Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
OK, jamen så må det jo være ren magi at de X10Y jeg har hjulpet med at sætte op kan tage DR HD via tagantennen... ;)

Den har MPEG4 til både DVB-T og C. Hvis du hentyder til mit link, så læser du specifikationerne forkert.
Af xcardman
Yakken har helt ret

en x10Y som den hedder, fik hvis skrevet forkert

har mpeg4 både til dvb-t og dvb-c
Af BrianH
xcardman skrev:Yakken har helt ret

Jeg har aldrig prøvet med dvb-t da jeg har kabel, men den version cinemagic solgte mig for 6 måneder siden står der bagpå dvb-t (mpeg2) dvb-c (mpeg4)
Af kris
Yakken :) jeg må give dig ret i at hvis det koster over 7000- så er det nok en anelse for dyrt iforhold til hvad de vil give.Når det er sagt så er det egentlig ikke prisen der er altafgørende men samtidig tror jeg helt ærligt ikke de kan se forskel på de forskellige billedkvaliteter men derfor skal de da have noget ordentligt alligevel.
Det lyder logisk ang mpeg4 tuneren ;;) og ja jeg vælger at stole på det ;)
Hvis man skal helt op på +7000kr for at få bedre billede end på et Panasonic TX-P37X10Y til +2000 kr mindre ja så er der vist ikke mere at gøre end at få det hente i løbet af ugen.....

Tusind tak for hjælpen alle sammen
Af xcardman
BrianH skrev:
xcardman skrev:Yakken har helt ret

Jeg har aldrig prøvet med dvb-t da jeg har kabel, men den version cinemagic solgte mig for 6 måneder siden står der bagpå dvb-t (mpeg2) dvb-c (mpeg4)
Men det er heller ikke en dansk model.

Men Y modellerne virker med mpeg4
Af kris
Så fik jeg købt det Panasonic TX-P37X10Y til de gamle :) og indtil videre ser det jo rigtig godt ud.Jeg har pakket det ud for lige at kunne lære det at kende inden de skal have det.
Men men jeg har kan ikke finde nogen kanaler når jeg søger DVB-C....
Kun de analoge kanaler og ingen digitale.
Jeg har Kabel tv fra Nord IT (22 kanaler)
Måske er det anderleds når det bliver sat til hos dem senere idag,de har kabel tv fra you see.
Jeg har læst lidt herinde og valgt land som sverige da det skulle have afhjulpet andre, men det kunne være super at løse problemet indet jeg kører ud med det
Når man søger Dvb-c står der 0 udfor netværk ID og udfor navn på TV-udbyder står der standardnetværk.
Kan det virkelig passe at man ikke kan finde nogen kanaler i DVB-C
Af ThomasT1976
Kabel-tv er ikke nødvendigvis = digital signal og i mange tilfælde er de digitale signal krypteret, tv'et burde dog finde kanalerne alligevel. Hos Yousee er det digitale spejl åbent og gratis, så det burde ikke volde problemer.
Af kris
Ok jeg prøver at se hvordan det går derude.Men syntes det er underligt ikke at kunne finde fks DR Ramasjang, DR K, DR HD men det er sikkert anderledes ude hos dem...
Godt jeg ikke har investeret i en M-peg4 tuner herude.