Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bora
Det kunne være lækkert med muligheden for at benytte højttalerne i skærmen som center i surround lyd (ext. signal). Har set en skærm med det engang... forstår ikke hvorfor man ikke bare laver den mulighed i alle skærme, kan ikke koste meget!!!
Af Cutter
Mig og konen har snakket en hel del om hvornår der kommer et Tv med indbygget Playstation3. Måske uden Blu-Ray, da man jo nok både kan køb og leje film og spil over nettet til den tid, hvor dette nye "prodigy" -Tv kommer ;)
Af lennon
bora skrev:Det kunne være lækkert med muligheden for at benytte højttalerne i skærmen som center i surround lyd (ext. signal). Har set en skærm med det engang... forstår ikke hvorfor man ikke bare laver den mulighed i alle skærme, kan ikke koste meget!!!
Så skal det sgu da være et billedrørs baseret TV :s . Man kan altså ikke lave anstændig lyd i et 3cm dybt TV. Og da slet ikke noget der kan bruges som en seriøs center. Bare se på B&O´s "hagesmæk". .

De eneste som kunne finde på at integrere PS3 skulle da lige være Sony, - og det tror jeg heller aldrig vil ske .

Mange af de ting som foreslås skal slet ikke nødvendigvis integreres, men kunne tilgås trådløst, recorder,harddisc,PS3 osv osv
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er det her jo en tråd til brainstorming af ideer, og det dræber den kontruktive proces at skyde ideerne i sænk i samme omgang. Vi kan godt oprette en separat tråd til diskussion af ideerne, men alle har lov til at byde ind med deres personlige præferencer - uanset hvor umulige de måtte være at implementere i praksis. De kunne jo afføde nye idéer.

Samtidigt, så bør det måske nævnes, at selve billedkvaliteten (eller panelteknologien) ikke er dét der ønskes input til. Lige præcis dén del af projektet er der helt styr på. Mht. størrelsen, så er 40" skærmene dem der sælger bedst rundt om i butikkerne i øjeblikket, så det er nærliggende at starter dér for at sikre en indtjening fra starten. Så må man blot håbe, at der kommer større modeller hvis (når) projektet får succes.
Af Fing
Det vigtigste er selvfølgeligt billedkvaliteten. Når vi snakker ultimativt TV skal vi vel så slå de nuværende Pioneer plasma. Hvordan det teknisk gøres kan jeg ikke gøre mig klog på.

Herudover som tidligere nævnt naturligvis alle DVB-tunere T, C og S.
Til forskel fra langt størstedelen af Tv på markedet skal fjernsynet have en harddisk som kan optage i HD. Dette gør at man ikke behøver en ekstra "boks".

Et "ultimativt" TV bør i mit hoved ikke have højttalere. Et ultimativt TV bør akkompagneres af lyd der ikke kan klemmes ind i et TV - lyd forbrugeren så må anskaffe sig på anden vis.
Af superhoenen
Syntes det skal implementeres med bluetooth fjernbetjening. PS3 betjening med BT fjerbetjening/joypad fungerer perfekt - min ps3 står låst inde i et skab uden at det giver problemer med fjerbetjening... 8)
Og så en knap på fjersynet som man kan trykke på så fjerbetjeningen giver en lyd, da den bliver konstant væk - lorteunger...
Af Cutter
superhoenen skrev:Og så en knap på fjersynet som man kan trykke på så fjerbetjeningen giver en lyd, da den bliver konstant væk - lorteunger...
Hehe,,,Ja det ville være rart en gang imellem :p
Af cybamerc
Tillader mig lige at genoplive tråden. Har leget med mine forældres V10 henover julen og noget jeg savner på dette tv er individuelle indstillinger per kanal, således at man f.eks. kan køre med overscan på SD-kanaler og uden overscan på HD-kanaler. Mine forældre har pt. adgang til samtlige kanaler på YouSees net (prøveperiode?), og det er mega-irriterende at skulle skifte indstillinger, når man skifter mellem SD og HD.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
cybamerc skrev:Tillader mig lige at genoplive tråden. Har leget med mine forældres V10 henover julen og noget jeg savner på dette tv er individuelle indstillinger per kanal, således at man f.eks. kan køre med overscan på SD-kanaler og uden overscan på HD-kanaler. Mine forældre har pt. adgang til samtlige kanaler på YouSees net (prøveperiode?), og det er mega-irriterende at skulle skifte indstillinger, når man skifter mellem SD og HD.
Hellere en funktion der gjorde dette automatisk - og som gjorde det korrekt 8)
Af cybamerc
Rasmus Larsen skrev: Hellere en funktion der gjorde dette automatisk - og som gjorde det korrekt 8)
Det er jeg egentlig ikke uenig i; men der er også andre ting, der kunne være interessant at indstille per kanal, f.eks. billedformat selvom det heldigvis bliver mindre og mindre relevant.
Af Holmertz
Så vidt jeg jeg har kunnet researche mig frem til findes der endnu ikke et TV med ordentlig DLNA-funktionalitet, så det ville være et stort hit hos undertegnede. Som det er pt. er man vel nærmest tvunget til at købe en PopcornHour e.lign. for at kunne streame ISO-filer og andet godt fra NAS'en.

Af de ting som andre har nævnt er en virkeligt god fjernbetjening et must - samt indbygget forstærker til et par eksterne højtalere, da god lyd i en fladskærm jo er en fysisk umulighed.

Men vil da spændt følge med i udvilkingen - skal inden for overskuelig fremtid have opgraderet tv'et i stuen og har stadig ikke fundet det der bare spiller på alle parametre...