Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lubek
hey jeg har set mig lun på en v10 50", men jeg kan se at der er en del penge mellem de 2. er godt klar over man får et andet design, men er THX menurn de ekstra kroner v?rd efter jeres mening. er v10 pengene v?rd eller er g10 bare faldet i pris. spiller meget ps3
Af lubek
har l?st anmeldelsen, hvor der står at v10 er det ekstra v?rd. men er g10 ikke faldet meget i pris
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De er begge faldet i pris. Du kan også læse det anderledes: V10 er pengene værd. Hvis du ikke vil betale prisen er G10 et godt alternativ.
Af Zarocq
V10 er efter min mening pengene værd, hvis
- du er helt hysterisk med at TV'et viser helt korrekte farver osv.
- du vil bruge Viera Cast
- du vil bruge DLNA funktinen
- du mener 1500 tekst-tv sider er for lidt (V10 har 2000)

Jeg valgte en P50G10 fordi
- jeg ikke er hysterisk med at have et 100% perfekt kalibreret billeder - kan ikke se forskel alligevel og har da slet ikke udstyret til at kunne kalibere skærmen 100% ind alligevel. Jeg bruger indstillingerne fra testen andet steds på denne side, og justerer så lidt efter mit behov - typisk lidt på lys.
- DLNA/Viera Cast er i min verden stadig useless
- 1500 tekst-tv sider er alt nok til mig
- jeg har sparet 4000,-, som jeg sagtens kan bruge på noget andet.

De omtalte blæsere kan jeg ikke høre med mindre jeg skruer helt ned for lyden - jeg lægger slet ikke mørke til dem i dagligdagen. Hvis ikke det var fordi de er blevet omtalt så meget herinde, ville der have gået lang tid inden jeg havde hørt dem.

Der bliver også snakket om en summen fra plasma-panelet - den har jeg ikke hørt endnu på mit tv.

/Henrik
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er jo også designmæssige forskelle, som måske kunne gøre udfaldet. THX-profilen på V10 gør desuden netop dét en kalibrering skulle gøre - give dig et korrekt billede "out of the box".
Af Zarocq
Det er rigtigt, V10 er nok flottere end G10 - men da jeg havde et gammelt TH-42PA50 er alt jo kønnere. :-)

V10 er heller ikke så dybt, men det er ikke noget problem der hvor mit TV hænger. :)

THX profilen - korrekt, men med indstillingerne fra anmeldelsen af G10 her på siden, så er den efter min mening overflødig. Bevares - THX indstillingen er måske en anelse mere korrekt, men som jeg også skrev, jeg kan ikke se forskel. Med mindre man stiller de 2 tv op lige ved siden af hinanden. ;)

Og hvis man konstant skal slå THX-profilen til og fra (læs: slå overscan til og fra), fordi man generes af flimmeret øverst i billedet på nogle kanaler, så bliver jeg meget hurtigt træt af det. ;;)

Men vi vælger jo heldigvis alle selv hvad vi prioriterer højest. Dette er bare hvad jeg har prioriteret ved mit valg af TV. :)

/Henrik
Af Mohaja
Har næsten lige sat mit 46' G10 op. Det er nice :) og jeg glæder mig over det hver dag. Så war of the worlds på DR HD og det var flot. Ligeså en ekstrem ski udsendelse.
Så jeg er meget glad for G10, da jeg fik det hjem syntes jeg faktisk også det er pænt.
Jeg har heldigvis ikke set et helt rigtigt kalibreret billede, benytter indstillingerne fra Rasmus test. (PS TAK for dine gode anmeldelser).
Jeg sad en sen aften og blev irriteret over "blæserne", lige indtil fruen gjorde opmærksom på det var fra en lysdæmper til nogle halogenspots :D O_O Da jeg slukkede dem, skulle jeg faktisk slukke for lyden i tv'et og i fuldstændig tavshed en sen nattetid (måtte også lige slukke den bærbare), ja så kunne jeg lige ane blæserne. DET generer overhovedet ikke mine ører.
MEN tag ud og kig på tv'ene i en fornuftig butik, Tape-connection eks. eller en af de gode panasonic forhandlere.
Nå det blev længere end jeg lige troede. jeg er meget glad for mit G10, jeg vaklede også mellem dette også V10, men blev ramt af krisen og derfor var budgettet max 10.000 kr.
Af lubek
hvordan ser det ud med PANASONIC garantien, hvis man køber det på www.dustinhome.dk istedet for et panasonic center, og er det ellers en hjemmeside i har erafaringer med
Af henke350
Jeg har selv et G10. Jeg oplever noget som jeg ikke før har set beskrevet hverken her eller på recordere.dk. Det var først da jeg læste om det i det svenske blad Hemmabio at jeg fandt ud af at det ikke bare var mig der var skør.

Jeg synes at billedet virker lidt uroligt - det har ikke noget at gøre med 24p problematikken. Ikke alle bevægelser virker glidende.

I følge Hemmabio skulle V10 ikke have dette problem.

Jeg kan skanne anmeldelsen af G10/V10 og lægge den ud hvis der er nogen der er interessede.

mvh
Henrik
Af lubek
hvis du vil det ville det være super
Af lubek
ja mange tak. men svenske er ik lige yndlings sproget, så lige for at v?re sikker, så er lg bedste til prisen men v10 har ingen svagheder og de problemer med hurtige bev?gelser hos g10 er elimineret på v10 efter updaten