skal du have en sammensat enhed, som nogle af dem Samsung kører med i deres systemer. Disse enheder kender jeg ikke så godt, og jeg synes generelt ikke de er så godt beskrevet.
Problemet er, at hvis enten afspilleren eller receiveren går i stykker, så skal hele dyret til reparation. Men hvis man gerne vil klare sig med så få enheder som muligt er det selvfølgelig vejen frem :)
Af esbenk
Tak for hjælpen, samsung var ikke til meget hjælp, de ville ringe tilbage senere men det gjorde de bare aldrig, kan være de ringer i morgen:P

Jeg vil gerne havde samsung, da jeg så kan nøjes med 1 fjernbetjening.

Men så kunne jeg måske med nævnte anlæg tilslutte en PS3 slim :P kan man få ordentlig lyd ud af en PS3 silm?

Eller skal jeg have en af disse flade afspillere, for at få et udemærket anlæg?
Af Kratz
Den nye PS3 slim giver mulighed for at bitstreame HD lyd, hvilket bestemt er en fordel hvis man vil have god lyd (da lyddekodningen i PS3 ikke er noget at råbe hurra for).
Denne løsning kræver dog stadig en receiver som kan afkode lyden, så det skal du huske.
Af esbenk
Så kan jeg jo slå to fluer med et smæk og købe en PS3 slim.
Hvor køber jeg en sådan billigst? vil helst havde den med 250 gb
Af Kratz
Nu er jeg igen ikke helt med på hvad du mener?
Du er klar over, at PS3 slim også er en Blu Ray afspiller (plus spillemaskine)? Den har ikke receiver indbygget og vil kræve en sådan separat. Ved fortsat ikke om den kan tilsluttes enheden i HT-X725, men Samsung burde altså stadig kunne svare på dette.
Af Kratz
Glemte at skrive HIFIpriser.dk eller pricerunner.dk nok ville være gode steder at kigge efter en billig forhandler.