Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Som så mange andre, har jeg problemer med de digitale kanaler fra yousee. De anbefaler ifølge denne nyhed, at man skal investere i dobbeltafskærmede kabler i god kvalitet, hvilket skulle løse problemet.

Er der nogen, der har prøvet dette? Og har det givet resultater?

Mvh Tobias
Af NicolaiB
Jeg har været ude og inverstere i et nyt antennekabel, og det hjalp ikke, jeg tror mere det har noget at gøre med at der er ført et ubeskyttet kabel fra forstærkeren og så til vægudgangen, det skal jeg have snakket med viceværten om.

Et andet helt andet problem er dog at jeg ikke kan få fat i mit netværks id på yousee's hjemmeside da deres nye funktion laver en intern fejl når jeg søger på min adresse, men det hører ikke hjemme i den her tråd.
Af rodeo
Jeg har nu investeret i et nyt kvalitets antennekabel, hvilket har løst alle problemer!

Jeg modtager nu fuldpakken fra yousee problemfrit :)
Af BrianH
rodeo skrev:Jeg har nu investeret i et nyt kvalitets antennekabel, hvilket har løst alle problemer!

Det lyder godt :)
Af urbananen
I de lidt bedre antennekabler er der gerne et støjfilter for enderne, og det kan løse en del problemer.

Næsten det billigste kabel ligner det som billedet viser nogle etager over, og der er bestemt kvalitetsforskel.
Af BrianH
rodeo skrev:Jeg har nu investeret i et nyt kvalitets antennekabel, hvilket har løst alle problemer!

Hvilken type har du købt? Jeg bruger det her, der er en god mellemvare. Det virker i hvert fald godt og jeg har ingen problemer

http://www.av-connection.dk/?PGr=32&ML=316
Af snadepind
Mine kanaler virker med Yousee plus boksens 1½ meter kabel, men det er lidt kedeligt at se TV i entreen i lejligheden, så jeg har desværre behov for 10 meter kabel :-)

Jeg har forsøgt med 10 meter noname. Virker ikke.
Dobbels afskærmet kabel fra fredgård til 130 kr. Virker ikke.
ProfiGold kabel til 300 kr fra Hifi klubben. Virker ikke.

Hvad filan skal man så købe?

Yousee support mente ikke, at der var noget specielt ved deres kabler udover, at de var dobbelt afskærmet. Yousee kablet virker dog meget mere stift end de andre 3 kabler jeg har forsøgt. Er der nogen der ved om der er en forskel på HifiKlub-kablet og Yousee's kabler? Og hvilket kabel skal man så købe?

For hvis alle kanalerne går igennem med 1½ meter kablet fra Yousee, så kan det vel kun være kablet, der sætter begrænsningen for, at kanalerne er væk over 10 meter.
Af madass32
det kan være du skal prøve med en antenneforstærker, husk den skal side så tidligt i forbindelsen så muligt og så brug et antennekabel med støjfilter altså den tunge stålting i enden :)
Af Dahlsen
Jeg fatter hat og briller...

På mit nyindkøbte Panasonic 50v10 vil den slet ikke slå over på digital modtagelse :(

Mit kabel er blot 1 m langt og der har aldrig været problemer med det.. Er det virkeligt et nyt antennekabel der skal til for at løse problemet ?????
Af snadepind
madass32 skrev:det kan være du skal prøve med en antenneforstærker, husk den skal side så tidligt i forbindelsen så muligt og så brug et antennekabel med støjfilter altså den tunge stålting i enden :)
Yousee.dk ->
"Kunder flere steder i landet oplever i disse dage problemer med visse tv-kanaler. Nogle kunder oplever støj på skærmen, mens andre slet ikke kan modtage de pågældende kanaler.

Forklaringen er forstyrrelser fra det nye, digitale sendenet. Bor man tæt på de store sendemaster, kan signalerne fra luften påvirke modtagelsen i dit tv-apparat, hvis antennekablerne i huset eller lejligheden ikke er tilstrækkeligt godt afskærmet eller af tilstrækkelig god kvalitet
."

Under antagelse af, at ovenstående udmelding fra Yousee er forklaringen på mit TV problem, vil du så stadig mene, at en antenne forstærker kan løse mit problem. Yousee angiver jo selv grunden til interferens fra nærliggende sendermaster og det vil en antenneforstærker vil ikke ændre på?
Af BrianH
I bund og grund synes jeg Yousee er nogle bondefangere der, fordi de ikke selv kan finde ud af at få deres teknik til at virke, giver kundernes kabler skylden.
Af snadepind
Dahlsen skrev:Jeg fatter hat og briller...

På mit nyindkøbte Panasonic 50v10 vil den slet ikke slå over på digital modtagelse :(

Mit kabel er blot 1 m langt og der har aldrig været problemer med det.. Er det virkeligt et nyt antennekabel der skal til for at løse problemet ?????
Dahlsen:
Det lyder som om du skal have læst lidt i manualen til fjernsynet. Jeg har ikke selv pana, så jeg ved ikke hvad der kan være galt.

Yousee problemet omtalt i denne tråd er et problem, hvor visse kanaler ikke kan ses, mens andre stadig virker.

Måske du skulle tjekke dit postnummer på
http://yousee-info.dk/driftforstyrelser.asp

Hvis dit nuværende kabel ikke er afskærmet, så hører du jo nok også ind i den kategori af kunder som Yousee anbefaler at købe nye kabler. Jeg har heller aldrig haft problemer med mit gamle antenne kabel.